2019. augusztus 31., szombat

Vagány csaj a pályán | Ruby Saw: Gázt neki, Chiara !

Sziasztok Molyok !


Akik régebb óta követik a blogomat, azok nagyon jól tudhatják, hogy Ruby Saw és az ő könyvei nagyon közel állnak a szívemhez. Az írónő összes eddig megjelent kötetét olvastam, és természetesen imádtam is őket. A korábbi köteteiről írt véleményemet a borítóra kattintva bátran elolvashatjátok, ha kedvetek támadna hozzá! ;)



Ruby Saw: Pillangó-hatás                               Ruby Saw: Az igazi                                             Ruby Saw: Csak két lépés Észak

Na, de hol itt a baj? kérdezhetnétek kedves olvasóim. Az írónőt szereted, a történeteit szint úgy, mi itt a baj? Magamat sem értem teljesen, hogy miért, de nagyon félve kezdtem bele Ruby Saw Gázt neki, Chiara ! című kötetének. A baj az, hogy soha nem kötöttek le az autók, a Forma-1 világa pedig igazán távol áll tőlem. Nagyon féltem attól, hogy ezek miatt nem fog tetszeni ez a regény és csalódni fogok.


Ruby Saw természetesen az arcomba nevethetne most bátran ilyen kötet után. Nem szereted az autókat és a Forma- 1-et, akkor majd most megszereted ! :D Teljesen indokolatlan volt a félelmem hiszen ez a kötet is annyira izgalmas és szerethető lett, hogy talán még a Forma -1-et is elkezdem nézni :D Az írónő megint bebizonyította, hogy bármit ír, garantált a sikere nálam!


Na, de elég is a szócséplésből , jöjjön is akkor az értékelésem !

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Ruby Saw
Cím: Gázt neki, Chiara !
Oldalak száma: 266
Kiadta: Magánkiadás
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: 93%
Fülszöveg:

„Az ​autóversenyzés nem nőknek való, mondják.
Chiara De Felice álmát azonban ez a kijelentés nem tudja szétzúzni. A fiatal olasz lány gyerekkora óta az autók és a sebesség megszállottja.
Egy utcai gyorsulási versenyen az egykori Forma-1-es pilóta, Alessio Marino felfigyel a szélvész lányra, és lehetőséget ajánl neki, hogy megmutathassa, van helye egy nőnek az autóversenyzés királykategóriájában.
Chiara nehezen illeszkedik be, és sok sérelem éri a háta mögött. Leginkább az egyik rivális csapat pilótájától, a belga Warre Janssens-től kap hideget-meleget a pályán és azon kívül. A rivalizálásuk megmérgezi az egész száguldó cirkusz légkörét.
Azt gondolná az ember, hogy ebben a sportágban nincsen helye a szerelemnek, főleg, ha az a bizonyos kedves férfi a rivális csapat versenyzője.
Miro Koskinen, a finn szuperpilóta addig a pillanatig csak a versenyzésnek él, amíg meg nem látja Chiarát. A lány tökéletes ellentéte a higgadt skandinávnak, ám mégis lángra lobban iránta.
Warre eközben csak arra tud gondolni hogyan nyerhetné meg a 2005-ös idényt, és az önzőségével, egójával félresöpör mindenkit, aki az útjába áll, ezért pedig bármire képes. Még Chiara húgát, Allegrát is behálózza.
Mi sül ki egy érzelmileg túlfűtött harcból, amiben a feleknek már fogalmuk sincs hányadán állnak az emberséggel? Chiara vajon helyt áll, és bebizonyítja, hogy van helyük nőknek a Forma-1-ben?
Tizenhat futam. Három esélyes. Egyetlen világbajnok.”


A könyv műfaja:
Ruby Saw kötetét én a new adult , romantikus kategóriába sorolnám be. Itt megjegyezném azt is, hogy tudom azt, hogy sokan nem szeretik, ha egy könyv több szemszögből íródik. Én személy szerint nagyon élvezem, de hát nem vagyunk egyformák. 

Ezt a történetet négy szemszögből olvashatjuk, bár én azt mondom, hogy ez egyáltalán nem volt zavaró, sőt még izgalmasabbá tette a történetet. Ezt csak azért írtam le, hogy hátha van olyan, aki nem szereti a több szemszögben íródott regényeket, de ettől a csodálatos regénytől még sem retten el.  Olvassátok gyerekek, mert nagyon király !

Borító:
A borító egyszerű, de mégis szép és igényes. Tetszik, hogy megjelenik rajta Chiara karaktere a vörös hajzuhatagával. Megmondom őszintén, én azért sajnálom, hogy a borítón nem jelenik meg egy autó, vagy valami, ami az autóversenyzéshez köthető.

Idő:
Történetünk a 2000-es években játszódik.

Karakterek:
A kötet négy főszereplője nagyon a szívemhez nőtt, és megszerettem őket. Tetszik, hogy Ruby Saw igazi, valós személyiséget ad a szereplőinek, ezért sokkal könnyebben tudunk azonosulni velük mi is. Nincs olyan, hogy jó ,vagy rossz szereplők, hiszen az életben is sokfélék vagyunk, és mindenkinek megvan a maga hibája, de erénye is ! Ruby Saw a regényeiben ezt csinálja zseniálisan szerintem, és ezért ilyen ütősek a regényei. Na, de azért mégis néhány szóban a szereplőkről, természetesen spoiler mentesen !

Kivel is kezdhetném mással a sort, mint Chiarával. Számomra ő egy igazán vagány és belevaló csaj, aki nem fél kinyitni a száját, és szembe menni a megszokottal. Sokszor került nehéz helyzetbe szegény, de ettől függetlenül mindig nagyon erős maradt, és ezt becsültem benne. Kitartott, és csak csinálta, amit kellett. Örültem, hogy nem hisztizett , mint általában ma sok főszereplő. Hálásan köszönöm Ruby Saw, végre egy főszereplő, aki nem keresi, hanem megoldja a problémáit !

Allegrával, Chiara húgával folytatnám a sort. Ez a lány eleinte nekem nem annyira volt szimpatikus, de a végére amilyen személyiségfejlődésen ment át, az igazán becsülendő tőle, és megszerettem őt.

Warre karaktere a kezdetektől fogva nagyon nem volt szimpatikus. Aztán, ahogy haladt a történet, és egyre több mindent tudtunk meg a fiúról, megértettem, hogy miért is ilyen. Hatalmas személyiségfejlődésen megy át, ami számomra nagyon pozitív volt.

Miro, édes Miro! Az írónő megint megalkotott számunkra egy olyan álompasit, akit bátran imádhatunk, és hát ez a csoda te vagy ! A kezdetektől kedveltelek, a végére pedig teljesen beléd estem. Hiába, erre nincs mentségem.

Írói stílus:
Ez a történet olyan volt, mintha mi magunk is egy száguldó autóba ülnénk. Repesztettük vagy kétszázzal, néha nagyokat fékeztünk, hogy ne csússzunk ki a kanyarból, de végül beértünk, és megnyertük a versenyt. 

Ruby Saw karakterei még mindig szinte élnek, a cselekményszál izgalmas és fordulatos, az írónő stílusa pedig olyan könnyed, hogy csak úgy pörögnek a lapok. 

Saját vélemény:
Igazán sodrólendületű, vagány kötetről van szó, amit mindenféleképpen érdemes elolvasni ! Sajnálom, hogy féltem eleinte ettől a kötettől, most már tudom, hogy Ruby Saw olyan dolgokról is érdekesen tud írni, ami tőlem fényév távolságokra vannak.

Kinek ajánlom:
Ruby Saw rajongóknak mindenféleképpen ajánlom, illetve a Forma-1 kedvelőinek.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„Nagyon, nagyon komoly változásokat fedeztem fel a személyiségemben azután, hogy ő lett valaki az életemben.”


„Chiara őrülten éhezte a szeretetet, de félt a komolyságtól.”



„Akkora egója volt, hogy nem tudom hogyan tuszkolta bele abba a kicsi autóba.”



Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése