2018. augusztus 3., péntek

Jay Asher: Tizenhárom okom volt...

Halihó Molyok ! 
Újabb bejegyzéssel érkeztem, de most egy komoly témáról kell, hogy írjak, az öngyilkosságról. Ezt a témát dolgozta fel Jay Asher a Tizenhárom okom volt... című könyvében. 
Jó olvasást hozzá !


"Hiába mondod a jövőnek, hogy STOP.
Nincs REWIND gomb, nem tudod visszatekerni a múltat.
Az egyetlen mód, hogy megtudd a titkot, ha megnyomod a PLAY-t.

Clay Yensen semmit sem akar tudni Hannah Baker kazzetáiról. Hannah meghalt-gondolta-magával kellett volna vinnie a titkát.
Aztán Hannah hangja közölte Clay-jel, hogy az ő neve is elhangzik a kazettán, és az is, hogy Clay valamilyen módon felelős a haláláért.
Aztán Clay egész éjszaka a kazettákat hallgatta. Hannah szavai nyomán bejárja a városkájukat, és amire fényt derített, az örökre megváltoztatta az életét. "

A könyv műfaja:
A történet ,műfaját tekintve a young adult, ifjúsági kategóriába esik.
Borító :
Szép rajta a lány, meg tetszenek rajta a buborékok, szép, de nem egy különleges borítónak gondolom.
Helyszín:
A történet Amerikában játszódik.
Idő:
A történet napjainkban játszódik, a 21. században. 
Karakterek :
Hannah karaktere nagyon érdekes. Nem tudom kinek jutna ilyen eszébe, hogy szépen sorban mindenkit felsorol, aki rosszat tett vele, ezt felveszi kazettákra, és amikor meghal utána sorban eljuttatja azokhoz, akik rajta vannak a listán. Ijesztő számomra még a gondolat is. Sajnáltam ezt a lányt, hogy annyi negatív dolog érte, hogy végül úgy érezte erre csak az öngyilkosság a megoldás.
Clay karaktere is tetszett, bátor fiúnak tartom. Nagy bátorság volt tőle, hogy követte az utasításokat, főleg este, számomra ez ijesztő gondolat, hogy egy halott ember utasításait hallgassam és kövessem.
Írói stílus:
Nem tartom annyira különlegesnek Jay Asher stílusát. Elolvastam a könyvét, egész jó volt, de nem hiszem, hogy olvasnék még valamit ettől az írónőtől, annyira nem nyerte el a tetszésemet.
Saját vélemény:
Szerintem ez egy egyszer olvasható könyv, legalábbis én többet biztos nem olvasom el. Fontos témát dolgoz fel, ez tetszett benne, hiszen napjainkban olyan sok fiatal lesz öngyilkos ez egy mai téma, erről fontos, hogy tudjunk és beszéljünk. Összességében a karakterekkel sem volt bajom, minden egész jó volt, csak az az igazság ez a könyv nem igazán az én világom. De nem bánom, hogy egyszer elolvastam, egyszer megérte.
Kiknek ajánlom:
Akik szeretik a sötétebb, depressziós hangulatú könyveket, érdekli őket az öngyilkossággal kapcsolatos könyvek, na nekik ez egy  tökéletes választás.

Én ezt a könyvet 3 csillagra értékeltem.
★★★

Képtalálat a következőre: „13 okom volt film jelenet”

Borító: 3/5
Történet: 3/5
Karakterek: 3/5
Írói stílus: 3/5
Oldalszáma: 264
Molyos értékelése: 75%
Kiadta: Könyvmolyképző 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése