2019. október 29., kedd

Érdekes világ menő karakterekkel | Gabriella Eld: Talpig feketében

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben Gabriella Eld Talpig feketében című kötetéről hoztam el nektek az értékelésemet. Azt tudni kell, hogy ennél a könyvnél a legnagyobb vonzó erő az írónő maga volt, akivel volt szerencsém találkozni a Könyvfesztiválon is, így eldöntöttem, hogy most már igazán érdemes lenne valamit olvasnom is tőle, ha már ilyen aranyos és kedves volt velem, na meg persze, mert itt parkol már nálam néhány könyve. 

Na, de mit csinál egy igazi könyvmoly ? Nem, nem azt a könyvet olvassa ami otthon megvan neki, hanem inkább elmegy a könyvtárba, és ha már ott úgy is meglátta, akkor miért ne kezdené el azt olvasni ? Én is így tettem, nem foglalkozva az otthoni olvasatlan könyveimmel, akik ennek hatására erős lázadozásba kezdhetnének.

Amikor kihoztam ezt a könyvet arra persze nem is számítottam, hogy ez a kötet fogja a fényt jelenteni számomra némely igen rossz és sötét napomban. Ugyanis fogeredetű nyaki tályogom lett, amit sürgősen meg kellett műteni. Amikor a műtét után már kicsit jobban voltam ezt a könyvet olvasgattam az altatóhatása miatt sajnos elég lassan. :D Nagyon hálás vagyok az írónőnek, mert ez a kötet kicsit kiszakított a kórházi környezetből, és a betegségemet is sokkal könnyebben tudtam megélni. Na, ez volt a story time, amit gondoltam azért jó, ha tudtok. Számomra megint bebizonyosodott, hogy milyen jó és hasznos, akár terápiás jellegű is az olvasás. Na, de most már térjünk inkább a lényegre, mindent is tudtok, jöjjön az értékelésem !


Írta: Gabriella Eld
Cím: Talpig feketében
Oldalak száma: 140
Kiadta: Főnix Nova
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése : 89%
Fülszöveg:

Az Impérium legfőbb alapszabálya: az Adottsághasználókat el kell távolítani a társadalomból.

Amikor Igor Blankenschwiftet a katonai rendőrök elkapják az utcán, bilincsbe verik és megkínozzák, tudja, hogy óriási bajban van. Akár a rábízott, titkos küldemény, akár az addig sikeresen rejtegetett adottsága az ok, menekülnie kell, erre pedig az egyetlen esélye egy öngyilkos akció.

Alaska Jones tizennégy napja ki sem lépett a lakásából, amikor egy feketébe öltözött idegen beesik az ablakán. Egyvalamit biztosan tud: ha a katonai rendőrség utoléri, Igor halott ember lesz, és őt is gondolkodás nélkül magával rántja.

Mindezek tetejébe érkezik a fenyegetés, amely rengeteg ember pusztulását ígéri, és veszélyesebb, mint ahogy azt a két Adottsághasználó fiú a legmerészebb álmaiban gondolta volna…






A könyv műfaja:

Gabriella Eld Talpig feketében című kötete az urban fantasy és a disztópia zsánerekbe sorolható be. Itt megemlíteném azt is, hogy a történetet váltott szemszögben olvashatjuk, ami számomra még izgalmasabbá tette a kötetet.


Borító:
Szerintem rendkívül vagány ez a borító és megmondom őszintén elsőnek ez fogott meg a könyvben. A neonos szín különlegessé teszi az egész kinézetét, és jól kitűnik a városrészletből. Igazából nem sok mindent tudok most így elmondani erről a borítóról, csak annyit, hogy szerintem nagyon menő és egyedi !




„ – Majdnem meghaltam miattad, a rohadt életbe!
(…)
– Élsz nem? Akkor ne sírjál itt nekem!”



Karakterek:
Számomra ezt a kötetet a karakterek vitték el. Izgalmas volt és érdekes a világ, de mégis a történet szereplői voltak azok, akik számomra igazán élvezhetővé tették a könyv olvasását. Rendkívül humoros és vagány karakterekről van szó, akik igazi egyéniségek, így az ember akaratlanul is megszereti őket. Történetünk főbb szereplői ; Igor, Alaska és Kasja, akikről csak nagyon röviden írnék, mert szerintem őket a könyv olvasása közben érdemes megismerni. A két srácot nagyon imádtam, mert szerintem nagyon bolond mind a kettő, és igazán szerethető karakterek. Alaska adottsága nagyon meglepett és elvarázsolt, eddig ilyennel még nem találkoztam, mint amit az írónő kitalált. Kasja pedig egy igaz vagány csaj, aki bátran odamondja bárkinek a véleményét, ha akarja , ha nem. 


Írói stílus:
Gabriella Eld ebben a potom 140 oldalban úgy felpörgeti az eseményeket, hogy a még altatóhatása alatt lévő agyam sokszor hirtelen fel se fogta, hogy mi történik. Imádtam, hogy a történetet több karakter szempontjából ismerhettük meg, ami számomra még  közelebb hozta a szereplőket. Minden, de tényleg minden oldalon történt valami, ami egyszerűen engem elvarázsolt és magába szippantott. Rendkívüli tehetség lakozik az írónőben, az már egyszer biztos !

Saját vélemény:
Rendkívül humoros és izgalmas kötet, szélsebesen vágtató cselekményszál, és egyedi, szerethető karakterek. Röviden talán csak így tudnám jellemezni. Azoknak pedig, akik azt mondják, hogy jó ez a könyv, csak túl rövid, azt üzenném, hogy az igazán jó íróknak nincs szükségük több száz oldalra ahhoz, hogy tudjanak hatni az olvasóra, elég hozzá 140 oldal is ! Gabriella Eldnek pedig köszönöm az élményt, és azt, hogy az ő könyve segített át engem ezen a  nehéz időszakon !

Kinek ajánlom:
  • a disztópia kedvelőinek
  • a fantasy kedvelőinek
  • azoknak akik valami egyedit akarnak olvasni
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Szerettem volna megnyugodni, de a hajamnak olyan szaga volt, mint a háborúnak, és a nővérem bőre alatt viharok dúltak. Egyikünk sem tudott megnyugodni sohasem.”

„ A nadrágot felhajtotta a bokaszárán, így látni engedte citromsárga zokniját, rajta rózsaszín meggyekkel, amelyek eltűntek a felhajtás alatt. A pulóvere hátán a következő felirat állt: PESTISTÚLÉLŐ”

„ Ha azt mondta volna, hogy bandatetkót kell csináltatnom, és napjában kétszer imádni a sátánt, nos, akkor is belementem volna. Kasja az első pillanattól kezdve levett a lábamról, holott jobban tettem volna, ha inkább félek tőle.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok !


Nézd meg ezeket is :

Seanan McGuire: Minden szív kaput nyit  Seanan McGuire: Mélybe ránt a Lápvilág  Krencz Nóra: A hordozó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése