2018. augusztus 11., szombat

Egy újabb titokzatos rejtély , Dan Brown A Da Vinic-kód

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésben egy olyan könyvről lesz szó, ami nagyon népszerű és ismert, sokan olvassák, teli van rejtéllyel és fordulattal, és nem utolsó sorban egy nagyon okos szimbólumkutató a főszereplőnk. Ki találtátok már, hogy melyik könyv lehet ez ? Dan Brown A Da Vinci-kód című könyvéről van szó. Jöjjön hát az értékelésem erről a szuper híres könyvről !
Jó olvasást hozzá !

"A tanulmányi úton Párizsban tartózkodó Robert Langdon szimbólumkutatót telefonon riasztják egy késő esti órán. A Louvre idős kurátorát meggyilkolták a múzeumban, és érthetetlen kódot találtak a holtteste mellett. Miközben Langdon és Sophie Neveu,a tehetséges francia titkosírás-szakértő a rejtvény megoldásán dolgozik, elképedten fedezik fel a rejtett utalások nyomát Leonardo da Vinci műveiben-noha ezeket az utalásokat mindenki láthatja, a festő zseniálisan álcázta őket. "



A könyv műfaja:
A kötet műfaját tekintve a krimibe sorolható be, hiszen a könyv legfőbb szála a Szent Grál utáni nyomozás.
Borító:
Nekem a képen látható kiadásban van meg a könyv, és szerintem ez egy nagyon ötletes borító. Tetszik, hogy egy pici részletet láthatunk a Mona Lisából, ez utal Leonardo da Vinci szerepére a könyvben, és arra is, hogy milyen rejtélyes is ez a történet. Tetszik ez a bordó alap, nekem ez is így visszaadja a könyv hangulatát.
Helyszín:
A történet Franciaországban játszódik.
Idő:
Történetünk a 2000-es évek körül játszódhat.
Karakterek:
Dan Brown szerintem nagyon jó és érdekes karaktereket tud alkotni. Tudtam szeretni az összes szereplőjét, még a gonosz, negatív személyeket is.
Érdekes , de nekem tetszett Silas karaktere és története is. Bár nem értek egyet az önsanyargatással, meg ezekkel a szektákkal sem, de valamiért ennek a karakternek a sorsa mégis érdekelt.
Robert Langdont, a történetünk főszereplőjét természetesen nem lehet nem megszeretni. Okos és még jól is néz ki. Tetszett nagyon Robert személyisége főleg akkor, amikor egy kicsit jobban megmutatta az író a férfi érzéseit és gondolatait. Ügyesen megoldotta a rejtvényeket,
Sophie Neveu személyisége is nagyon megtetszett. Jó ötlet volt az írótól, hogy az egész ügybe vitt egy kis személyességet is Sophie részéről. Ez remélem nem spoiler, de Sophie nem csak a rejtély miatt nyomozott , hanem inkább azért, hogy megtudja, hogy mi történt a családjával valóban. 
Írói stílus:
Tetszik Dan Brown stílusa, de azért néha igen csak megakadtam az olvasásban. Nem tudom, hogy ennek mi volt az oka, lehet, hogy a sok információ miatt kellett többször letennem, de valami miatt lassan haladtam vele, pedig tetszett a történet. Voltak benne előre kiszámítható fordulatok, viszont a történet végén volt benne egy olyan csavar, hogy én csak pislogtam, hogy itt most mégis mi történt.
Saját vélemény:
Végérvényben nekem elnyerte a tetszésemet ez a könyv, mert izgalmas volt, fordulatos, jó szereplőkkel, bár lehet, hogy néhol már túlzottan is sok információval. Nem tudom, hogy mi miatt haladtam vele olyan lassan, de mindegy is, végül is sikerült befejeznem, és elégedetten csuktam be a könyvet.
Kinek ajánlom:
Akik szeretik a krimit és nem rettenek vissza sok-sok történelmi információtól.
Idézet:

"- Vegyen két jegyet a hitelkártyájára .
- Én úgy tudtam, hogy a kártyahasználatot le lehet nyomozni...
- Úgy is van.
Langdon letett arról, hogy kövesse Sophie Neveu agyműködését. "

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 4/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 4/5
Oldalszáma:652
Molyos értékelése: 84 %
Kiadta: GABO

Képtalálat a következőre: „a da vinci-kód”



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése