2018. augusztus 7., kedd

Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok

Halihó Molyok !

A mai értékelésemben elhoztam nektek Böszörményi Gyula az Ambrózy báró esetei sorozat második részét, A Rudnay-gyilkosságokat.
Jó olvasását hozzá !

" 1900 ősze.
Budapest székesfőváros a perzsa sah látogatására készül. A titokzatos keleti uralkodó teljes udvarházával egyetemben járja be Európát, mindenhol rendkívüli érdeklődést, sőt rajongást váltva ki.


Rudnay Béla rendőrfőkapitányt azonban egészen más nyomasztja: számos olyan gyilkossági ügy aktája hever az asztalán, amit a legkiválóbb detektívjei sem voltak képesek felderíteni. Vajon a ferencvárosi szatócs miért ölte meg a Bécsből öngyilkossági szándékkal Budapestre érkező festőt- a frissen alkalmazott cselédlány miért mérgezte meg úrnője édesanyját akit addig sohasem látott- a hamburgi kémiatanár miért utazott Triesztbe, hogy ott a vonaton lelőjön egy általa sohasem látott, tízéves kisfiút ? A minden lében kanál Hangay Mili kisasszony és az ő morc bárója nyomozásba kezd, nem tudván, hogy életük máris veszélyben forog. "

A regény műfaja:
A kötetben jelen van romantika, történelem és egy igazán jó és izgalmas krimi szál is.
Borító:
Ezt a borítót is annyira szeretem, mint az első kötetét. Szép, letisztult borítók, és nagyon jól vissza adják a történet hangulatát. 
Helyszín:
A történet Budapesten játszódik.
Idő:
A történet az 1900-as években játszódik.
Karakterek:
Az első kötetben megismert, és megszeretett karaktereket még mindig imádom. Ilyen például Ambrózy Richárd, Milike és Emma. Egyre jobban tetszik a Richárd és a Milike közti kapcsolat.
Ehhez a listához jön még Mück Mári, akin nagyon jókat nevettem, és tetszettek a szólásai. Csurár Fecska, aki először nagyon nem volt nekem szimpatikus, de végül csak megbarátkoztam vele is. Madame Orlócy, a jósnő karaktere is nagyon jó volt szerettem, tetszett, ahogy segített Emmának.
Írói stílus:
Böszörményi Gyula stílusát még mindig imádom, és nagyon tetszenek az újabb karakterek, akik felbukkannak a kötet során. Ez a rész szerintem sokkal mozgalmasabb volt, mint az első, aminek az lehet az oka, hogy itt sokkal több gyilkosság történt, és ezek pörgették a történetet előre.
Saját vélemény:
Nekem ez a kötet jobban tetszett, mint az első, mert sokkal gyorsabb volt a cselekménye. Mück Mári karakteréért teljesen oda vagyok. Kis buta lány, de annyira imádom ! Olyan szólásai vannak, hogy önkéntelenül felnevet az ember olvasás közben, hogy te jó ég ! Tetszett Richárd és Mili párosa, jól nyomoznak együtt. Na végre már, hogy nem makacskodnak annyit !
Kinek ajánlom:
Akik szeretnének olvasni egy jó krimi szállal megáldott történelmi romantikus regényt, azoknak szívből ajánlom. Meg úgy mindenkinek ! Akinek tetszett az első rész, annak ez is fog !

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 558
Molyos értékelése: 97%
Kiadta: Könyvmolyképző




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése