2018. augusztus 31., péntek

Egy történet, ami darabokra tör | Szaszkó Gabriella: Maradj velem

Kedves Molyok !

A mai bejegyzésemben egy olyan történetet hoztam, amely összetört, majd a történet végére újra összerakott. Ez a könyv Szaszkó Gabriella Maradj velem című könyve, amely a Maxim kiadó gondozásában jelent meg.
A tegnapi nap folyamán személyesen is találkozhattam az írónővel, akiben egy csodálatos embert ismerhettem meg. Közvetlen volt, vicces és nagyon nagyon kedves. Köszönöm, hogy találkozhattam veled, Szaszkó Gabriella, egy élmény volt számomra megismerni téged!

" David Pennington a saját szabályai szerint él: sikeres író és öntörvényű alak, aki mindenkit távol tart magától, a bátyját, Christ kivéve. David élete azonban teljesen felborul, amikor Chris, a sikeres manhattani ügyvéd öngyilkosságot követ el a saját lakásában. Látszólag semmi sem indokolja a szörnyű tragédiát, hiszen a testvére mindig rendezett életet élt, sikeres volt a munkában és a magánéletben egyaránt.
David úgy dönt, megírja családjuk történetét, és megpróbál válaszokat találni Chris tettére. A nyugodt visszaemlékezést azonban bátyja volt menyasszonya, Amy megjelenése szakítja félbe. Ahogy David egyre mélyebbre merül a múlt sötét bugyraiban, és szembenéz a családjában történt szörnyűségekkel, úgy kerülnek egyre közelebb egymáshoz Amyvel...
Túl lehet-e lépni a múlt sebein és fájdalmain egy új élet reményében? Fel lehet-e dolgozni egy szeretett testvér halálát? Lehet-e jövője egy olyan kapcsolatnak, mely egy ilyen tragédia árnyékában születik?
Vajon David képes lesz lezárni a múltat, vagy örökre a szörnyűségek rabjává válik?"

A könyv műfaja:
Szaszkó Gabriella könyvében komoly témák merülnek fel, mint a családon belüli erőszak, az öngyilkosság és az alkoholizmus. A történetben van szerelmi szál is, de még sem mondanám ezt a kötetet egy romantikus regénynek, inkább egy komoly témával foglalkozó kötetnek, amelyben szerepel szerelem is.
Borító:

A Maxim kiadó gyönyörű borítókat készít, ez alól ez a könyv sem kivétel. Bár a könyv borítója láttán az ember azt gondolná, hogy egy romantikus regényt rejtenek a lapok, aztán elkezdi olvasni és mellbe vágja, hogy milyen durva könyvet is tartunk a kezünkben. Egyébként nagyon szép a borító tetszik ez a pár a padon, ahogy fogják egymás kezét, nagyon jól passzol a címmel. Bennem olyan nosztalgikus érzést kelt a borító, és nagyon jól visszahozza a könyv hangulatát.
Helyszín:
A történet New York államban, egy Glens Falls nevű kisvárosban játszódik.
Idő:
A kötetben váltakoznak az idősíkok. Egyszer a múltban vagyunk, ahol megismerhetjük a Pennington testvérek szörnyű gyerekkorát. Máskor meg a jelenben vagyunk, ahol David és Amy kapcsolata van a főszerepben.
Karakterek:
A történetet David szemszögéből ismerhetjük meg, ezért úgy gondoltam, hogy vele nyitnám a sort. Davidnek szörnyű gyerekkora volt az édesanyja miatt, és ez kihat a fiú további életére is. Egyetlen biztos támasza van az életben a testvére, Chris, aki mindig segíti kisebb testvérét, hogy könnyebben élje meg ezt a rengeteg borzalmat, amivel együtt kell megszenvedniük. Chris hiába próbálja mindentől óvni a fiút, David mégis belekerül különböző drogügyletekbe, és problémát problémára halmoz. David karaktere nekem nagyon tetszett, olyan emberi volt. Bemutatta az írónő Daviden keresztül az emberi gyengeséget és, hogy milyen hatással van ránk a gyerekkorunk.
Chris karakterében azt szerettem nagyon, hogy mindig ott volt a testvérének, és mindig lehetett rá számítani. Sajnálom, hogy végül is úgy döntött, hogy öngyilkos lesz, bár a könyv végére elgondolkoztam, hogy lehet én is ezt tettem volna a helyében.
Amy karaktere néha számomra olyan fura volt. Nem értettem,hogy most végül is mit akar, mit érez a lány. A történet végére megszerettem, és felnéztem rá, mert egy erős lányról van szó. Mind a két fiút nagyon szereti, és nagyon tetszik benne, ahogy segíti őket. Simán leléphetett volna, hogy hagyja őket egyedül szenvedni, de ő erős maradt és nem a könnyebb utat választotta.
Na és végül nézzük Margaret karakterét. Hogy én, hogy utáltam ezt a nőt ! Hogy tud így bánni a saját gyerekeivel ? Annyiszor olyan mérges voltam rá, hogy apróságok miatt bántotta a fiúkat. Megmondom őszintén sokszor azon gondolkoztam, hogy ha itt lenne előttem biztos megtépném ezt a nőt. De hát ő egy negatív karakter volt, ez volt az írónő célja, hogy megutáltassa velünk. Maga a karakter jól ki volt dolgozva, volt igazi személyisége. Köszönöm szépen az írónőnek, hogy végre egy anya volt ,aki alkoholista, nem pedig az apa ! Már annyi olyan történetet olvastam, ahol a férfi iszik és veri a családtagjait, felüdülés volt egy ilyen női karakterről olvasni. 
Összegezve Szaszkó Gabriella nagyon jó karaktereket tud alkotni. Ezek a szereplők élnek, szinte már léteznek. Nem azok a tipikus papírmasé karakterek, akiknek még csak a nevére sem emlékszem egy hét múlva.
Írói stílus:
Engem nagyon megfogott az írónő stílusa. Annak ellenére, hogy nem egy könnyű témát dolgoz fel a könyv, nagyon gyorsan lehet vele haladni. Könnyíti az olvasást, hogy a fejezetek nem hosszúak, hanem kimondottak rövidek, így még jobban lehet a történettel haladni, szinte visz magával a történet. 
Nagyon jók a karakterek, könnyen megszereti őket az olvasó és szívesen olvassa, hogy mi történik velük.
A történet annak ellenére, hogy nem olyan cselekmény dús mégis mindig történik valami izgalmas, ami felkelti az ember érdeklődését, és hát nincs mese tovább kell olvasni.
Saját vélemény:
Nekem a szívemet összetörte ez a könyv. A borító alapján azt hittem, hogy egy jó kis romantikus regényt rejtenek a lapok, de hát nem erről van itt szó. Komoly témákat feszeget a könyv. Nekem nagyon nagyon tetszett az írónő stílusa, könnyen, gyorsan lehetett vele haladni. A karakterek jól ki voltak dolgozva, szinte az ember szívéhez nőnek a történet során. Ami nekem nagyon tetszett a könyvben, hogy amikor letettem egy picit, hogy pihennek vele, akkor is a történeten forgott az agyam, hogy vajon mi történik most a két fiúval, vagy mi lesz Amyvel és Daviddal. Belőlem ilyen érzést még nem váltott ki könyv, de nagyon tetszett. 
A tegnapi találkozás után csak még annyit üzennék az írónőnek, hogy még sok-sok ilyen könyvet várunk, és te vagy az az írónő, akinek minden könyvét elakarok olvasni az utolsó betűig ! 
Kinek ajánlom:
Azoknak ajánlom, akik nem rettenek vissza a keményebb témáktól. De egyébként meg mindenkinek, mert emberek milyen tehetséges magyar írónőnk van már ! Hát könyörgöm mit bámulod még itt a monitort! Menjél és vedd meg, hozd ki könyvtárból vagy bármi, csak olvasd el !

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 416
Molyos értékelése: 91%
Kiadta: Maxim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése