2018. augusztus 8., szerda

Böszörményi Gyula: Nász és téboly

Hello mindenkinek !

Meghoztam végre Böszörményi Gyula az Ambrózy báró esetei sorozat 4. részét, vagyis a befejező kötetet a Nász és tébolyt !!!
Jó olvasást mindenkinek hozzá !


"1894 kora tavaszán a fiatal Ambrózy Richárd báró elvesztette a bal karját, és vele lelkének azon részét is, mely gyöngéd érzelmekre tette képessé. Ama borzalmas éjszaka hét esztendővel később még mindig sötét árnyat vet az Osztrák-Magyar Monarchia legismertebb magánzó detektívjének életére, és ha ez még nem volna elég, a múlt kísértetei ismét felbukkannak.

1901-ben Ambrózy báró nősülni készül, ám az oltárhoz vezető utat hátborzongató gyilkosságok sora szegélyezi. Vajon képes lesz-e Mili kisasszony, a detektív hű társa és tanítványa egyszerre megküzdeni a régmúlt és a jelen szörnyetegeivel?
Nem kétséges, hogy igen, hisz rafinériája és makacssága végtelen- ám az már közel sem tudható ily biztosan, hogy közben ő maga mit veszít el. "


A könyv műfaja:
A sorozat zárókötetében is kap mindent az olvasó, amit csak kell. Van itt romantikus szál, de közben egy újabb gyilkos is megjelenik a színen, megy a nyomozás,de közben egy esküvő van készülőben... mi lesz még itt kérem ??
Borító:
A sorozat kötetei közül ezt a borítót kedvelem a legkevésbé. Amikor az író megírta a kötetet, lehetett szavazni, hogy melyik borító legyen a könyvnek, és hát én nem erre szavaztam. Szerintem az lett volna a legjobb, ahol csak Richárd van a borítón, mert ez a kötet úgy is leginkább róla és a múltjáról szól. Értem én, hogy ezen is rajta van, de akkor is , nekem az jobban tetszett.
Helyszín:
Történetünk két főhelyszíne Budapest és Erdély.
Idő: 
A kötet az 1900-as években játszódik. 
Karakterek:
Tetszett nagyon, hogy ebben a kötetben olyan sok mindent megtudhattunk Ambrózy Richárd életéről, és arról, hogy mi történt a bal karjával. Érdekes volt így látni, hogy régen milyen züllött életet élt, és, hogy végül mi lett belőle.
Milike karakterét annyira, de annyira szeretem. Ő az én nagy barátnőm. Szegényt sokszor sajnáltam, mert ő annyira szereti Richárdot, de a férfi meg föl sem fogja, hogy mi játszódik le benne.
Mück Márin még mindig annyit, de annyit tudok nevetni. :D Az egész sorozat legviccesebb karaktere, ez a kis buta lány, de közben mégis annyira aranyos, hogy megmosolyogtatja az embert.
Írói stílus:
Érdekes, de ezzel a kötettel haladtam a leglassabban az összes közül. Nem tudom, hogy pontosan mi volt az oka, talán az, hogy tudtam azt, hogy ha most elolvasom, akkor nincs több rész, és búcsút kell vennem a szívemhez kedves szereplőimtől. A történet befejezése nem tetszett igazán. Nagyon röviden zárta le az író, én még szívesen olvastam volna arról, hogy a jövőben hogyan boldogul Milike és Richárd.
Saját vélemény:
Nagyon tetszett ez a kötet, befejezésnek szuper lett, bár a végét jobban is kifejthette volna az író. Azt én nagyon összecsapottnak, gyorsnak éreztem. A zsarolás és az esküvő szerintem egyébként nagyon ötletes volt, és jól működött a kötetben. Imádtam az egész sorozatot, ezt is nagyon megszerettem, és sajnálom, hogy vége. De nem baj, majd újra olvasom őket, ha majd már nagyon fognak hiányozni Miliék.
Kinek ajánlom:
Akik olvasták és szeretik az Ambrózy báró eseteit, ők nagyon fogják szeretni, és kedvelni ezt a történetet is. 

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/4
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 494
Molyos értékelése: 98%
Kiadta: Könyvmolyképző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése