2019. július 22., hétfő

Interjú Nagy Eszterrel, az Életünk harcai írónőjével

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben egy interjút hoztam, amit Nagy Eszter íróval készítettem, akinek idén jelent meg az első felnőtteknek szóló regénye, az Életünk harcai.

A kötetről annyit kell tudni, hogy történelmi romantikus műfajba sorolható be, illetve a második világháború idején játszódik. Egy igazán megható, erős, de mégis vékony kötetről beszélünk, amit nagyon sok szeretettel ajánlok nektek is kedves olvasóim !

Köszönöm szépen kedves Nagy Eszter, hogy válaszoltál a kérdéseimre !






1.Mesélj magadról egy kicsit, mit lehet tudni rólad?

Három kicsi lány anyukája vagyok, és már nagyon régóta boldog feleség. Budapesten születtem, jelenleg Budaörsön élek. Már gyermekkoromban magába szippantott a vidék hangulata, mivel rengeteg időt töltöttem nagyszüleimnél Tápiógyörgyén. Azok az érzések, hangulatok, illatok mind-mind a részemmé váltak. Általában gyerekeknek írok meséket, verseket a régi világról, 2017-ben jelent meg első ifjúsági regényem „A barátság” címmel majd ezt követte 2018-ban a „Régi idők karácsonya” mesekönyvem, amit felnőttek is szívesen olvasnak. Első felnőtteknek írt regényem az „Életünk harcai” idén jelent meg, a New Line kiadó gondozásában.


2. Mióta írsz, mikor döntötted el, hogy író leszel?

Az első versem 6 éves koromban írtam és azóta is folyamatosan mindig dolgoztam regényeken, és verseken, de akkor még ezt persze csak magamnak, titokban. Gyermekeim születése után kezdtem nekik gyerekverseket, meséket írni, olyan témákban, amikről nem igazán találtam nekem tetsző gyermekirodalmat. Később egyre több gyermekhez eljutottak ezek a versek és úgymond az olvasók tettek íróvá, mert a visszajelzések alapján döntöttem úgy, hogy komolyan belevágok.


3.Hogyan szoktál inspirálódni? Szoktál mondjuk filmekből, könyvekből vagy esetleg valamilyen zenétől inspirálódni?

Mivel engem nagyon vonz a múlt, a múltbéli emberek és életek, ezért néha elég, ha csak egy számomra különleges régi fényképet látok, vagy egy elhagyatott házat, de a leginspirálóbb számomra, ha élettörténeteket mesélnek, mert az élet a legnagyobb író.



4. Hogyan szoktál írni? Hogy történik nálad az írás folyamata? Hallgatsz e közben zenét, vagy teljes csöndre van szükséged?

Három gyermek mellett ritkán van alkalmam csendben írni, így már megtanultam a legnagyobb hangzavarban is dolgozni. Gyakorlatilag, amikor időt tudok szakítani az írásra, csak leülök, és rögtön jönnek a szavak, a gondolatok mintha filmet néznék. Általában magam sem tudom, hogy mi lesz a történeteim vége és még én is izgulok, hogy végül mit sikerül egy adott szituációból kihozni.



5. Te magad szeretsz e olvasni, ha igen milyen jellegű könyveket olvasol szívesen?

Nagyon szeretek olvasni, de folyamatosan változik, hogy milyen témájú könyvek érdekelnek.  Egy hosszú időszak volt az életemben, amikor folyamatosan krimit olvastam, ez a mai napig közel áll hozzám, főleg ha van benne egy kis misztikum is. Rövid ideig, ugyan de olvastam Bronte regényeket, imádtam Jane Austen világát is. Mostanában már inkább életrajzi és történelmi könyveket olvasok.


6.Mit szól a családod ahhoz, hogy írsz, hogy író lett belőled?

Meglepetés volt, mivel mindig is titkoltam ezt az oldalam, de szerencsére olyan a családom, aki támogat és büszke a munkámra. Ha ők nem álltak volna mellettem a kezdetnél, valószínűleg feladtam volna, és nem tartanék most itt.


7.A regényeidben megjelenő karaktereket valakiről mintázod, vagy szimplán csak a fantáziád szüleménye?

Ez változó, ha megismerek egy élettörténetet, amiről úgy érzem írni kell, mert fontos, akkor arról írok, de gyakran vannak kitalált szereplőim is. Van, amikor vegyítem is a valóságot a fantáziával.

8.Milyen visszajelzéseket kapsz, és ezeket hogyan kezeled?
Amikor elkezdtem nyilvánosan is írni, lélekben próbáltam felkészülni a negatív kritikákra is, hiszen ez velejárója a fejlődésnek. Legnagyobb meglepetésemre viszont csupa pozitív véleményezéseket kaptam, amiből arra következtetek, hogy nekem vannak a legkedvesebb olvasóim. 


9. Mesélj egy kicsit az Életünk harcai című kötetedről, kinek ajánlod?

Az „Életünk harcai” nem egy könnyű történet, erre készen kell állni lélekben is. Ugyanakkor ezt egy figyelemfelhívásnak szántam, egy letűnő generációra, akik részei voltak az életünknek és mielőtt végleg elveszítenénk, hallgassuk meg a történetüket, mert rengeteg tanulsággal szolgálnak. Szeretném, ha ezeknek az embereknek a küzdelmekkel telt élete nem veszne el örökre. Ajánlanám azoknak, akik szeretnének kicsit nosztalgiázni, akik nem rettennek meg a drámától és akik szeretik a régi idők romantikáját.



10. Milyen terveid vannak a jövőre tekintve? Min dolgozol éppen most?
Jelenleg könnyedebb, rövid nyári történeteket, novellákat írok, amik ingyenesen olvashatóak az írói weboldalamon. Dolgozom még egy regényen is és egy gyerekeknek szánt verses köteten, valamint terveim közt szerepel egy hiánypótló mesekönyv megírása is.







Köszönöm szépen Nagy Eszter, hogy válaszoltál a kérdéseimre, további sok sikert kívánok az íráshoz, és reméljük, hogy még sok ehhez hasonló történetedet olvashatjuk majd!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése