2019. október 24., csütörtök

Fergeteges kalandok az űrben | L. J. Wesley: Egy űrállomás-takarító naplója

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben ismét egy L.J. Wesley könyvről hoztam el nektek a véleményemet. Ez a kötet pedig nem más, mint az Egy űrállomás-takarító naplója, ami számomra egy abszolút kedvenc lett.  Nem meglepően a cím volt az,ami a legjobban felkeltette az érdeklődésemet. Sokat gondolkodtam, hogy vajon ez a könyv nekem tetszene- e, mert a sci-fi műfajjal még nagyon barátkozós viszonyban vagyok, de mégis izgatott, hogy mi a fene történhet ebben a kötetben. És hát nem bántam meg, sőt ! Lassan úgy néz ki, hogy egyre jobban szeretem a sci-fi műfaját, de főleg azt amit magyarok írnak ! Eddig nem sok sci-fit olvastam, de ami tetszett is, az mind magyar író tollából van! Éljenek kis hazánk szerzői , akik nagyon tehetségesek !

Na, de a lényeg a lények az összes eddig olvasott L.J. Wesley kötet közül ez lett a kedvencem, amit még valamikor biztosan újrafogok olvasni !

Köszönöm szépen L. J. Wesley, hogy elolvashattam ezt a könyvedet is !



Írta: L. J. Wesley
Cím: Egy űrállomás-takarító naplója
Oldalak száma: 300
Kiadta: Magánkiadás
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: 83%
Fülszöveg:

Az életem unalmas és kiszámítható volt a BB65XQ űrállomáson. Aztán megérkezett Lydia, és én egyik hajmeresztő kalandból kerültem a másikba. Polgárháború a Xendonon, egy őrült csempész barátsága, és vágy egy nyugalmas, békés életre.

A nevem Max, ez pedig a kezedben a naplóm.



A könyv műfaja:
L. J. Wesley kötete a sci-fi zsánerébe kategorizálható be. Itt még megjegyezném azt is, hogy a történetet naplóbejegyzések formájában ismerhetjük meg, ami számomra még izgalmasabbá tette az egészet. Mondjuk ez a része a dolognak a címből is kiderül, de azért úgy gondoltam ide is leírom, mert tudom vannak olyanok akiket zavar a naplóbejegyzéses formátum.

Borító:
Szerintem ez a borító egyszerre vicces és mégis nagyon érdekes. Ahogy már az előbb is említettem már a cím is olyan, hogy az ember elgondolkozik, hogy na itt akkor vajon miről is lehet szó. A borítóval párosulva önkéntelenül mosolyra húzódik a szám. Ahogy az a kis emberke mintha porszívózná a holdat, hát szerintem baromi viccesen néz ki, de közben mégis nagyon szép az egész borító összeállítása. Nagyon jól kitalál vicces, de mégis zseniális ez a borító, egyszerűen imádom !


„ – Mi a fene történik? – kiáltottam rá Felpre.
– Gőzöm sincs komám. Megbolondult az összes műszer. Vakon repülök.
– Már megint a legolcsóbb vackot vetted meg?
– Nem. Kész vagyonba került.
– Szét fog esni a hajó!
– Nem fog! – kiáltott fel Felp méltatlankodva. – Ez nem egy rohadt ócskavas. Az én kicsikém mindent kibír!”




Karakterek:
A kötet szereplői számomra igazán üdítő és szerethető karakterek, akikkel nagyon szívesen éltem át a durvábbnál durvább helyzeteket. Úgy gondolom, hogy a szereplők személyisége nagyon érdekes és jól kidolgozott. Na, de akkor egy kicsit röviden a kedvenceimről, illetve a fontosabb szereplőkről, természetesen spoiler mentesen.

Kezdjük természetesen történetünk főszereplőjével Max-el. Ez a srác egy igazán humoros karakter, aki meglepően nagy karakterfejlődésen megy keresztül a történet során. Megmondom őszintén a kötet elején még nem gondoltam volna, hogy az lesz Max-ből, aki végül lett. A fiú személyében egy jó humorú, vicces, barátságos emberkét ismertem meg, akinek nagyon helyén van a szíve. 

A regényben igazán tetszett még Lydia karaktere, aki egy igazi tökös csaj. Bármi történik ő csak megy előre, ha valaki pedig beszól neki, azt egyszerűen jól helybenhagyja. A történet vége felé  többször majdnem infarktust kaptam miatta, de azért természetesen továbbra is szerettem, és végig izgultam érte. 

Klemol karakterét elsőnek nem igazán tudtam hova tenni, hogy megmerjek e benne bízni, vagy ne, de hát végül ő is elrabolta a szívem, és őt is nagyon megszerettem a történet során.

Na, és hát Felp... Oh, ez a pasi, egyszerűen imádtam. Rengeteget nevettem rajta, olyan bolond, de mégis nagyon esendő és szerethető karakter.

Írói stílus:
Gyorsan olvasható, humoros és nagyon szórakoztató olvasmány. A szereplők gyorsan megszeretetik magukat, a történet pörög, és teli van nem várt fordulatokkal. Az olvasó egy percig sem unatkozhat olvasás közben. 

Saját vélemény:
Könnyed és gyorsan olvasható olvasmány, ami elröpít az űrbe, ahol egyik balhéból visz a másikba. Így tudnám jellemezni röviden L. J. Wesley kötetét. Amikor elkezdtem olvasni ezt a történetet egyáltalán nem számítottam rá, hogy ennyire be fog szippantani, és hogy egy ennyire jól kidolgozott világgal fogom magamat szembe találni. A karakterekkel nagyon élveztem egyik balhéból a másikba kerülni. A cselekményszál számomra igazán izgalmas volt, és sok nem várt fordulatban bővelkedett. Szerintem ez az író legerősebb kötete, vagy legalább is nekem ez a kedvencem. 

Kinek ajánlom:
  • a sci-fi kedvelőinek
  • akik szeretik a humoros történeteket
  • akik szeretik az űrben játszódó történeteket
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Úgy tűnik, végre megkapom azt, amiről álmodtam. Egy nyugalmas, és boldog életet. Feltéve persze, hogy elkapom a macskát, mielőtt beletrappol a kajába.”

 „ Nagy kegyesen felajánlotta, hogy beállhatok takarítónak. Még mit nem. Éppen elég időt töltöttem azzal, hogy mások után takarítsam a szemetet és a testnedveket. Soha többé. Próbálkoztam Felp elérésével, de nem sikerült. Azért beállítottam, hogy folyamatosan sugározzak felé egy kimentési kérést. Remélem, visszajön. Elvégre, a barátom vagy mi.”

„ Szóval, irány a nap. Ha többé nem jelentkezünk, akkor elégtünk.”


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!




Legyetek jók! Sziasztok !



Nézd meg ezeket is:


          


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése