2018. augusztus 7., kedd

Böszörményi Gyula: Beretva és tőr

Sziasztok Molyok !

Most egy nagyon kis pici történetet hoztam nektek Böszörményi Gyula az Ambrózy báró estei sorozat 2,5 részét, ami úgy mond egy kiegészítő kötet. Sokat gondolkoztam rajta, hogy most a kiegészítő kötetekről is hozzak e, vagy csak a négy valódi történetről. Úgy döntöttem, hogy hozok, mert ezekben a részekben is jelen vannak imádott szereplőim, és ezeket a részeket is nagyon szerettem, élveztem olvasni. Tehát jöjjön a Beretva és tőr Böszörményi Gyulától.
Jó olvasást hozzá!

" 1900 verőfényes őszén Budapest székesfővárosa a mesés Perzsia uralkodóját látja vendégül. Muzzaffer ed-din Qajar egész udvartartásával utazgat Európában, két marokkal szórva a pénzt és a kitüntetéseket. A magyar fővárosban négy kellemes napot szándékozik tölteni,amiről a sajtó részletesen be is számol, ám még a szemfüles firkászok sem találnak magyarázatot néhány értelmetlen történésre.


Vajon a perzsa uralkodó Budapestre érkezvén miért azt tartja a legsürgetőbbnek, hogy fehérneműt vásároljon? Mi oka lehet lemondani első napján szinte minden programját és elzárkózni attól, hogy az ország legfőbb méltóságaival találkozzék ? Rudnay Béla rendőrfőkapitány vajon miért zárja le légmentesen a Hungária nagyszállót, ahol a sah és kísérete lakik, és mi lehet a magyarázata annak, hogy a személyzet kísértetjárásról pusmog ?

Mikor Vámbéry Ármin, a híres Kelet-kutató és Ambrózy Richárd báró is a szállodába siet, már mindenki sejtheti, hogy a háttérben sötét erők munkálkodnak- pedig Hangay Milli kisasszony még csak eztán érkezik! "

A könyv műfaja:

Ebben a történetben egy igazán izgalmas ügy felgöngyölítése kerül sorra. Én ezt a krimi kategóriába sorolnám.
Borító:
Mint minden Ambrózy báró esetei sorozat köteteinek, ennek is nagyon szép borítója van. Ennek az a különlegessége, hogy a képen szereplő hölgy hátat fordít nekünk, nem látjuk az arcát. Lehet, hogy ez a borító, pont ettől olyan különleges. Szépen kidolgozott borító, nekem ez is nagyon tetszik.
Helyszín:
Mint az előbbi kötetekben, itt is Budapesten folyik a nyomozás. 
Idő:
Történetünk ismételten az 1900-as években játszódik.
Karakterek:
Ebben a kötetben is imádtam Richárd és Mili párosát. Richárd még mindig megtud lepni, hogy annyira a dolgok mögé tud látni, hogy őt nem lehet egyszerűen átverni, az már egyszer biztos. Milike még mindig makacs és önfejű, és mindent úgy csinál, ahogy ő jónak gondolja. Még szerencse, hogy a morc bárónk mindig kisegíti.
Írói stílus: 
Könnyed, gyorsan olvasható kis olvasmány volt, amit pár óra alatt el lehetett olvasni. Izgalmas volt a krimi szála, végig fenn tartotta az érdeklődést.
Saját vélemény:
Személy szerint nekem nagyon tetszik az ötlet, hogy az író fogott egy hírt, és ahhoz írt egy történetet. Kíváncsi vagyok, hogy valóban így történhetett e a dolog, bár sajnos ez már soha nem fog kiderülni. Az író hozta a szokásos stílusát, szerettem, jó volt,befaltam. Néhány hosszabb regény mellett olyan jól tudnak esni az ilyen kis szösszenetek. 
Kinek ajánlom:
Akik szeretik az Ambrózy báró esetei sorozatot, a krimi kedvelőinek, és azoknak, akik valamilyen gyors, kis könnyed olvasmányra vágynak.

Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.
★★★★

Borító: 4/5
Történet: 4/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 88
Molyos értékelése: 94%
Kiadta: Könyvmolyképző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése