2018. augusztus 7., kedd

Mészöly Ágnes: Szabadlábon

Halihó Molyok !

A mai bejegyzésemben ismételten egy magyar írótól hozok könyvet, ami nem lenne más, mint Mészöly Ágnes Szabadlábon című könyve. Megint csak figyelmetekbe ajánlom a magyar írókat, itt azonban még azt is hozzá tenném, hogy személyesen is találkoztam az írónővel, aki egy csupa szív hölgy és  nagyon kedves volt hozzám. 
Jó olvasást !

"Győri Dani tizenhat éves. Az apját sohasem látta, ketteseben élnek az anyjával, közepes tanuló egy közepes gimnáziumban, rajong a Barcelonáért, az indie zenéért, egész jól gitározik, és nagyon szeretne végre egy barátnőt. Mégsem mondható átlagosnak: Dani mozgássérült, vagy ahogy ő hívja magát: nyomi.
Egy rosszul sikerült iskolai program és egy hatalmas otthoni veszekedés után őrült ötlete támad: elemeli anyja hitelkártyáját, vásárol magának egy repülőjegyet, és péntek reggel az iskola helyett Münchenbe indul.
Párizs, Amszterdam és Barcelona, egyetemi kampusz és autópályapihenő, bajor nemesi kastély és kolostor. Full extrás BMW és szakadt teherautó, zenészek, hackerek, örömlányok, deszkások:
ROAD MOVIE- KEREKESSZÉKBEN. "

A könyv műfaja :
Mészöly Ágnes könyve az ifjúsági, young adult kategóriába tartozik.

Borító:
Szép színű a borító háttere, a fiú kitárt karja pedig nagyon jól idézi Dani szabadságérzését, amikor megszökik. Nem gondolnám egy különleges borítónak, de a történethez passzol. 
Helyszín:
Dani az útja során rengeteg helyen megfordul. Budapestről indul és eljut egész Amszterdamig.
Idő:
A történet akár napjainkban is játszódhat.
Karakterek:

Győri Dani karaktere engem nagyon megfogott. Amikor elsőnek elolvastam a könyv fülszövegét, és láttam, hogy a fiú kerekesszékes, és úgy szökik meg, én csak néztem, hogy na ezt mégis, hogy akarod megvalósítani, te fiú ? Hát így ! Kaptam a választ. Daninak miután mindenből elege lesz ellopja anyja hitelkártyáját, és már útnak is indul. Nagyon tetszett, hogy ilyen vagány srác, aki nem adja fel, és hiába van korlátozva ő akkor is megoldja a helyzetét, és mindenből próbálja kihozni a legjobbat. Vicces, hogy annyira jól csinálja, hogy sokáig még csak nem is tudnak a nyomára akadni. Olyan kalandokon megy át, hogy az ember csak néz, hogy wáo ez a gyerek megcsinálta, elindult egyedül a nagyvilágba !
A történetben szereplő többi karakter is nagyon jól ki volt dolgozva, de én úgy gondoltam, most csak elég megemlítenem Dani karakterét.
Írói stílus:
Mészöly Ágnesnek könnyed, humoros stílusa van. A könyvvel gyorsan lehetett haladni, olvastatta magát, na meg persze úgy pörögtek az események, hogy az ember mindig úgy döntött, hogy oké, majd később eszek, vagy iszok most csak még egy fejezetet olvasok el. :D Tetszett a könyvben, hogy rövidek voltak a fejezetek, így még jobban lehetett haladni.
Saját vélemény:
Én a történet elolvasása után nagyon boldogan szorongattam ezt a könyvet, hogy huh mennyire jó volt, és mennyire imádtam Dani karakterét. Számomra egy meglepetés volt az írónő, mert eddig még nem olvastam tőle, és nem voltam benne biztos, hogy tetszeni fog, amit ír, de hát tetszett és ez a lényeg. Örülök, hogy eggyel több magyar író van, akitől olvastam, és majd még szeretnék is olvasni ! Egy újabb kedves magyar írót avattam a szívemben!
Kinek ajánlom:
Ezt a könyvet ajánlom azoknak, akik valamilyen különleges magyar regényt akarnak olvasni. Akiket érdekel, hogy egy kerekesszékes gyerek hogyan szökik meg úgy, hogy még a rendőrségen is ki fog, és aki valami kis könnyed olvasmányra vágyik. Na azoknak ez szuper választás.

Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.
★★★★

Borító: 3/5
Történet: 4/5
Karakterek: 4/5
Írás stílus: 4/5
Oldalszáma: 388
Molyos értékelése: 94%
Kiadta: Tilos az Á Könyvek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése