2018. augusztus 2., csütörtök

Stephen King: Az




Halihó Molyok !

A mai nap egy olyan könyvről hoztam értékelést, amit kérésre készítettem. Általában nem nagyon jellemző rám, hogy horroros könyveket olvasok, de ez a könyv megtetszett , mert nem rég készült róla film, nagyon izgalmas és nagyon hosszú is. Ez a könyv nem más, mint Stephen Kingtől az Az című vaskos könyve. Igen annak ellenére, hogy nem szeretem a horrort, ezt a könyvet gyorsan elolvastam és még tetszett is. És igen imádtam mind az 1184 oldalát. Számomra is meglepő, de hát akkor jöjjön a könyv.

" Heten voltak. Hét kiskamasz barát, akiknek szembe kellett szállniuk a városukat terrorizáló rémmel. A csatornákban, a lefolyókban, a kanálisban lakó Az időről időre felszínre bukkant, és akkor útját hullák szegélyezték. Sok hulla. De Derry városában ezen senki sem lepődött meg. Az emberek halandóak, a gyerekek meg főleg. Egészen addig, amíg ők heten össze nem fogtak, hogy legyőzzék Azt.

Bill, a vezér, aki az öccse halálát akarja megbosszulni. Ben, akinek a könyvek a barátai, na meg az ennivaló. Richie,akinek mindig rosszkor jár a szája, ráadásul különféle Hangokon. Stan, aki gyűlöli a rendetlenséget és a piszkot. Eddie, akinek asztmája  van és tankszerű anyja. Michael, a néger. És Beverly, a lány, akit ver az apja és akibe ketten is szerelmesek.
De hogyan szállhat szembe hét gyerek az egész várost megfertőző gonosszal ? Stephen King hatalmas regénye vérfagyasztó izgalmak során válaszolja meg a kérdést. És mesél még gyerekkorról és felnőttségről, barátságról és kirekesztettségről, lányról és fiúról. Szóval az életről. "

A könyv műfaja: 

Aki ismeri Stephen Kinget és olvasott már tőle egyet-mást az tudhatja, hogy nem szokása szívderítő történeteket írni. A könyv műfaja horror, bár a thriller néhány alapvető vonását is magán viseli. Szigorúan erős idegzetűeknek ajánlott !
Borító : 
A könyv borítója szerintem a maga nemében nagyon szép, és természetesen nagyon ijesztő is. Amikor rá néz az ember borsózik a háta, vagy legalábbis az enyém biztosan. A borító hűen sugallja, hogy mire számíthatunk a könyv során. Tetszik, hogy a fekete háttéren pirossal írták a címet, így még jobban átadja a könyv üzenetét.
Helyszín :
A történet fő helyszíne Derry, a kisváros. Erről a városról azt kell tudni, hogy nagyon elszigetelve van más városoktól, és a lakói már nem nagyon lepődnek meg semmin. Az megjelenése óta sorban tűnnek el gyerekek, majd találják meg a hulláikat.
Idő:
Az író ugrál az idősíkok között. Hol arról mesél, hogy heten, hogyan menekülnek meg Az elől, majd a következő fejezetben már egy-egy karaktert követhetünk felnőtt életében. Számomra ez egy picit zavaró volt, főleg még a könyv elején amikor próbáltam megjegyezni a neveket.
Karakterek :
Szerintem Stephen King nagyon érdekes karaktereket hozott létre, mind egyedi. Nincs olyan érzése az olvasónak, hogy oké, ők csak egy könyv szereplői, hanem, mintha húsvér emberekről olvasnánk. Na és akkor nézzük is a történet hét főszereplőjét. 
Elsőnek Billt említeném, a főnököt. Miután Az megölte kisöccsét , Georgeot bosszút tervez a különös lény ellen. A csapat többi tagja az életét adnak és minden kérdésben az ő válasza a döntő.
Richie tipikusan az a szereplő, akinek mindig jár a szája, és soha nem tudja, hogy mikor kéne abba hagynia. Neki az a különlegessége, hogy megpróbál másokat utánozni, és azok hangján beszélni. A többieket mindig ezzel fárasztja. Szerintem egyébként vicces karakter jól áll neki a humor, de néha már egy kicsit sok volt belőle.
Stan egy rendmániás karakter. Számomra nem volt túl izgalmas, de így a többiek közt elfért.
Eddie személye már annál izgalmasabb. Állítólagosan asztmás , de ezt a képzetet csak az anyja ültette el a fejében. Valójában Eddienek a befuvója csak egyféle biztonsági érzést ad számára, egyféle függője lett a gyógyszernek, ami egyébként csak víz.
Michael egy néger fiú, akit a bőrszíne miatt sokan bántják, és kiközösítik. Nehéz lehet neki, sokszor megsajnáltam szegénykét.
A csapat egy szem lányával , Beverlyvel zárnám a hét szereplőnk listáját. A csapatból ketten is szerelmesek bele, neki azonban csak Bill tetszik. A lány sok negatív dolgon ment át, főleg apja miatt, aki rendszeresen veri.
És végül , de nem utolsó sorban néhány információ Azról. Szerintem egy nagyon jól kitalált fő gonosz, lehet tőle félni, megvan az a kívánt hatása, hogy rettegjen tőle az ember, hogy huh mikor jelenik meg megint. Annak ellenére hogy gonosz és negatív karakter nekem tetszett, King jól kitalálta. Tetszett benne, hogy alakváltós, hogy bárkivé át tud változni, így még ijesztőbb az egész. A végén, amikor minden kiderül róla én nagyon meglepődtem, hogy valójában Az mi is. 
Írói stílus :
Szerintem Stephen Kingnek nagyon jó stílusa van. A mondatai szépen megvannak fogalmazva, könnyen és gyorsan lehet haladni a könyveivel. Nem ismétli önmagát, mindig valami új kigondolás pattan ki a fejéből. Érdekes számomra, hogy tudtam nevetni egy horror regényen is. Az író néhol vicces jelenetekkel fűszerezi a történetet, szerintem így akar minket magabiztossá tenni, hogy ne féljünk aztán egyszer csak Bummm ! megjelenik újra a gonosz, és mi halálra rémültünk. Ezt zseniálisan csinálja.
Saját vélemény:
Számomra ez egy jó olvasás volt. Annak ellenére, hogy nem nagyon szoktam olvasni ilyen jellegű könyveket, (mert nagyon félős vagyok) tetszett. Elsőnek csak azért akartam elolvasni, mert többen ajánlották, hogy huh milyen jó, te miért nem olvastad még el ? Aztán eldöntöttem, hogy kihozom könyvtárból, de ott nem találtam meg, mert mindig kivitték az orrom előtt. :D Végül megkaptam a páromtól ajándékba és hát van egy néhány olvasatlan a polcomon ( olyan 80 körül tudom rossz vagyok :D ), így hét úgy döntöttem, hogy azonnal neki kezdek és elolvasom, ha már egyszer megvan. Hát így került hozzám ez a történet. És én ezt egyáltalán nem bántam. Egyedül csak annyi baj volt vele, hogy nem tudtam olvasás közben enni. Köztudott rólam, hogy imádok olvasás közben enni, hát ennél a könyvnél ezt nem kellett volna megtennem. Éppen eszem a kis rántott husimat, és közben olvasom a könyvet, hát persze, hogy éppen akkor jött egy nagyon undorító rész, és hát elvette az étvágyamat egy időre. Megtanultam Stephen King olvasás közben nincs evés ! Ez aranyszabály !
A karakterek tetszettek számomra érdekesek voltak és szerethetőek. Külön plusz pont az írónak, hogy a hét gyereket nem csak Az megsemmisítése hozta össze, hanem az is, hogy valamennyien kitűntek valamivel a tömegből. Ez szerintem egy szuper ötlet volt.
Kiknek ajánlom: 
Ajánlom azoknak, akik szeretnének olvasni valami jó kis vérfagyasztó történetet, akik bírják az undorító részeket, és persze , akik szeretik Stephen Kinget. Azoknak ez egy kötelező olvasmány.

Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.

★★★★

Képtalálat a következőre: „az”


Borító : 5/5
Történet: 4/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 4/5
Oldalszáma: 1184
Molyos értékelése: 90%
Kiadta: Európa könyvkiadó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése