2018. augusztus 3., péntek

Deborah Moggach: Tulipánláz

Sziasztok Molyok !
Most megint egy olyan könyvet hoztam, ami nekem nem nagyon nyerte el a tetszésemet. Ismételten elmondom, hogy nem kritizálom a könyvet, sem az írót, csak a saját őszinte véleményemet írom le a könyvről. Lehet neked ez a kedvenc könyved és szereted nagyon, ne haragudj meg azért, mert más az ízlésünk.
És akkor jöjjön Deborah Moggachtól a Tulipánláz.

" Varázslatos regény szerelmi praktikákról, festészetről, Sorsról. 
1630-as évek, Amszterdam. Virágzik a művészet és a kereskedelem, s egy különös szenvedély kezd hódítani: a tulipánláz...
Sophie, a szép fiatal és szegény lány feleségül megy a gazdag, idős kereskedőhöz,hogy megmentse családját. Jan Van Loos, a tehetséges fiatal festőzseni felkérést kap, hogy fesse meg a házaspár portréját... "



A könyv műfaja :
Műfaját tekintve ez a könyv egy történelmi romantikus regény, mert egy régebbi időben játszódik és mert romantikus szál van benne főelemként.
Borító :
Szerintem szép borítóról beszélhetünk, utal a történetre és annak műfajára. Tetszik benne, hogy olyan, mintha a fényképkeretbe lenne berakva maga a kép, ezzel is utal arra, hogy a festészet jelentősen megjelenik a kötetben.
Helyszín :
A történet Hollandiában játszódik, azon belül is Amszterdamban. A könyv jól bemutatja a holland kultúrát és azt a nagy imádatot a tulipánhagymák iránt.
Idő:
A könyv a 17. században játszódik, ebben az időben fellendült Hollandiában a kereskedelem és a művészetek utáni érdeklődés. Na, és persze a tulipánhagymák eladása, hogy az emberek ebből gazdagodjanak meg.
Karakterek:
Egyik karakterhez sem tudtam igazán kötődni. Sophiet sajnáltam a helyzete miatt, de a festővel való viszonya számomra túl sok volt. Értem én, hogy egy öreg emberhez ment feleségül, akit nem szeret, és ezért beleszeretett a festőbe, de akkor is, a férjével szemben nem volt szép tőle, aki felkarolta a családját. Végül is, ha nemet mond a festő udvarlására nem kavarja így fel a dolgokat.
Jan Van Loos, egy nagyon tehetséges festő, és mindenét feladta Sophiért. Feladta a festészetet, amit imádott csinálni, az álmait feladta egy nő miatt ! Én a helyében ezt nem tettem volna egy kis futó kaland miatt, még akkor sem ha annyira szeretik egymást.
Írói stílus :
Számomra semleges az írónő stílusa. Lassan haladt a történet, túl sok volt a leírás, hát nem nagyon tudom hová tenni ezt így magamban.
Saját vélemény :
Nekem ez a könyv nem igazán tetszett. Nagyon sokáig olvastam, nem haladtam vele. A történet vontatott volt, a karaktereket nem tudtam megszeretni, és az egész könyv olvasása közben elkalandoztak a gondolataim. A borítója tetszett meg, és hát én ez miatt gondoltam, hogy nekem tetszeni fog, de hát nem tetszett. Igen tudom borító alapján nem választunk pont ezért, mindegy is ez a könyv bevitt engem a málnásba.
Kiknek ajánlom :
Ajánlom ezt a könyvet a történelmi romantikus kedvelőinek, és azoknak akik szeretik Hollandiát, vagy szeretnének megtudni róla többet.

Én ezt a könyvet 2 csillagra értékeltem. ( bocsánat mindenkitől)
★★


Képtalálat a következőre: „tulipánláz”



Borító : 3/5
Történet: 3/5
Karakterek: 3/5
Írás stílus: 3/5
Oldalszáma: 236
Molyos értékelése: 81 %
Kiadta: Ulpius-ház

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése