2019. október 23., szerda

Emlékek nélkül | L.J. Wesley: Brooke

Sziasztok Molyok !

Az emberi élet igazán rövid, és gyorsan elmúlik, ha nem vigyázunk rá. Elég akár egy rossz döntés, vagy egy baleset, és az eddig jól megszokott életünk teljesen a feje tetejére áll, vagy pedig szörnyű dolgok következhetnek be. Ezt az érzést kellett megtapasztalnia L. J. Wesley egyik főhősének, Brooke- nak is. A lány egy baleset miatt kómába esett, mozdulatlanul fekszik , ám a környezetében zajló eseményeket hallja, észleli,ám nem tud rájuk reagálni. Nem emlékszik a szüleire, és arra sem, hogy milyen volt ő maga a baleset előtt. Durva egy szituáció, nem igaz ?

Ezzel a felütéssel kezdődik a kötet, és még hol a vége ! Számomra ez egy igazán izgalmas, és érdekes történet, amit nagyon élveztem olvasni, és szinte Brooke-kal együtt küzdöttem az életben maradásért és az ébredésért!

Köszönöm szépen L. J. Wesley, hogy elolvashattam ezt a történetet !


Írta: L.J. Wesley
Cím: Brooke - A testem a börtönöm
Oldalak száma: 232
Kiadta: Mogul
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 94%
Fülszöveg:

Egy baleset, ami mindent megváltoztat. Brooke emlékek nélkül a saját testének börtönébe kerül. A kezelések hatására lassan visszatérő emlékei meggyötrik a lelkét. Vajon miként viseli ezt az időszakot? Ugyanaz az ember lesz, aki volt? Van még bármiféle jövő Brooke számára?






A könyv műfaja:
L.J. Wesley Brooke kötete a new adult kategóriába sorolható be.

Borító:
Őszinte leszek, ezt a borítót egyáltalán nem a nagyon szép kategóriába sorolnám be. Inkább az érdekes és figyelemfelkeltőbe, mert az embert kíváncsivá teszi, hogy vajon egy ilyen borítós regénytől mit is várhat, mi történhet benne. Bár azért érződik rajta, hogy valami kórházi dologról, amnéziáról lehet benne szó. Tetszik, hogy a képről csak úgy kiugrik a lány kék szeme a nagy fehérség közül. Jó ötlet, hogy a cím alá került egy elektrokardiogram, ez is jól utal a kórházi helyszínre. Összegezve szerintem ez egy egyszerű, de ötletes borító, ami felkelti az olvasó figyelmét, és utal is a történetre.



„ – Apa, a néni kujva? Leugrik rólam, egy mozdulattal ránk rántja a takarót, csak utána keresi az együttlétünk megzavaróját.
– Hogy mondod, Lisa? – kérdezi halálra vált arccal.
– A néni kujva?
– Hogy mi? – dugom ki a fejem a takaró alól.
– Honnan veszel ilyeneket?
– Hallottam, amikor anya azt mondta Bridget néninek, hogy apa ide hozza a kujvákat, hogy hemperegjen velük – néz rám a kislány. Maximum négy éves lehet.
– És láttam, hogy hempejegtek.
– A néni nem kurva kicsim. Egy barátom.

– Akkoj miéjt hempejegtél vele?”



Karakterek:
Egyedül Brooke karakteréről beszélnék egy kicsit, de azt is röviden, mert úgy gondolom, hogy a könyv olvasása közben a legjobb a szereplőket megismerni, és nem szeretném ezzel elrontani senkinek az olvasási élményét. Szóval nézzük is ezt a lányt.

Brooke kómában fekszik egy kórházban. Senkire és semmire nem emlékszik. Fogalma sincs hogyan került a kórházban, kik a szülei, a párja, és hogy ő milyen is volt a balesete előtt. Nagyon tetszett az, hogy Brooke karakterében nem egy tökéletes embert ismertünk meg, ha nem egy valóságos emberi személyt, aki sokat hibázott élete során, és erre kénytelen most ő maga is rájönni. A hibái ellenére is nagyon megszerettem, és végig küzdöttem vele, hogy minél előbb ébredjen fel, és gyógyuljon meg !

Írói stílus:
L.J. Wesley írónak nagyon más volt a stílusa ebben a könyvben, a nem régen olvasott 12 első randi kötetéhez képest . Persze ez érthető, hiszen teljesen más a téma, így nem írhat ugyanúgy.

Itt azért húzta az olvasót rendesen az író. Nem hamarkodott el semmit. Szerintem nagyon jól megfogta az amnézia témát, és úgy gondolom így egészégügyisként, hogy valósan és jól ábrázolta azt. Végig fenntartotta az érdeklődésemet, és feszülten vártam, hogy mikor ébred már fel végre Brooke. Hihetetlen gyorsasággal tudtam haladni a történettel, aminek nem tudom, hogy most az e az oka, hogy nagyon izgultam végig Brooke-ért, vagy mert annyira könnyed és könnyen olvasható a regény stílusa. Lehet, hogy mind a kettő.

Még azt itt kiemelném, hogy szerintem igazán szépen fogalmaz az író, és jól esik olvasni a gondolatait. Ügyesen használja és formálja a magyar nyelvet, ami szerintem nagyon fontos !


Saját vélemény:
Számomra abszolút pozitív volt ez az olvasás. L. J. Wesley megmutatta ebben a kötetében, hogy az élet véges, és hogy a mi életünk is bármikor ki tud siklani. A történet végig fenntartotta az érdeklődésemet, és nagyon tetszett az a feszültség, ami az egész könyvben jelen volt. A szereplők valós, emberi, esendő személyek, akik akár mi is lehetnénk. Örültem annak, hogy ezek a szereplők nem feketék, vagy fehérek, hanem inkább szürkék, amilyenek mi is vagyunk valójában. Az amnézia témát hitelesen és valósan ábrázolta, ami nálam egy plusz pont. A téma ellenére is nagyon humorosan és jól adagolja ezt az olvasóknak L. J. Wesley, ami nagyon ügyes és jó gondolat szerintem. A humor könnyebbé tette ezt az egész egyébként borzalmas helyzetet.Szerintem ez egy igazán jó könyv volt, és örülök, hogy elolvastam ! 

Kinek ajánlom:

  • akiket érdekel az amnézia, mint téma
  • akik szeretnének valami jót olvasni egy magyar szerzőtől
  • akiket érdekel a kóma, mint téma
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Az az újság, doki, hogy baromira fáj a fejem, és erről maga tehet. Úgy megverném. De tényleg.”

„ Remek! Pakoljuk csak tele a szervezetemet olyan vackokkal, amik még kísérleti stádiumban vannak. Végül is, mi baj lehet? Max nem élem túl. Mi az nekem?”

„– Miéjt hempejegtetek? – teszi fel újra a kérdést Lisa.
– Tudod, kicsim, ha két ember kedveli egymást, akkor néha csinálnak ilyet.
– Akkoj nekem is hempejegnem kell Tommyval?
– Nem! – kiált fel ijedten. – Ezt csak a felnőttek csinálják, a magadfajta pelenkás bajkeverők nem.”



Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D



Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!




Legyetek jók! Sziasztok !


Nézd meg ezeket is :

 12 első randi értékelésem          



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése