2018. augusztus 3., péntek

Piero Chiara :Az asztrahánbunda

Halihó Molyok !
A mai nap hozom az első negatív véleményemet egy könyvről, de hát kell ilyen is a blogra, hiszen nem tetszhet minden könyv ugyanannyira. Ha véletlenül, te szereted ezt a könyvet, akkor se vedd ezt a bejegyzést rossznak, hiszen nem leszólom a könyvet, csupán nem tetszésemet nyilvánítom. Biztos van neked is olyan könyv, amit te szeretsz nagyon én meg nem. Különbözőek vagyunk, de hát így van ez jól.
Nyugodtan írjátok meg ti is a véleményeteket a könyvről legyen az pozitív vagy negatív , bármelyiket szívesen várom!
Na és akkor jöjjön maga a könyv Piero Chiarától Az asztrahánbunda.

" Párizs, vigyél engem a kísértésbe!- mondhatná történetünk harmincas hőse, aki változást,kalandokat, élményeket keresve-remélve utazik ide csendes szülőfalujából, a Lago Maggiore mellől. Piero Chiara, a Jöjjön el egy kávéra hozzánk ! című sikeres olasz film regényelőzményének szerzője jó tíz évvel ezelőtt írta Az asztrahánbunda anekdotányi történetét. A háború utáni évek Párizsában vagyunk,az ígéret földjén,minden bohémság székesfővárosában, a nagy kalandnak tehát törvényszerűen be kell következnie. Be is következik: hősünk egy véletlen folytán egy másik ember életébe csöppen, megörökli az illető anyját, szerelmét, macskáját, ruháit és gondolatait. A jó világ azonban nem tart sokáig, a legváratlanabb pillanatban ugyanis felbukkan az örökhagyó... "

A könyv műfaja :
Na, hogy ennek a könyvnek mi a műfaja meg nem tudom mondani. Még Molyon is utána néztem, de hát fogalmam sincs, hogy hova lehetne ezt a könyvet sorolni. Én azt mondom, hogy egy szimpla kisregényről beszélünk, ami nagyon nem jól sikerült.
Borító :
Hát itt most asszem elmarad a borító imádatom. Persze értem én, hogy ez egy nagyon régi kiadás, és akkoriban a könyvkiadók még nem voltak, olyan kreatívak, mint a mostaniak, de hát könyörgöm mi ez a borító ? Nagyon csúnyán néz ki.
Helyszín :
A történet helyszíne Franciaország, azon is belül Párizs. Én személy szerint nagyon szeretem a Párizsban játszódó történeteket, és hát úgy gondoltam, hogy ez is tetszeni fog. De hát nem ! Nagyon nem ! Itt a példa, hogy hiába van egy könyvnek jó helyszíne , ha maga a történet unalmas, és lassú. 
Idő : 
A történet a 20. században játszódik és az író lineáris időkezelést használ. A történet folyamán derülnek ki a régmúltban történt dolgok.
Karakterek :
A történet szereplőit nem emelném ki, hanem összefoglalva beszélnék mindről egyszerre. Az összes karakter számomra unalmas volt és közhelyes. Egy szereplő sem volt, akit megtudtam volna szeretni, vagy azonosulni vele. Mindegyiküket úgy éreztem, hogy egy papírmasé karakter, egy pillanatig sem hittem el, hogy létezhetnek ilyen karakterek.
Írói stílus :
Unalmas vontatót írásmód, néhol túlzottan részletező leírások, unalmas semmi karakterek. Nekem nagyon nem tetszett az írónő stílusa.
Saját vélemény:
Nekem ez a könyv nagyon nem tetszett, már csak a fent említett okok miatt sem. Rám nem jellemző, hogy egy könyvet félbehagyjak. Általában elszoktam olvasni olyan könyveket is, amik nem annyira tetszenek. Ennek az az oka, hogy mindig adok egy újabb esélyt a könyvnek, hogy hátha most jön egy olyan rész, ami a többi rosszat elfelejteti velem. Hát igen az az áldott jó szívem. Na ezt a könyvet a maga 156 oldalával sem tudtam elolvasni. Unalmas volt, nem tudtam vele haladni, és mindig elkalandoztak a gondolataim. Szerintem ha valaki olvasni akar, akkor nem az a célja, hogy közben azon gondolkozzon, hogy mit is egyen ebédre. :D Na de végérvényben soha többet még csak a kezembe sem veszem ezt a könyvet.
Kiknek ajánlom:
Sokat gondolkoztam rajta, hogy mégis mit kéne ide írnom, hogy kinek ajánljam ezt a könyvet. De hát végérvényben azt mondom, akinek van kedve próbálja meg, neki hátha tetszik. Senkinek nem ajánlom, mert utána meg ne engem szidjatok, hogy huh ez a Cinti milyen rossz könyvet ajánlott nekünk ! Nem vállalom a felelősséget. Mindenki a saját maga felelősségére kezdjen bele a könyvbe, én szóltam !

Én ezt a könyvet 1 csillagra értékeltem.


Borító: 1/5
Történet: 2/5
Karakterek: 2/5
Írás stílus : 2/5
Oldalszám: 156
Molyos értékelés: 3 csillagozás van róla, nincs százaléka, amit én teljes mértékben meg is értem.
Kiadta: Európa Könykiadó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése