2018. augusztus 7., kedd

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

Halihó Molyok !

Böszörményi Gyulától a Leányrablás Budapesten című kötetéről hoztam egy értékelést, ami az Ambrózy báró esetei sorozat első része. Személy szerint én nagyon szeretem Böszörményi Gyulát mint írót, és mint embert is, szerencsém volt vele is találkozni. Ajánlom figyelmetekbe ezt a sorozatot!

Jó olvasást hozzá!

" Budapest, 1896.
A város a millenniumi ünnepségek lázában ég. A békebeli Monarchia minden zugából tízezerszám tódulnak az emberek, hogy megcsodálják az ezeréves Magyarország egybehordott kincseit. Köztük van a Marosvásárhelyről érkezett, 16 éves Hangay Emma kisasszony is, akinek a rendezvények második napján nyoma vész.


Négy évvel később titokzatos távirat érkezik az azóta is gyászoló, idős édesapa, Hangay Árpád címáre: a különös üzenetet Emma, a rég halottnak hitt lány küldte ! Az ekkor 17 éves Mili kisasszony, Emma húga azonnal a fővárosba utazik, hogy nővére keresésére induljon.

A talpraesett, éles eszű lány nem sejti, hogy midőn felszáll a vonatra, rémálmokhoz hasonló kalandok sora veszi kezdetét, melyek kibogozásában egyetlen támasza a jó hírű, ám igen zord természetű mesterdetektív, Ambrózy Richárd báró lesz. "

A regény műfaja:
Nehéz meghatározni ennek a könyvnek a műfaját, mert több minden is ötvöződik benne. Én ezt úgy kategorizálnám, hogy egy olyan ifjúsági történelmi romantikus regény, amelyben van egy nagyon jó krimi szál, tehát a krimi műfajába is teljesen bele illik. Ezt a könyvet a történelmi fülhöz fogom belerakni, majd ott keressétek!
Borító:
Gyönyörű, egyszerűen imádom! Nekem ránézésre is annyira előidézi a könyv hangulatát, hogy az nem igaz. Jók a színek rajta, tetszik a lány a borítón, egyszerűen imádom na.Annyira jó, hogy ez a könyv az én könyvespolcomon is ott csücsülhet.
Helyszín:
A történet Budapesten játszódik leginkább, azon belül is a Svábhegyen az Ambrózy család otthonában.
Idő: 
A történetünk az 1900-as években játszódik.
Karakterek:
Na itt leszek bajba. Hiszen annyi, de annyi szeretett szereplőm van ebben a kötetben, hogy az nem igaz. Végül is úgy döntöttem, hogy mivel a másik három kötetről is csinálok értékelést, plusz a kiegészítő kötetek így csak a legfontosabb szereplőkről beszélek, és a többiben majd beszélhetek más kedvenc szereplőimről is.
Kezdjük a sort Ambrózy Richárddal. Furcsa egy muki az már egyszer biztos. Jólelkű, éles elméjű fiatal emberről van szó, de a természete, huh hát az kiborító. Imádom, mert nagyon jól kitalált karakter,de néha csak így nézek, hogy mi a francért viselkedik így szegény Milikével ? Ettől függetlenül ott van a könyves szerelmeim között, majd én megpróbálom megszelídíteni.
Hangay Emma karaktere is nagyon kedves a számomra.Bátor, erős lány és nagyon kitartó. Tetszik a személyisége, nagyon nőies és tudja, hogy hogyan kell viselkednie társaságban. Sokat izgultam érte.
Aztán nézzük az ő húgát, Hangay Milikét, aki megint csak egy nagyon érdekes karakter. Miután felcsillan az esély, hogy az elveszettnek hitt nővére életben van azonnal a fővárosba megy, hogy megtalálja. Bátor ő is, akár csak a nővére, nagyon okos lány, azonban őneki fogalma sincs, hogy mit illik mit nem ő mindent úgy tesz, ahogy jónak lát. Ha ő valamit eldönt, akkor azt ő véghez is viszi, még akkor is ha végül sikertelen lesz benne. Állandóan csak a maga feje után szalad, és nem hallgatja meg mások tanácsait. Hát Milikém, van még mit fejlődni !
Ebben a kötetben nagyon tetszett még Kaméleonka karaktere. Erről a lányról azt kell tudni, hogy azért van az elmegyógyintézetben, mert valakit mindig kiválaszt és őt utánozza. Amikor Milivel volt egy helységben, egész sokat javult az állapota. Az utánzást úgy kell érteni, hogy nem csak a beszédet, hanem a mozdulatokat a mimikát mindent. Ez egy baromi érdekes karakter lett. Imádtam !
Tetszett még nagyon Tarján Vilmos az újságíró karaktere is. 
Írói stílus:
Csodaszépen fogalmaz Böszörményi Gyula. Teljesen odáig meg vissza vagyok az írás stílusától. Számomra eddig ő az a magyar író, aki a legszebben fogalmazza meg a mondatait. A fejezet címek találóak és érdekesek. A történet pörög, haladós, nagyon gyorsan el lehet olvasni ezt a kötetet.
Saját vélemény:
Ez az egyik legkedvencebb sorozatom és mindenestől imádom. Szerintem egy sorozatnak nagyon jó kezdés ez a kötet. A szereplőket imádom, szabályosan élnek és járkálnak előttem. A történet nagyon jól ki van dolgozva, izgalmas. Külön tetszik, hogy az író valódi régen élő embereket fűzött a történetbe, ezzel még valóságosabbnak tűnik az egész.
Kinek ajánlom:
Hogy kinek ajánlom ? Hát neked ott, aki most olvassa soraimat ! Ezt a sorozatot mindenkinek tudom ajánlani, mert nagyon jó, izgalmas karakterek, pörgő cselekmény, mi kell még ? Aki szereti a romantikus történelmi olvasmányokat, azoknak ez nagyon fog tetszeni, na és persze a krimi szerelmeseinek, mert olyan krimi szál van benne, és olyan csattanó, hogy leesik tőle az ember álla, és félóráig csak így néz, hogy mi a franc ?

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 336
Molyos értékelése: 94%
Kiadta: Könyvmolyképző

2 megjegyzés:

  1. Minden téren egyetértek! Nagyon jól megfogalmaztad,ugyanígy gondolom! :) a legjobb barátnőm hatására vettem a kezembe és imádtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy egyetértünk, és, hogy tetszett neked is. :)

      Törlés