2018. július 31., kedd

David Levithan: Nap nap után

Sziasztok Molyok !
Ezúttal David Levithan Nap nap után kötetéről hoztam egy újabb értékelést.

Jó olvasást hozzá !

"A" sohasem tudja előre, hogy másnap hol fog ébredni, és kinek a személyiségét fogja felvenni. Már rég beletörődött ebbe, sőt kialakította saját életstratégiáját is: Ne kötődj senkihez! Maradj észrevétlen! Ne avatkozz bele semmibe! Minden megy is a maga útján rendesen, mígnem egy reggel „A" Justin testében ébred, és találkozik a fiú barátnőjével, Rhiannonnal. Attól a pillanattól fogva „A" jól bevált szabályai értelmüket vesztik, mert főhősünk nap nap után a lánnyal akar lenni. David Levithan az írói képzelet új távlatait nyitja meg. A szerző feltárja az olvasó előtt egy magával ragadó történetben „A" életének és szerelmének bonyolultságát, melyből kiderül, vajon Rhiannon képes lesz-e igazán szeretni a mindennap valaki más testében formát öltő „A"-t."









Véleményem

Ennek a könyvnek olyan gyönyörű borítója van! Imádom a felhős borítós könyveket, és hát igen ez is beletalált a szívembe rendesen.
Na de akkor nézzük is a rövid történetet. 'A' egy olyan lény, egy lélek, aki minden nap más testében ébred. Szerintem nagyon érdekes ötlet, és olvasás közben nagyon meglepődtem rajta, de nagyon meg is tetszett. Nagyon jó húzás az írótól. A történetünk ott kezdődik, hogy 'A' Justin testében ébred és így eltölt egy csodálatos napot Rhianonnal. 'A' beleszeret a lányba és bárki testében is ébred mindig Rhiannont keresi, legyen az lány vagy fiú. Így alakul ki köztük a szerelem.
Gyorsan megszerettem ezt a könyvet, hiszen olyan más, mint a többi ,olyan különleges. Furcsa belegondolni, hogy milyen lehetett így élnie 'A'- nak. Minden nap más ember testében ébred, mások veszik körül, más a hely, egyszerűen minden más. Hogy lehet az állandóság hiányával élni ? Egész a könyv elolvasása előttig eszembe sem jutott, hogy mi lenne, ha ma lány lennék, de holnap már fiú, ezt hogyan élném meg ? Szerintem én sikítva mennék világgá. :D Vagy valami ilyesmi.
Nagyon tetszettek a könyv karakterei. 'A' egy szerethető főszereplő volt, akiben csodálom, hogy nem dühöng, hogy ő neki így kell élnie az életét, hogy ő sosem ugyanaz, hanem elfogadja, és mindig megpróbálja annak az embernek a legjobbat kihozni a napjából. Biztos furcsa érzés lehet, hogy nem piszkálhat bele más életébe jelentősen, hiszen ő csak egy ideig van ott.
Nekem tetszett Rhiannon karaktere is, mivel a kezdeti sokk után elég jól kezelte 'A' helyzetét. Sajnáltam néha, amikor találkozot beszéltek meg, és fogalma sem volt róla, hogy hogyan is keresse meg 'A'-t, de mindig megtalálta. Ebben a lányban nekem az tetszett nagyon, hogy nem azt nézte, hogy akkor éppen 'A' micsoda. Lehetett ő nő, kövér, fekete, vagy csúnya a lánynak mindegy volt, hiszen érezte benne 'A'-t. Tudott a dolgok mögé látni. 
És szerintem maga a könyvnek is ez a fő mondani valója.

"Megtanulod, mennyit ér egy nap, mert tudod, hogy mennyire különbözhetnek egymástól."

Képtalálat a következőre: „nap nap után”

A könyv olvasása közben megtanultam, hogy mi emberek tényleg mennyire különbözőek is vagyunk. De nem ez a lényeg. Lehet valaki szép, vagy csinos, de ha a lelke gonosz, rossz, akkor semmi az az ember. Viszont attól, hogy valaki kövér, vagy csúnya még lehet belül aranyszíve. Mindig a belső értékek a legfontosabbak. A többi csak külsőség.

Szerintem ez egy nagyon jó könyv volt, és nagyon élveztem olvasni. Ajánlom azoknak ezt  a könyvet, akik szeretik a romantikus regényeket egy kis misztikus elemmel fűszerezve.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Képtalálat a következőre: „david levithan”
David Levithan

Borító:  4/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 4/5
Oldalszáma: 312
Molyos értékelése: 84%
Kiadta: Maxim Könyvkiadó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése