2019. október 26., szombat

Izgalmas krimi egy szuper szerelmi szállal | Jud Meyrin: A múlt bűnei

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben egy olyan könyvet hoztam el nektek, ami talán az eddigi évem egyik legjobb olvasmánya lett. Abszolút kedvenc, az már biztos ! Jud Meyrin A múlt bűnei című kötetéről van szó, ahogy az már a címből is kiderült. Na, de miért is tetszett ennyire ez a regény ? 

Olvasás közben olyan érzésem volt, mintha megkértem volna az írónőt, hogy írjon egy olyan könyvet, amibe beletesz mindent, amit szeretek. A múlt bűnei lenne a végeredmény. Aki régebb óta követi a blogomat, az tudhatja, hogy nagyon szeretem a krimi és a romantikus műfajba kategorizálható olvasmányokat. De ennek a két zsánernek a vegyítéséért egyszerűen odavagyok. Jah, és a történet Angliába játszódik, amit megint csak imádom, mondom, hogy az írónő nagyon kedvezett nekem ! Szóval röviden csak ezekért az okokért gondolom úgy, hogy ez a kötet számomra a tökéletes könyv, amibe minden benne van, amit szeretek ! 

Bocsánat a nagy rajongásért, de egyszerűen belőlem ilyen erős érzelmeket váltott ki ez a könyv. Jöjjön is inkább az értékelés, abban talán picit értelmesebben tudok beszélni. :D

Nagyon szépen köszönöm Jud Meyrin, hogy kaphattam egy recenziós példányt ebből a csodálatos történetből ! Engem egyszerűen elvarázsoltál, és remélem még sok olyan kis izgatott olvasód lesz, mint én, aki már epekedve várja a következő köteted !


Írta: Jud Meyrin
Cím: A múlt bűnei
Oldalak száma: 288
Kiadta: Magnusz
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: 91%
Fülszöveg:

Egy csók, aminek meg sem kellett volna történnie, és egy tragédia, ami mindent megváltoztatott.
James, Fanny kedvese eltűnik egy viharban, és többé nem kerül elő.
Tíz évvel később a nő Ivybridge-ben, az álmos dél-angliai kisvárosban él. A múltat már réges-rég mélyen eltemette magában, egy nap azonban holttestet találnak a falu patakjában. A nyomozást Alexander, James bátyja vezeti. Fanny azóta a végzetes, tóparti este óta nem látta a férfit, mégsem tudta elfelejteni őt és a csókjukat. Alexander felbukkanása pedig mindent felkavar.
Alexander is sóvárog Fanny után, de küzd az érzés ellen. Próbál inkább a szövevényes ügyre koncentrálni, ami egyre veszélyesebbé és személyesebbé válik. Meg tud küzdeni Fanny és Alexander a gyilkossal, aki jóval közelebb van hozzájuk, mint hitték? Megbirkóznak az egymás iránti, ellentmondásos érzéseikkel?
Vagy a múlt végleg tönkreteszi a jövőjüket?


A könyv műfaja:
Jud Meyrin A múlt bűnei című kötete a romantikus-krimi zsánerébe sorolható be. A könyv olvasása közben döbbentem rá arra, hogy én mennyire szeretem ezt a két műfajt és érdemes lenne több romantikus-krimit olvasnom, mert ez az én igazi műfajom, amit szeretek.

Borító:
Igazán szép a borító, magára vonja az ember tekintetét. A színek és az egész összeállítás nagyon ügyes, mert nem érzi az ember, hogy zsúfolt lenne , mégis több fontos dolog megjelenik rajta. Én személy szerint nagyon szeretem ezt a borítót, és mióta tudom, hogy a szuper borító mellé egy letehetetlen, pörgős történet is párosul azóta még jobban kedvelem, és gyönyörködők benne.

Helyszín:
Történetünk helyszíne Anglia, amit én személy szerint imádok. Már csak ezzel megvett volna az írónő kilóra. :D



„– Piszok nehéz ellenállni neked! – morogta Alexander, a homlokát Fannyéhoz döntötte, forró lehelete a nő arcát csiklandozta.
– Akkor ne ellenállj! – Fanny kigombolta a felső gombot a férfi ingén, majd a következőt, és az azt követőt is. Alexander szeme veszedelmesen felvillant.
– Akkor se, ha rossz vége lesz? – A hangja tengermély volt, Fanny beleborzongott.
– Akkor se – lehelte, pedig tudta, hogy hibát követ el. Alexander véleménye mit sem változott, Fanny biztos volt benne, hogy másnapra meg fog bánni mindent. De nem érdekelte a holnap, se a következmények.”




Karakterek:
A történetben a szereplők számomra igazán jól kidolgozott, és valódi személyiséggel rendelkező karakterek, akiket gyorsan megszerettem, és tudtam velük azonosulni. 

Fanny karakterét gyorsan megszerettem és sokat izgultam miatta. A személyében egy okos és erős nőt ismertem meg, aki képes felnőttként viselkedni és gondolkodni. Nagyon örültem annak, hogy nem egy síros karakter volt, aki minden miatt sír, meg hisztizik. Egyedül a makacsságán kellett volna talán egy picit változtatni, amivel  mindig bajba sodorta magát, bár ez szerintem mát beleivódott a személyiségébe, és ő ettől lett ilyen igazi, szinte élő karakter, szóval jó ő úgy, ahogy van. Tökéletes főszereplője volt a történetnek.

Na, és akkor beszéljünk röviden Alexander-ről is, James bátyjáról, aki vezeti a nyomozást. Fanny és a férfi közt végig csak úgy perzselt a levegő. Imádtam a köztük lévő kapcsolatot, és külön örültem annak, hogy nem az a tipikus insta love az övéké, hanem szépen lassan alakultak köztük a dolgok. Alexander egy igazán jó pasi, aki nagyon intelligens és tehetséges nyomozó. A könyves szerelmeim közt tudhatja magát !

Írói stílus:
Jud Meyrin nagyon szépen használja a magyar nyelvet. Némely mondata egyszerűen elvarázsolt, és jó érzéssel töltött el. Volt amelyiket többször is elolvastam, mert olyan hangzatos volt számomra. Ezt eddig kevés szerzőnél éreztem, hogy ennyire dallamosan és szépen fogalmazzák meg a mondataikat. A krimi szállal én abszolút megvoltam elégedve, nem sikerült kitalálnom, hogy ki a gyilkos, és hogy mi történt azon az ominózus napon. A romantikus szál nagyon kedves és aranyos volt, egyszerűen imádtam. A történet pörgős és lendületes, végig fen tartotta az érdeklődésemet, és teli volt számomra nem várt fordulatokkal.

Saját vélemény:
Hatalmas kedvencem lett ez a kötet, és nagyon örülök annak, hogy sikerült elolvasnom ! A szereplőket könnyen megtudtam szeretni, a cselekményszál pedig igazán fordulatosra és izgalmasra sikeredett. A könyv olyannyira fogva tartott, hogy amikor éppen nem olvastam akkor is az járt a fejemben, hogy olvasni kéne, meg gondolkoztam azon, hogy vajon ki lehet a gyilkos, mi fog történni a következő fejezetben. Szóval, ha ezt a könyvet szeretnéd olvasni, akkor egy olyan nap kezd el, amikor semmit nem kell csinálnod, és sok  időd van, mert garantáltan fogva tart ! Jud Meyrin igazán nagyot alkotott a romantikus-krimi műfajában, és remélem, hogy minél több ilyen ehhez hasonló kötetre számíthatunk tőle a közeljövőben.

Kinek ajánlom:
  • a romantika kedvelőinek
  • a krimi kedvelőinek
  • azoknak akik egy letehetetlen olvasmányra vágynak
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ A csillagok rég eltűntek a sötét felhők felett, és a korábban békés tó hullámai a parti fövenyt csapkodták; a kis csapat pánikolva menekült.”

 „ – A szíve hevesebben vert, karja lúdbőrözni kezdett csupán attól, hogy Alexander kimondta a nevét.”

„ A legrosszabb, hogy alkalmat sem kapott jóvátenni a hibáját, még csak bocsánatot sem kérhetett. Legalább annyi tartás lehetne benne, hogy ne folyton a nőn járjon az esze, ám amikor lehunyta a szemét Fannyt látta maga előtt. Hosszú, vörös hajzuhatagát, olvadt karamellaszínű szemét…”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok !


Nézd meg ezeket is :

Csernovszki-Nagy Alexandra: Lina múltja   Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten    Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

2 megjegyzés:

  1. A borító szerintem is nagyon kifejező, és a karakterekről írt résszel is nagyon egyetértek. Fanny bátyjától viszont kivert a víz, annyira aljas volt a lelkem. Te mit gondolsz róla?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy egyetértünk. :) Nagyon utáltam én is azt a pasit. Hogy lehet valaki ilyen aljas és görény a saját testvérével? Utáltam, és sokszor megcsapdostam volna egy lapáttal :D

      Törlés