2018. augusztus 3., péntek

Ernest Cline: Ready Player One

Halihó Molyok !
Újabb értékeléssel jelentkezem. Most Ernest Cline Ready Player One könyvét hoztam nektek. Ezt a könyvet a disztópia és a sci-fi fülnél is megfogjátok találni.
Jó olvasást hozzá !

"2045-öt írunk, és a valóság elég ronda egy hely. Az emberiség  nagy részéhez hasonlóan Wade Watts is azt a kiutat látja zord környezetéből, hogy bejeltkezik az OASIS-be,a világméretű virtuális univerzumba.
Amikor az OASIS tervezője meghal, ördögi feladványsort hagy maga után,melyek megfejtéséhez a poplultúra megszállott ismeretére van szükség. Aki először megfejti mindet, az örökölhet hatalmas vagyonát- és egyben az OASIS feletti hatalmat.
Wade oldja meg az első feladványt, és ezzel életveszélybe kerül. Egyes játékosok ugyanis még a gyilkosságig is hajlandóak elmenni a mesés nyeremény megszerzéséért. A játék ezzel kezdődik, a túlélés egyetlen módja pedig a győzelem. "

A könyv műfaja: 
Ennek a regénynek a műfaja egyben disztópia és sci-fi is.
Borító:
Nekem a fenti képen látható verzió van meg, amelynek szerintem nagyon jól sikerült a filmes borítója. Mondjuk nekem az előző is tetszett, csak amikor én vettem akkor olyat már nem lehetett kapni. A borítón nagyon tetszik a lila szín, meg az egész kompozíciója olyan jól el van találva. Szeretem ezt a borítót, szerintem szép, és ötletes.
Helyszín : 
A történet fő helyszíne az OASIS, ami a könyvben a virtuális valóság.
Idő:
Történetünk kezdetén 2045-t írunk.
Karakterek:
Kezdjük a felsorolást a történetünk főszereplőjével, Wade Watts-al. Ő is , mint a legtöbb ember minél több időt próbál tölteni az OASIS-n, és megoldani a rejtvényeket. Eszméletlen mennyiségű információ van a fejében a 80-as évekről, játékokról, meg minden olyan dologról, ami segítheti őt a tovább jutásban. Nagyon bátor személyt ismertem meg benne, aki ki áll a barátaiért, és bátran neki vág annak aminek neki kezd. 
Ar3mis egy virtuális játéktársa Wade-nek, akibe teljesen belezúg. Vagány csajszi nyomatja ő is keményen a játékot, tetszett a karaktere nagyon.
És végül H, aki Wade barátja és együtt próbálják megoldani a feladványokat. A történet végén, ami kiderült róla, azon én  nagyon meglepődtem.
Írói stílus:
Egész jó volt Ernest Cline stílusa, nem mondom, hogy kiemelkedő, de azért egészen gyorsan lehetett vele haladni, és jól leírta az eseményeket.
Saját vélemény:
Nekem tetszett Ernest Cline könyve, érdekes volt számomra, mert eddig ilyen jellegű könyveket még nem nagyon olvastam, de kezdésnek nem volt rossz. Tetszett benne az OASIS felépítése. Szerintem ez egy nagyon kidolgozott kötet és érdemes elolvasni. Nekem csak annyi volt benne a negatívum, hogy én annyira nem vagyok otthon a 80-as években történt dolgokról, és nem mindent tudtam hirtelen hova tenni, bár ez nem vont le az olvasási élményből, így is tetszett.
Kinek ajánlom:
Ajánlom a disztópia és a sci-fi kedvelőinek. Aki otthon van a 80-as évek történéseivel, és természetesen gamereknek. 

Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.
★★★★

Borító: 4/5
Történet: 4/5
Karakterek: 3/5
Írás stílus: 3/5
Oldalszáma: 464
Molyos értékelés: 93%
Kiadta: Agave könyvek

Képtalálat a következőre: „ready player one”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése