2018. augusztus 3., péntek

Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

Halihó Molyocskák !

Egy újabb bejegyzéssel érkeztem, a mai napon sikerült már több értékelést is kitennem, ennek nagyon örülök, ez egy kis sikerélmény nekem. Remélem tetszenek, amiket kiraktam, és most már az egyre bővülő listából tudtok ti is választani. Most hoztam nektek egy jó kis krimit Agatha Christie Gyilkosság az Orient expresszen. Remélem örültök neki, én személy szerinte nagyon szeretem az írónőt, és ez a könyve a kedvenceim között van.
Jó olvasást a bloghoz !

" A híres Orient expressz a hóban vesztegel. Az egyik utas holtan fekszik a kabinjában, testét tizenkét késszúrás járta át. Az ajtó belülről zárva. A vonaton tizenkét utas maradt, a legkülönbözőbb társadalmi osztályból és nemzetiségből, ám mind egyre idegesebb. Vagy van más is,ami összeköti őket ?

Hercule Poirot, a legendás nyomozó csak a kis szürke agysejtjeire támaszkodhat a hóviharban rekedt luxusvonaton. Egyetlen dolog biztos: a gyilkos az utasok közt van, és Poirot-nak meg kell találnia, mielőtt újra lesúlyt... "


A könyv műfaja:
E remek mű Agatha Christie,a krimi koronázatlan királynőjének egyik legkiválóbb alkotása, tehát műfaját tekintve krimi.
Borító:
Többféle kiadás kijött már ebből a könyvből, nekem a képen látható Helikonos filmes borítós van meg. Szerintem gyönyörű borítója van, nagyon szeretem. Különösképpen tetszik , hogy a borítón megjelenik Poirot. A háttérben megjelenő világító vonat utal a történetre, és jól kiemeli a havat a képen. Egy szó mint száz, imádom ezt a borítót, és maga a könyvet is! Amikor megkaptam a páromtól zokogva borultam a nyakába.
Helyszín :
A történet az Orient expresszen játszódik.
Idő:
A könyv története a 20. században játszódik.
Karakterek:
A sort nem is nyithatnám mással, mint az általam hőn szeretett Hercule Poirot-tal. Imádom ezt a karakter, stílusos, nem locsog össze-vissza, higgadt személyiség és rögtön átlát mindent. Ha meg kell oldania egy rejtélyt szépen lassan, higgadtan kezd neki, minden lépését, mondatát jól meggondolja és természetesen a végén a gyilkos arcába mondja nemes egyszerűséggel, hogy' Ön a gyilkos!'. Ha pedig ellenkezne a személy, ő milliónyi bizonyítékot felsorol, hogy mindenki számára egyértelmű legyen a dolog. Szerintem egy nagyon jól megalkotott karakterről van szó, akit nagyon lehet szeretni.
A vonat utasai is tetszettek nekem, jól kidolgozott karakterek, de nem gondolnám, hogy egyesével meg kéne őket említenem. Jók voltak és kész.
Írói stílus:
Az írónőnek hatalmas stílusa van. A történetei érdekesek, lebillincselőek, jók a leírások és pörög a történet folyamatosan. 
Saját vélemény :
Én nagyon szeretem az írónőt, tehát lehet, hogy egy picit elfogult vagyok vele szemben, de szerintem akkor is baromi jó volt ez a kötete is. A végén olyan csavar volt, hogy én csak így néztem, hogy aztaaa jól átvertél. A könyv elolvasása után döntöttem úgy, hogy Agatah Christie összes könyvét el akarom olvasni, mert jó, és mert imádom az írónőt.
Kinek ajánlom:
Hogy kinek ajánlom ? Hát mindenkinek ! Emberek ez egy kötelező olvasmány a krimi szerelmeseinek, az már egyszer tuti ! Ha szeretsz olvasni a krimi műfajában, esetleg ismered és szereted az írónőt, akkor mire vársz még? Olvasd el !!!

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem. ( Milyen meglepő ilyen ajánlás után :D )
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írói stílus: 5/5
Oldalszáma: 264
Molyos értékelése: 94 %
Kiadta: Helikon

Képtalálat a következőre: „gyilkosság az orient expresszen”


2 megjegyzés: