2019. július 27., szombat

Újra otthon | Póli Matilda: Az otthon tüze (A csikó, aki tűzben született 4.)

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben Póli Matilda A csikó, aki tűzben született sorozatának a negyedik részéről hoztam el a véleményemet. A sorozat első három részét már olvastam, és tetszett, így boldogan mondtam igent, amikor Póli Matilda megkeresett a sorozat negyedik részével, Az otthon tüzével. Az eddigi értékeléseimet a borítókra kattintva tudjátok megnézni.


    

Nagy izgalommal kezdtem bele a kötetbe, hiszen Főnix hazatért, és nagyon kíváncsi voltam arra, hogy vajon mi is történt a ló barátjaival és családjával. Vártam, hogy a régi kedves szereplőim újra felbukkanjanak, ami meg is történt. Számomra ez a kötet jóleső nosztalgiát hozott, amelyben a régi szereplőket köszönthetem egy újabb problémával.

Köszönöm szépen Póli Matildának, hogy elküldte nekem ezt a kötet !

Jó olvasást a bloghoz !

   

Írta: Póli Matilda
Cím: Az otthon tüze
Oldalak száma: 216
Kiadta: Magánkiadás
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: még nincs :( olvassuk sokan, hogy legyen !

Fülszöveg:


„ Főnix és Bellona visszatérnek a Kontinensre, ahol az elmúlt években sötétség mozgolódott. Esperanza és Vihar igyekeztek annyi állatot egy területre összevonni, amennyit csak tudtak, és figyelmeztették a Magányos-medencét is. Umbra ellen azonban többre lesz szükség, ha túl akarják élni. A hősöknek rengeteg feladatot el kell végezniük, hogy legalább félig felkészülhessenek a végjátékra, de mindez kevésnek tűnik az ősi erővel szemben. Nem ismerik Umbra igazi erejét, és nem mehetnek biztosra. Ráadásul Umbra bármelyik pillanatban lecsaphat. Hogyan lesz képes Főnix ettől az újabb veszedelemtől megóvni a Kontinenst és a Világot? Hiszen Umbra nem az ő otthonáért jött, hanem mindenért. Hogyan győzhetné le egyetlen ló a Sötétséget? A kérdés pedig még mindig megválaszolatlan: mi lesz a Tűz ára?”

A könyv műfaja:
Póli Matilda A csikó,aki tűzben született sorozatát az ifjúsági fantasy kategóriába sorolnám be.

Borító:
Egyszerű, letisztult, de mégis szép. Így tudnám jellemezni ennek a sorozatnak a borítóit. A háttérszín nagyon jól el lett találva, így a kötetek nagyon egységesek, de mégis egyediek, mivel a borítón mindig valami a történetre utaló kis rajz van. Jól mutatnak együtt. :)

Helyszín: 
Az otthon tüze című  kötet története a Kontinensen, Főnix otthonában játszódik.


„ A rossz dolgokra mindenki azt mondja, hogy nem akarja, de mégis megkapjuk. Az élet nem csak jót ad. De el kell fogadnunk.”



Karakterek:
Ebben a kötetben ismét megjelennek a Kontinens régi szereplői, akiket megismerhettünk a legelső kötetben. Számomra érdekes és izgalmas volt az, hogy ezek a szereplők milyen változásokon mentek át, illetve mi történt velük Főnix távolléte alatt.

Főnix karakterét még mindig nagyon szerettem, és ebben a kötetben sokszor igazán meg is sajnáltam. Kiválasztottnak lenni nem egyszerű dolog, és ezt sokan nem akarják megérteni. Nem értettem a Kontinens lakóit, hogy miért ilyenek Főnix-szel. Szegény fiú próbált mindenhol helytállni, segíteni, ahol csak tud, és ezt sokan még sem értik meg. Szerintem igazságtalanok voltak vele. Főnix ebben a kötetben is bebizonyította, hogy milyen bátor és merész, és nem véletlenül ő a kiválasztott.

Bellona karaktere a másik nagy kedvencem. Bátorságával és éles eszével még mindig le vesz a lábamról. Tetszett, hogy a kötet során megismertük Bellona egyik gyengeségét is a sok erőssége mellett.

Amikor megtudtam, hogy ebben a részben Főnix és Bellona visszatérnek a Kontinensre az volt az első gondolatom, hogy vajon az én kis kedvencem Pamacs is fel fog e bukkanni. Nem nagy spoiler , de annyit azért elmondok, hogy felbukkant, de még hogyan ! Zseniális ami azzal a kis mókussal történt, és kíváncsi vagyok, hogy a következő részben hogyan folytatódik a kis élete.

Írói stílus:
Póli Matilda szerintem igazán szépen fogalmazza meg a gondolatait, ami számomra olvasónak könnyen, és egyszerűen olvasható. A cselekményszál izgalmas, haladós, a szereplők szerethetőek. Azt még talán egyik értékelésemben sem írtam le, hogy nekem nagyon tetszenek a nevek is, amiket Matilda választ a szereplőinek. A karakterek neve nagyon jól utal a személyiségükre, jellemükre.

Saját vélemény:
Ezzel a résszel csak egyetlen bajom van. Még pedig az, hogy olyan lett a befejezése, hogy azonnal olvasni akarja az ember a folytatást. Főnix és Bellona karaktere még mindig közel áll a szívemhez , illetve nagyon örültem Pamacs változásainak. Ez egy igazán jó és pörgős rész volt. Örülök annak, hogy Matilda kötetei nem igazán hosszúak, így még aznap be is tudom fejezni, amikor elkezdem.

Kinek ajánlom:
Akik szeretik a lovas történeteket, azoknak ajánlom, illetve az ifjúsági fantasy kedvelőinek.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Senkit sem lehet tökéletesen kiismerni, még saját magunkat sem.”

„Az úton elindíthatlak, de nektek kell végigmennetek rajta.”

„- Túl sok bizalmat adsz nekem- mondtam kétkedve.
-    -  Nem. Te adsz túl keveset magadnak- mosolygott a tarka kanca.”



Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem, nem harapok!


Legyetek jók! Sziasztok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése