2019. november 10., vasárnap

Üdv a Mynodis bolygón ! | Vladimir Weaver: 13+1( 13+1 1.)

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben ismét egy sci-fi regényt hoztam, és nagy örömömre ez is igazán elnyerte a tetszésemet. Lassan azt kell, hogy mondjam, hogy arra jöttem rá, hogy szeretek sci-fit olvasni, még hozzá nagyon is ! Ezt az érzést pedig csak tovább növelte bennem Vladimir Weaver 13+ 1 című regénye.

Az az igazság, hogy nehéz olvasás volt ez számomra, de egyáltalán nem a könyv miatt. A történet végig izgalmas volt, és szívesen olvastam, csak éppen az élet közbe szólt. Az egyik oka, hogy lassan haladtam a kötettel, hogy kórházba kerültem, és oda meg nem akartam elvinni az olvasómat, így állt az olvasás. Amikor végre hazamehettem meg ki se láttam a sok pótolni való dolgozatból, akkor meg azért nem nagyon volt időm olvasni. De a legjobb csak most jön ! Alig 200 oldalam volt hátra a történetből, amikor az ebookom felmondta a szolgálatot. Annyira, de annyira mérges voltam, hogy azt elmondani nem tudom. Szerencsére olyan 1- 2 hét múlva megcsinálták, így most végre sikerült gyorsan befejeznem. Nagyon sajnálom, hogy ennyi minden akadályozta az olvasásomat, de ez természetesen nem von le a könyv értékéből számomra, ugyanúgy szerettem olvasni !

Köszönöm szépen Vladimir Weaver, hogy elolvashattam ezt a fantasztikus sci-fi regényt, és köszönöm szépen a türelmedet is !

Írta: Vladimir Weaver
Cím: 13+1
Oldalak száma: 528
Kiadta: Magánkiadás
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: nincs még molyos értékelése :( ( tessék többen olvasni ! )
Fülszöveg:

…azt ​nem tudni, hogy történetünk vajon a távoli jövőben vagy a régmúltban játszódik-e. Csak egy bizonyos, hogy a Mynodis bolygó az, ahová elröpít a 13+1.
A sok világégés után egy látszólag nyugalmas korszakot kezdenek az emberek, ahol mindenki munkája szükséges, és mindenki viszonylagos biztonságban és elismerésben, jó életet élhet. De vajon mi van a felszín alatt? Ha élhetnél egy olyan életet, ahol nem leszel soha beteg, alig öregszel és akár örökké élhetsz, akkor mi az amit megtennél érte?
Vajon ezért cserébe odaadnád-e az egész életed?
13 osztályba kerülhetsz, ahol az alsóbb osztályokhoz tartozók és a felsőbb osztályok életszínvonala között akkora szakadék tátong, amelyet el sem tudnak képzelni a kisemberek.
Ree Vox a legszegényebbek osztályába született bele. Egyszer az életében viszont minden ember választhat jó és rossz, gazdag és szegény élet között. Ezután az „Osztályok” között már nincs lehetőség az átjárásra.
Ree úgy döntött, hogy egy boldog, de szegény életet fog élni szerelmével, azonban semmi nem úgy történik, ahogy eltervezte.
De talán van, ami még a halálnál is rosszabb! Vajon az örök élet a legtöbb, amit kívánni lehet?
Izgalom, kaland, szerelem, harc és minden más, amit még csak el sem tudsz képzelni. Ülj le, és kapaszkodj, mert kezdődik.




A könyv műfaja:
Vladimir Weaver kötete a disztópia és a sci-fi zsánerekbe kategorizálható be.

Borító:
Imádom, egyszerűen gyönyörű ez a borító ! Tetszik a kép közepén a női arc, ami egyszerre szép, de mégis kicsit harcias benyomást ad az olvasónak. Az arc alatt megjelenő apró városrészlet igazán izgalmassá teszi a borítót. Szerintem igazán ötletes és jól néz ki, hogy az író nevénél és a címnél is egy apró fénysugár van, ez még jobban kiemeli a szöveget az egész képről.


„ Azt mondják, hogy a bajban az ember előbb adja fel, és így előbb hal meg. Nagyon sok esetben élhetne, és túllendülhetne egy csomó problémán, csak a kitartása, a szellemi ereje hagyja előbb cserben, és mivel a szelleme feladja, a teste követi az enyészetben.”



Karakterek:
Huh, hát ebben a történetben aztán jó sok szereplő volt, így a nevekkel néha meg is gyűlt a bajom párszor, bár azért a történet felétől jól belejöttem, és már a nevek sem zavartak össze. Most talán csak röviden a történetünk főszereplőjéről , Reeről beszélnék egy keveset, mert talán itt minden spoileres lenne, és én senkinek nem szeretném elrontani az olvasmányélményét.

Tehát főszereplőnk Ree, aki a történet során hatalmas jellemfejlődésen megy keresztül, amit én rettenetesen szerettem olvasni. Mondhatjuk úgy, hogy ez a srác valamit tud, mert bekerült a könyves szerelmeim közé. Egy ilyen bátor, vagány pasinak egyértelműen ott a helye. Most, hogy elolvastam a könyvet, már is hiányzik a kis csibész. Nagyon tetszett az Amyval való kapcsolata is, illetve az ahogyan viszonyult a lányhoz. Röviden szerettem Reet, és kérek még belőle, de sokat !

Írói stílus:
Tudomásom szerint ez az író első regénye, amin én megmondom őszintén nagyon meglepődtem. Olyan kiforrott, egyedi stílussal ír, hogy az ember azt gondolná, hogy ez már vagy a harmadik, negyedik megjelenő kötete. A világépítés is nagyon rendben volt, érthető, jól elmagyarázott és logikus ! Eleinte talán negatívumként mondtam volna a rengeteg szereplőt, akivel találkozhatunk a könyvben, de a végére úgy gondolom, hogy minden egyes szereplőre szükség volt a könyvben, és egy idő után könnyen meg is szokja az ember a sok nevet, talán csak elsőnek hat sokkolóan a rengeteg ismeretlen név.

Saját vélemény:
Nagyon köszönöm és hálás vagyok az írónak, hogy elolvashattam ezt a történetet, ami megint bebizonyította számomra , hogy egyre jobban szeretem a sci-fi műfaját! A könyvről annyit, hogy engem elvarázsolt, és teljesen beszippantott. A sok hátráltató tényező ellenére is egy pozitív olvasmányélménnyel gazdagodtam. Sok szereplő igazán közel került hozzám, akik miatt most egy kis hiányérzet is van bennem. De bízok az íróban, és remélem nem sokára érkezik a következő kötet ! 

Kiknek ajánlom:
  • a sci-fi műfaj kedvelőinek
  • a disztópia műfaj kedvelőinek
  • azoknak akik még nem jártak a Mynodison !!!

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Azt mondta, hogy az életben az erő csak egyfajta képesség. És minden képességnek van egy ellensége. Ha ugyanazok a képességek feszülnek egymásnak, akkor nyilván az győz, akinek az a képessége erősebb. De ha valami egészen mást alkalmazunk, akkor hiába erős valaki valamiben, mert ha megtaláljuk azt a képességet, ami épp annak az ellenszere, akkor győzhetünk felette.”

„ Magad kell megélned az életed, magadnak kell megoldanod. Azt, hogy meddig élsz, csak te szabhatod meg – elméletileg.”

„ Minden van minimum szinten, és még sincs semmink.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése