2018. augusztus 17., péntek

Egy gyönyörű szerelmi történet egy ismeretlen bolygón | Amie Kaufman, Meagan Spooner: Lehullott csillagok

Sziasztok Molyok !

A mai nap egy olyan csodálatos történetet  hoztam nektek, amit szerintem mindenkinek érdemes lenne elolvasni, mert annyira jó, és annyira meg van minden benne, ami kell. Ez nem lenne más, mint Amie Kaufman és Meagen Spooner közös műve a Lehullott csillagok.
Jó olvasást a bloghoz !

"A bizakodásról és a túlélésről szóló, időtlen szerelmi történet. Éld át a reményt !
Az Icarus fedélzetén ez az éjszaka is olyan, mint a többi. De hirtelen katasztrófa történik: valami kirántja a hiperűrből a hatalmas luxusűrhajót, és az a legközelebbi bolygóra zuhan. Csak Lilac LaRoux és Tarver Merendsen éli túl a katasztrófát, és úgy tűnik, hogy rajtuk kívül senki más nincs a bolygón.

Lilac az univerzum leggazdagabb emberének lánya, Tarver viszont a nincstelenségből indult. Fiatal kora ellenére már kitüntetett háborús hős, aki régen megtanulta, hogy a Lilac-féle lányok csak bajt hoznak az ember fejére. De mivel csak egymásra számíthatnak, muszáj együttműködniük, hogy átjussanak a kísérteties vidéken, melyen túl talán segítséget remélhetnek.

És egyszer csak a körülmények Dacára Lilac és Tarver ráébred, hogy furcsamód mégis volt valami haszna annak a tragédiának, ami egymáshoz sodorta őket. Mivel a hétköznapi életükben nem lehet közös jövőjük, azon kezdenek el töprengeni, hogy vajon nem lenne-e jobb örökre a bolygón maradni? Minden megváltozik, amikor rájönnek, hogy mi a titka a lépteiket kísérő, hátborzongató suttogásnak. Lilac és Tarver talán elhagyhatja ezt a bolygót, de az biztos, hogy már nem lesznek ugyanazok, akik korábban voltak. "

A könyv műfaja:

Ebben a csodálatos könyvben több műfaj jellemzője is ötvöződik. Mert vehetjük ezt a kötetet egy disztópikus regénynek, vagy sci-finek, de a romantika sem mellőzhető benne, tehát ebbe aztán van minden.
Borító:
Oh ez a borító ! Ez egyszerűen gyönyörű !Odavagyok érte teljesen! Nagyon tetszik, hogy a háttérben látható a csillagos ég, ez utalhat a sci-fi részére. Aztán amit még kiemelnék, hogy szerintem nagyon szép a lánynak a ruhája, szép zöld, jól működik a csillagos háttérrel. De ami a leginkább megfogott ebben a borítóban, az az, hogy a képen a fiú és a lány távolodik egymástól, de közben mégis nyúlnak egymásért, mert szükségük van a másikra. Ez annyira visszaadja a könyv hangulatát, imádom !
Helyszín:
Történetünk egy luxusűrhajón kezdődik, az Icaruson. Helyszínhez még ide sorolnám az ismeretlen bolygót is, ahova lezuhant Lilac és Tarver, mert a könyv legtöbb része ott játszódik.
Karakterek:
Szerintem ez a kötet nagyon jó szereplőkkel rendelkezik. Mind a két főszereplővel tudtam azonosulni, és megtudtam őket szeretni. Kezdjük a sort Lilac LaRoux kisasszonnyal. Az apja a leggazdagabb ember az Icaruson, és hát ez miatt vannak dolgok amikben korlátozza Lilackot. A lánynak mindenhová felügyelettel kell mennie, és meg van szabva az is, hogy kivel állhat szóba, és kivel nem. Na hát Tarver pont egy ilyen személy, akit messziről el kéne kerülnie a lánynak, ám az érdeklődését mégis felkelti a fiú, még ha ezt nem is vallja be magának. A történet elején Lilac egy igazi apuci pici lánya szerepben van, és hagyja magát korlátozni. Neki megfelel így az élete, hiszen bármit megvehet amit akar, szép ruhákban járhat, partikra járhat, mi is hiányozna az ő életéből ? Ám, amikor lezuhan az Icarus, és Tarverrel együtt túlélik a becsapódást rájön, hogy az élet nem is csak egy habos torta. Hiába tanított annyi mindent neki az édesapja, Tarver nélkül még sem tudna alkalmazkodni az új helyzethez, amibe belecsöppent. Az elején egy nagyon kis finnyás, beképzelt lányt láttam benne, de a történet folyamán nagyon nagy pozitív változáson megy át.
Na de most beszéljünk egy kicsit Tarverről is, a mi másik főszereplőnkről. A fiúról azt kell tudni, hogy ő egy háborús hős, konkrétan nincstelen, hányatott sorsú, de nagyon okos és leleményes. A bolygón való túlélést, egy katonai próbának fogja fel, és hát szerintem jól csinálta. Sok kellemetlen helyzetből húzta ki Lilacot, bár a lány sokszor idegesítette furcsa viselkedésével, ő mégis önzetlenül segít neki. Én kimondottan élveztem olvasni a Tarver szemszögéből íródott részeket, megszerettem ezt a fiú karaktert.
Írói stílus:
Először is én itt azzal kezdeném, hogy annak ellenére, hogy ez a kötet két írónő műve, nem érződik stílusváltás meg semmilyen megszakítás, ezért jár nekik egy piros pont. A történet izgalmas volt, gyorsan lehetett vele haladni, az egész olyan könnyed volt, és szerethető. Külön kiemelném, hogy nekem nagyon tetszett, hogy váltott nézőpontban íródott meg ez a történet, így mind a két főszereplőnk gondolatait megismerhettük jobban. Ami még nagyon jó volt ebben a könyvben, hogy több műfaj jellemzőjét is magán viselte. Tehát nem csak kaptunk egy egyszerű romantikus történetet, hanem bolyongtunk egy idegen felismerésre váró bolygón is. A Suttogók meg még jobban felkeltették az érdeklődését az olvasónak, hogy nem elég nekik elviselni egymást, meg túlélni ezt az egészet, hanem még valaki mások is vannak rajtuk kívül, akik játszanak velük. Jól kidolgozott,szerethető történet lett.
Saját vélemény:
Én még eddig nem olvastam egyik írónőtől sem külön, hogy egyedül hogyan írnak, de ezután a könyv után megnézem a többi könyvüket is az már egyszer biztos. Na de a lényeg a lényeg, én ezt a könyvet nagyon élveztem olvasni. Ahhoz képest, hogy egész hosszú kötetről van szó, nagyon gyorsan befejeztem. Ha több időm lett volna, akkor aztán meg már tényleg fénysebességgel haladtam volna végig ezen a könyvön. Nagyon jól elkapott a hangulata, könnyen olvasható és érdekes olvasmány volt. Végig fent tartotta az érdeklődésem, nem voltak benne töltelékrészek, hanem a történet haladt szépen úgy, ahogyan annak kellett. Ez a könyv megvett engem magának.
Kinek ajánlom:
Én ezt a könyvet mindenkinek ajánlom, aki szereti a sci-fit, a romantikát és a rejtélyeket. Ebben a könyveben mind megtalálja. Én azt mondom ez a könyv tipikusan olyan amit jó szívvel ajánlok minden egyes olvasómnak elolvasásra !
Idézet:

"- Ide figyeljen, én nem tudom átvonszolni a seggét maga helyett az erdőn. Muszáj együttműködnie velem.
- Nagyon hálás lennék, ha békén hagyná a seggemet. "

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 486
Molyos értékelése: 88%
Kiadta: Könyvmolyképző
Képtalálat a következőre: „csillagok”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése