2018. november 11., vasárnap

Üdv Sárkányföldén ! | Póli Matilda: Sárkánytűz

Halihó kedves Molyok !

A mai bejegyzésemben Póli Matilda A csikó,aki tűzben született sorozatának második részéről hoztam meg az értékelésemet. Ennek a sorozatnak az első részéről már van fent értékelés a blogon. Az értékelést ide kattintva el tudjátok olvasni. Nekem a sorozatnak az első része nagyon tetszett, tőlem 5 csillagot kapott. A második is hasonlóképpen elnyerte a tetszésemet, és elvarázsolt.

Na de jöjjön is az értékelés Póli Matilda Sárkánytűz című könyvéről.

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Póli Matilda
Cím: Sárkánytűz
Oldalak száma: 200
Kiadta: Hungarovox
Megjelenés: 2016
Molyos értékelése: nincs még, de olvassuk sokan, hogy legyen !

Fülszöveg:


„Főnix ​egy általa ismeretlen dimenzióba, Sárkányföldre kerül. Megismerkedik Veritassal, a sárkánylovak száműzött királyával, kinek koronáját a trónbitorló Harag vette el. A csődör tehetetlen, de Főnixszel felcsillan a remény.
Így hát Főnix és Veritas, valamint a trónörökös öt hűséges barátja tervet eszel ki, a zsarnok Harag letaszítására. De nem is Főnix kalandja lenne, ha minden olyan simán haladna, mint azt eltervezték.
Gyorsan kell cselekedniük, mert a lovak élete veszélyben van, de ha sikerül is időben megmenteni őket, hogyan lesznek képesek szembeszállni egy egész kiképzett hadsereggel? Ismét Főnixnek kell majd véghez vinnie a végső küzdelmet, de vajon sikerülni fog-e neki? És milyen kalandok és veszélyek várják őket a trónhoz vezető úton?
A Kontinens hősének, a Lovak Megmentőjének, A Csikónak, Aki Tűzben Született, Főnixnek egy újabb nemzetet kell megmentenie, miközben érzi, hogy valami mozgolódik. Valami olyasmi, ami nem lesz olyan egyszerű harc, mint amit eddig tapasztalt.

De ez már egy másik történet…”



A könyv műfaja:
Póli Matilda könyvét én az ifjúsági fantasy kategóriába helyezném el.

Borító:
Nekem nagyon tetszenek ennek a sorozatnak a borítói, mert nagyon jó összhangba vannak egymással, és nagyon jól tükrözik az adott rész témáját. A borítón a sárkányszárny nagyon jól utal a történetünk helyszínére és cselekményére. Megjegyezném, hogy ezeket a borítókat maga a szerző, Póli Matilda készítette el. Részemről egy hatalmas gratuláció neki a borítók megtervezése miatt.

Helyszín:
Történetünk helyszíne egyeddig nem ismert új dimenzió, Sárkányföld.

Karakterek:
A sort nem is kezdhetném mással, mint a történetünk főszereplőjével, Főnix-szel. Nekem ebben a részben teljesedett ki Főnix személyisége. Elfogadta magát, és megtanulta kezelni az erejét. Nagyon örültem ennek a személyiségfejlődésnek, jó volt látni, hogy az a kis csikó, aki az első részben született, hogyan fejlődött igazi hősé.
Sárkánytűz
Főnix

Másik nagy kedvencem ebben a kötetben Veritas volt, aki Sárkányföld trónörököse, de Harag letaszította őt a trónról. Veritas anyja egy sima ló, míg édesapja egy sárkányló volt. Veritas Főnix segítségével próbálja visszaszerezni a jogos helyét a trónon. Szerintem nagyon jól kidolgozott érdekes karakter volt, szívesen olvastam róla és Sárkányföld történetéről.

A sort történetünk főgonoszával, Haraggal zárnám. Ő volt az, aki letaszította a trónról Veritast, és próbál zsarnokoskodni mindenki felett. Szerintem szuper gonosz karakter volt, mert tudtam utálni, és néhol még félni is tőle, ami jó, mert valószínűleg pont ez volt Matilda célja. Harag karaktere egyszerűen jól működött.

Ebben a kötetben még nagyon tetszett Tüzes karaktere, akinek neve nagyon jól jellemzi ennek a kancának a természetét. A Főnix-szel  való kapcsolata elégé nehezen alakul a történet elején, de a végén csak sikerül valahogy megbékélniük egymással. Nagyon tetszettek Főnix és Tüzes szóváltásai, jókat szórakoztam rajta.

Írói stílus:
Ezzel a kötettel már nagyon jól tudtam haladni. Ismerős volt a nyelvezet, nagyjából tudtam, hogy mire számítsak. Nagyon jó ötletnek gondolom ezt a dimenziós dolgot, ezzel az egész történeten egy nagyot csavart Matilda, ami még érdekesebbé tette a könyvet.

Sárkánytűz
Harag
 Ebben a részben már sokkal jobbak voltak a párbeszédek, és izgalmasabb volt a cselekmény is. A történet során sok új szereplőt ismerhettünk meg, és nekem mind tetszett, egytől egyig. Én azt mondom, hogy látszik Matilda írásán, hogy egyre jobban fejlődik, és ügyesebb lesz, ez mindenféleképpen pozitív.

Saját vélemény:
Nekem nagyon elnyerte ez a kötet a tetszésemet. Szerintem majdnem olyan jó volt, mint az első kötet. Ebben a részben az tetszett, hogy egy teljesen más világba kalauzolt el minket, sokkal pörgősebb volt és érdekesebb. Tetszett, ahogy Matilda megalkotta Sárkányföldet és a sárlánylovakat. Nekem kellemes kikapcsolódást okozott ez a könyv.

Kinek ajánlom:
Bővül a kör, mert eddig csak a lóbolondoknak volt kötelező olvasmány, de most már a sárkányimádok is csatlakozhatnak hozzánk. Matilda szépen lassan mindenkit a bűvkörébe vonz. :D Na de a lényeg, a lényeg, ha szereted a lovakat és a sárkányokat olvasd el, ha nem akkor is!

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Köszönöm szépen Matildának, hogy megkaptam tőle ezt a csodálatos könyvet, és így lehetővé tette, hogy még egy kicsit újra átéljem a gyerekkoromat ezekkel a könyvekkel! :*

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„Tudom, hogy milyen nehéz elfogadni, ha nem tetszik, hogy ki vagy, de el kell fogadnod! Mert az vagy, aki vagy ! ”

„Ha nem teszitek azt, amit akar, akkor nem lesz hatalma. "

„Miért kell egyvalakinek uralkodni a többiek fölött ? Mi jogon uralkodik valaki ? "



A képeket Póli Matilda oldaláról másoltam ki, ha van kedvetek, kukkantsatok be hozzá, sok információt rejt az oldal a könyveivel kapcsolatban.  polimatilda.eu


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám ! :D

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !
Legyetek jók! Sziasztok !







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése