2018. augusztus 7., kedd

Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó

Halihó Molyok !

Meghoztam nektek az Ambrózy báró esetei sorozat harmadik részének értékelését. Remélem már vártátok. 
Jó olvasást hozzá!

" A naptár 1900-ról lassanként 1901-re vált, miként a négy esztendővel korában elrabolt Hangay Emma ügye is hátborzongató fordulatot vesz.
Ambrózy báró, az Oszták-Magyar Monarchia első magándetektívje és hű segítőtársa, Mili kisasszony is nyomra lel, ám az ösvény, melyre ezáltal lépnek, sokkal tüskésebb, nyaktörőbb és veszélyesebb, mint azt bármelyikük is sejtené. Vajon a morc báró miért válik egyre titokzatosabbá, sőt kegytelenné és gonosszá azokkal szemben, akik szeretik ? S hogyan képes mindezt Mili kisasszony elviselni ? Mit rejt a Magyar utcai ház, miért lop lovat Mück Márika, kinek vall szerelmet Tarján Vili, és hány holttest kell még ahhoz, hogy a háttérben működő gonosztevők nehéz vasba veressenek ? "

A könyv műfaja: 
Mint a sorozat előző köteteiben, ebben a történetben is van szerelem, történelem és nyomozás.
Borító:
Nem tudom meg magyarázni nektek, hogy miért, de nekem ez az egész sorozatból a kedvenc borítóm. Olyan szép ! 
Helyszín:
Mint az előző kötetekben itt is a főhelyszínünk Budapest. Azonban ebben a kötetben kapunk egy kicsit több betekintést Marosvásárhelyre, a Hangay lányok szülőföldjére.
Idő:
A történet a 20. században játszódik.
Karakterek:
Ebben a részben is imádtam Richárd és Mili kapcsolatát, azonban engem egy kicsit zavart, amikor Emma is bekerült egy picit a képbe. Én Milinek szurkolok, mert ő illik jobban a báróhoz. Kiemelném még ebből a kötetből Suha Isti karakterét, jókat nevettem rajta. 
Na és persze az egyik nagy kedvencem Erdős Renée sem maradhat ki a sorból. Nagyon tetszett, hogy ő ennyire kiáll magáért, nagy kanállal falja az életet, de Milinek bármikor szüksége van rá ott van mellette. Érdekes, hogy ő régen létezett, jó kis költőnő lehetett. :D
Írói stílus:
Böszörményi Gyulának van egy olyan stílusa, hogy ha beleolvasol egy könyvébe, akkor gyorsan észreveszed, hogy hoppá már elolvastál egy fejezetet, hoppá még egyet. Annyira könnyed és könnyen olvasható a stílusa, hogy én ezen a könyvén csak úgy átsuhantam.
Saját vélemény:
Nem lőném le a poént, aki olvasta az tudja,de ,hogy azért  mégis mi ez a befejezés ? Ezt mégis hogy gondolta kedves íróúr? Velünk hűséges olvasóival csak így elbánik, hogy ilyen függővéget hagy a történet végére ? Ez nem szép dolog ám. Egyébként a kötet maga jó volt tetszett, érdekesnek találtam. De sajnos most többet nem tudok mondani, mert mérges vagyok a kötet vége miatt. 
Kinek ajánlom:
Mindenkinek, aki szereti Böszörmény Gyulát és ezt a sorozatot. A krimi és a romantika hódolóinak.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 702
Molyos értékelése: 96 %
Kiadta: Könyvmolyképző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése