2018. augusztus 24., péntek

Egy szívig hatoló mély történet | Robin O' Wrigthly: Emlékkönny

Sziasztok !

Ebben a bejegyzésben egy már tőlem olvasott írónő másik könyvéről fogtok kapni egy értékelést. Ez az írónő már nevetett meg engem úgy mint még eddig senki más. Most pedig úgy megsiratott mint  még soha senki. Ez az írónő nagyon tud hatni rám. Nem tudom, hogy csinálja, de nagyon betalál. Jöjjön hát akkor az értékelés Robin O' Wrightly Emlékkönny című kötetéről.

" Az első világháború végén, a gyűlölet és félelem káoszában szerelem bontakozik ki egy fiatal francia katona és egy falusi magyar leány között...

Lehet-e " ez egy gyönyörű barátság kezdete " ? Van-e közös jövőjük a trianoni békeszerződés árnyékában? Felvállalják a szerelmüket, vagy elsöpri őket a történelem vihara ? Átjutnak- e a leszármazottaik a hazugság folyondárján? Ki mondja ki az igazságot? Összetalálkozik-e két ág, mielőtt beköszönt a halál ? A szeretet mindig győz, vagy most az egyszer veszít?
Az Emlékkönny minden kérdésre megadja a választ. "

A könyv műfaja:
Az írónő a könyv elején így fogalmazza meg a könyve fogalmát. 
" A könyv műfaja faktoid fikció, azaz tény jellegű információkon alapuló, kitalált elemekkel vegyített irodalmi mű. " Én ezzel teljes mértékben egyet tudok érteni, az írónő nagyon jól megfogalmazta a könyve műfaját.
Borító:
Hát igen, aki már régebb óta olvassa a blogomat, az tudja rólam, hogy borítómániás vagyok. Nem szégyen ez, felvállalom büszkén. Ennek a könyvnek is elsőnek a borítója fogott meg. Annyira jól visszaadja a történet hangulatát. Jól mutatja azt, hogy a szerelmes pár ellenségei egymásnak, de a szívük mégis csak egyszerre dobban.
Helyszín:
A történetünkben két fő helyszín van, Bükkösfalva és Franciaország.
Idő:
A történetünk 1920-ban kezdődik és 2015-ben fejeződik be. 
Karakterek:
Még mielőtt elkezdeném kiemelni a legfőbb karaktereket megjegyezném , hogy a történetben szereplő összes karakter nagyon tetszett, mert jól ki voltak dolgozva, és mert éltek ! Robin O' Wrigthly írónő nagyon jó karaktereket alkot, és ez ismét bebizonyosodott.
A felsorolást nem is kezdhetném mással, mint Rácz Évával. Történetünk elején egy fiatal lányként ismerjük meg, aki szerelembe esik egy francia katonával. Ez lenne a kisebb baj. De a francia katona és az Éva közti szerelmi viszonynak más következménye is lesz. Itt nem mondanám el, hogy miről is van pontosan szó,mert nem szeretném előre lelőni a poént. Az úgy jó, ha olvasás közben döbben rá az ember. Évának el kell hagynia a szülői házat, és innentől kezdődik hányatott sorsa. Nekem nagyon tetszett Éva személyisége. Egy erős, bátor, okos nőt ismertem meg benne. Nagyon a szívemhez nőtt.
Jean-Pierre Moulin, a francia katona és történetünk másik főszereplője is belopta magát a szívembe. Egy igazi derekas, bátor, hazafias emberkét ismerhettünk meg benne. Sajnálom, hogy úgy döntött, ahogy, és végül is a történet hátralévő részében ezért bűnhődik. Nagyon megszerettem ezt a karaktert is, a történet végén nem véletlenül sírtam miatta. Sajnálom, hogy kettejük szerelmi története végül is így zárult. Megérdemeltek volna még egy esélyt.
Nagyon nagyon tetszett, hogy a történetben megjelent Antoine de Saint- Exupéry, A kis herceg írója. Ez még adott maga a történethez.
Írói stílus:
Ez volt a második könyvem az írónőtől, de biztosra mondhatom, hogy nagyon megszerettem a stílusát. Az előző bejegyzésben olvasható Erelem című kötetén annyit, de annyit nevettem. Ezen a könyvén pedig sokat sírtam. Nem tudom mit csinál velem ez az írónő, de elvagyok tőle varázsolva. Hihetetlen milyen ügyesen ír, mind a két kategóriában. És még eddig nem olvastam tőle mást ! Mi lesz a továbbiakban ha már ezek így tetszettek nekem ? Hova lehet ezt még fokozni ? 
Ezzel a kötetével egyébként lassabban haladtam, mint az Erelemmel. Eleinte nem is értettem, hogy miért. A stílusa jó, a történet érdekel, a szereplők élnek, mi itt a baj? A gyakori szemkörül megjelenő kis könnycseppek az a baj! Annyiszor meghatott ez a történet. Sokszor úgy éreztem, hogy a szívem szakad meg ezért a két drága lélekért. 
Saját vélemény:
Ez a könyv nálam betalált teljesen. Nagyon megszerettem ezt az írónőt, mint embert és persze mint írót is. Hihetetlen jól ír, fenn tartja az érdeklődést, és annyira,de annyira egyedi karaktereket alkot, hogy mindegyiket csak imádni lehet egytől egyig. Ja és üzenem az írónőnek, hogy tönkre teszel, de imádlak ! Az Erelmet úgy olvastam, hogy már fetrengtem az nevetéstől, az Emlékkönnytől meg csak úgy záporoztak a könnyeim. Ez a történet annyira belemart a lelkembe, főleg, hogy valós dolgok rejlenek a lapokon. Szerettem na, és nálam egy abszolút kedvenc lett ! Amikor valaki azt mondja , hogy a magyar írók nem olyan jók, mint a külföldiek, akkor neki azt üzenem, hogy nézd meg őket jobban, mert nagyon tehetségesek és érdemes tőlük olvasni ! Erre élő példa Robin O' Wrigthly, de még említhetnék sokan másokat is. Ezt most csak, azért írtam le, mert ezután a könyv után megint tudatosult bennem, hogy mennyire jó is hazait olvasni !
Kinek ajánlom:
Ajánlom mindenkinek elolvasásra ! Emellett a történelem szerelmeseinek, na meg a romantika kedvelőinek, egyszóval mindenkinek !

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/5
Oldalszáma: 384
Molyos értékelése: 98%
Kiadta: Magánkiadás

Ha az értékelésem felkeltette az érdeklődésed, akkor ne várj tovább olvasd el ! Itt találsz linkeket, ahol letudod tölteni, és elolvasni ezt a szuper könyvet. Jó olvasást hozzá !

MEK
Google Play Áruház
Bookline

Ezeken az oldalakon megtalálod a könyvet, és eltudod olvasni. Katt a linkekre !

2 megjegyzés: