2018. augusztus 21., kedd

Egy furcsa szerelmes történet| Robin O'Wrightly: Erelem

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésben egy nagyon furcsa ,de mégis nagyon különleges könyvet  hoztam egy tehetséges magyar írónk tollából. Ezt a könyvet recenziós példányban kaptam meg, amit ezúton is nagyon szépen köszönök az írónőnek ! Egy élmény volt egy ilyen könyvet olvasni. Köszönöm Robin'O Wrightly !

Jó olvasást a bloghoz !

" A jóképű, de kissé paranoiás, rovott múltú adóhivatalnok beleszeret a nem csak kívül szőke, feketegazdaságban dolgozó,vérnaiv hosztesszbe. " Ez valami vicc ? "... Az !

Ráadásul sokan mások is eszetlenkednek a történetben: a szőke nő lázadó álleszbi tini húga, aki egy meleg srácba szerelmes, vagy a debil munkatárs, aki agyonszekálja azt,aki tetszik neki, meg azt is, aki nem.
A szerző első kötete, az Erelem (eszetlen szerelem) nem egy szerelmesregény paródiája, hanem az összesé.

De hogy ne csupán öncéú poénkodás legyen természetesen van mondanivalója is: nem csak mínusz centikben mérhető a legmélyebb kapcsolat férfi és nő közt. Még ha ehhez az őrület határát is kell súrolni a túloldalról...
A könyvben szereplőkkel való bármely hasonlóság csak egy véletlen spamgenerátor műve. "


A könyv műfaja :
Ennek a kötetnek a műfaját úgy határoznám meg, hogy egy romantikus, vicces paródia a valóéletről és a szerelemről.
Borító:
Tetszik nagyon ebben a borítóban, hogy rajzolva van, és olyan más az egész, mint amilyenek szoktak lenni a borítók. Kiemelkedik a többi közül. Látunk rajta egy párt, ahogy egymásra mosolyognak, így a kis naiv olvasó azt gondolná, hogy egy hétköznapi szerelmi történet lapul a lapok között, de hát erről szó sincs ! Ennek a könyvnek a története minden csak nem hétköznapi ! A borítóhoz még hozzá tenném, hogy maga az írónő rajzolta, ami szerintem nagyon jól sikerült és a becsületére válhat. 
Karakterek:
Kezdjük a sort történetünk kívül belül szőkéjével, Tilda Carppal. Eléggé butácska ez a lány, mit ne mondjak, nem véletelenül nem vették fel az egyetemre sem. Rögtön beleszeret egy adóhivatalnokba, akit még csak nem is ismer. A családjával alig tartja a kapcsolatot, azt se tudja mit akar. Huh zavaros egy bige az biztos. Ha ez még nem lenne elég, még balesetet is csinál, de legalább megvan az igazi. 
Történetünk másik hülyéje Clifton Curtis. Na hát hogy ez a pasi sem százas az már egyszer tuti! Egy nyamvadt adópapír miatt hatalmasat csalódik élete szerelmében. De a szívnek nem lehet parancsolni, így persze gyorsan lecsillapodnak a kedélyek. 
Én még két ilyen hülyét könyvben életemben nem láttam ! De nagyon nagyon élveztem olvasni róluk. Abszurdabbnál abszurdabb dolgok következnek be, ők meg próbálják visszaállítani a világot a régi helyére, de csak még jobban a feje tetejére állítják. Hülyék, de imádom őket !
Janet Carp, Tilda húga karaktere sem volt semmi. Néhány szót mindenféleképpen érdemes róla is beszélni. A lány éppen a lázadó korszakában van és lázad minden ellen. Ha ez még nem lenne elég szerelmes egy meleg fiúba. Hogyan akarja megszerezni ezt a fiút ? Mi sem egyszerűbb azt állítja, hogy ő meg leszbi.  A fejemet a falba vertem néha a lány miatt, de ettől függetlenül jókat nevettem rajta.
Összegezve ennek a könyvnek a szereplőit nem szabad komolyan venni. Itt az olvasó nem tud mást tenni csak nevetni. Nevetni rajtuk és az abszurd helyzeteken, amiket ők okoznak maguknak. Nem lehet megérteni az ő logikájukat, de talán nem is kell.
Írói stílus:
Robin O'Wrightlynek fergeteges humora van. Én még könyvön nem nevettem ennyit. Minden egyes oldalon volt valami humor, ami legalább csak egy picikét is, de megmosolyogtatta az olvasót. Tetszett nagyon, hogy voltak benne, olyan részek is, amikor az írónő magával veszekedett és kioktatta magát, hogy hogyan is kéne írni. Ezt persze a legizgalmasabb részeknél tette, minden egyes olvasó nagy örömére. Én azt gondolom, hogy annak ellenére, hogy ez az írónő első könyve nagyon nagyon jól sikerült. Könnyeden ír, nagyon könnyen lehet haladni a kötet olvasásával, na és persze azok a karakterek ! Mindet imádtam egytől egyig ! Nagyon tehetséges írónőről beszélünk biztos vagyok benne, hogy még fogok tőle olvasni nem is egy könyvet, az már egyszer biztos !
Saját vélemény:
Imádtam ezt a könyvet ! Nagyon élveztem olvasni. Robin O'Wrightlynek olyan humora van, hogy az ember akaratlanul is felnevet hangosan, hogy te jó ég! Amikor megkaptam a könyvet az írónő ezt írta bele: " jó szórakozást a két kedvenc hülyémhez ". Huha, elgondolkodtam, mi lesz ebből. A könyv elolvasása után újra megnéztem ezt az írást, és magamban arra gondoltam, hogy igen jól szórakoztam ezen a két hülyén.
Kinek ajánlom:
Ezt a könyvet azoknak ajánlom leginkább, akik szeretnek nevetni. Ennél a könyvnél nem is lehet mást csinálni, csak nevetni. :D Szívem szerint azt mondanám, hogy mindenki olvassa el, hiszen egy tehetséges magyar írónk első könyve, és annyira, de annyira jó lett, hogy ezt nem szabad kihagyni !
Idézet:

"Tőlük három méterre egy villanyszerelő repült el egy szál zsinóron Tarzanként üvöltve. A pszichiátriáról indult, és némi feszültséglökés segítette az extrém továbbhaladásban. A létra hosszan és hangosan eldőlt, nem kis riadalmat keltve az arra ténfergőkben."

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 4/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 192
Molyos értékelése: 91%
Kiadta: Magánkiadás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése