2019. november 9., szombat

Időutazásra fel ! | Brandon Hackett: Az időutazás napja( Időutazás- duológia 1.)

Sziasztok Molyok !

Akik már régebb óta követik a blogomat azok jól tudhatják, hogy mostanában ismerkedek a sci-fi műfajával. Nagy örömömre ismét találtam egy olyan sci-fi regényt, ami teljesen levett a lábamról, és egyszerűen imádtam. Ez a kötet pedig nem más, mint Brandon Hackett Az időutazás napja. Azt tudni lehet rólam, hogy nagyon szeretem az időutazós regényeket, és hát ennél a kötetnél is ez volt a legnagyobb vonzó erő.  Olvastam már több időutazós regényt, de ez a kötet valahogy mégis más volt. Az író egy teljesen más módon kezelte ezt a témát, mint amiket eddig olvastam, és ez számomra nagyon nyerő volt, hiszen ilyen jellegű történettel még nem igazán találkoztam eddigi kis életem során. Azt kell, hogy mondjam, hogy úgy érzem, hogy lassan felnövök a sci-fi regényekhez, és megszeretem ezt a zsánert is !

Köszönöm szépen az Agave Könyvek kiadónak, hogy kaphattam ebből a fantasztikus regényből egy recenziós példányt, illetve köszönöm Brandon Hackettnek ezt az olvasmányélményt !


 Írta: Brandon Hackett

Cím: Az időutazás napja
Oldalak száma: 308
Kiadta: Agave Könyvek
Megjelenés: 2014
Molyos értékelése: 86%
Fülszöveg:

2021. ​november. Amikor az első időgép működésbe lép, kétszázmilliárd időutazó jelenik meg a Földön. Az időutazás napját ünneplik, az első pillanatot, ameddig vissza lehet utazni a jövőből.

Az esemény eltörli az ismert világot: megszűnik a pénz, működésképtelenné válnak a kormányok, bárki számára hozzáférhető lesz minden jövőbeli technológia, köztük az időutazás. Tetszőleges jövőbeli évbe utazhatunk, egészen az időfolyam végéig. Ennek azonban hatalmas ára van, ugyanis az idő veszélyes játékszer.

Beregi Ádám él-hal a családjáért, ám az időutazás napján valaki a jövőből elrabolja a kisfiát és a feleségét, Enikőt. Ádám a kaotikus és folyton változó időfolyamban, őrült technológiák, valamint mesterséges mikrouniverzumok birodalmában próbálja megtalálni őket.

Az időgép feltalálója, Neil Jarrison különös, magának való ember. Bár 2612-ben kivégzik, mégis sokan szeretnének a nyomára bukkanni, mert olyan tudás birtokosa, amely megmentheti a világot. Vagy el is pusztíthatja. Csakhogy a feltaláló mindig egy lépéssel üldözői előtt jár, és úgy tűnik, kizárólag egyvalaki érdekli: egy Rebeca nevű titokzatos nő, aki minden rejtély kulcsa lehet.

A Brandon Hackett néven író Markovics Botond sodró tempójú, eredeti ötletekkel teli regénye egészen újfajta megközelítése az időutazás témájának.




A könyv műfaja:
Az időutazás napja című kötet, ahogy a címből is kiderül az időutazással foglalkozó sci-fi regény. Tudom ajánlani ezt a történetet azoknak is, akik félnek a sci-fi műfajától, de szeretik az időutazás témát. Nem kell megijedni tőle, mert nagyon izgalmas és pörgős cselekményű regényről van szó, és tökéletes lehet akár a sci-fi műfajjal ismerkedni akaróknak első regény gyanánt. Ez a kötet tuti meghozza a kedveteket a sci-fi regényekhez!

Borító:
Ez a borító nem csak, hogy szép, de szerintem még menő is.Nagyon tetszik, hogy a két árnyalakban egy apró város részletet láthatunk, és ez a két város nagyon eltér egymástól, tehát simán utalhat a múltra és a jövőre. A kis résen átsétáló emberke pedig egyértelműen utal a köztük lévő átmenetelre, vagyis az időutazásra. Nagyon tetszik még ez a kékes- lilás színvilág, ami igazán jó hangulatot kölcsönöz így az egész borítónak. Szerintem zseniális munka, és jár a gratuláció a megalkotójának, a könyvespolcom éke lett!


„ Mi az idő? Egy vers, amit lassan elfelednek. Egy labirintus, ahonnan hiába keressük a kiutat. Egy öntudat nélküli lény, ami hamarosan agyonnyom mindannyiunkat. Az idő az ellenségünk.”




Karakterek:
Olvastam már néhány olyan sci-fit, aminek a története jó volt, izgalmas, de a szereplők valahogy nekem sehogyan sem akartak megelevenedni. Szerencsére ennél a kötetnél ilyenről szó sincs. Persze itt is pörög a történet ezerrel, de itt a szereplők is igazán szerethető, létező lények lettek számomra.

Kezdjük a jellemzést történetünk főszereplőjével Ádámmal, aki egyik pillanatról a másikra elveszíti a feleségét és a kisfiát az időutazás napján. Ádám karaktere számomra már egészen a történet elejétől kezdve nagyon pozitív volt, és izgultam érte, hogy mi fog vele történni ebbe a megtébolyult világba. Igazán tetszett az, hogy Ádám szemszögén keresztül ismerhettük meg az időutazással kapcsolatos fontos információkat, így nem éreztem magam bután, hogy nem értem azt, hogy  milyen világba is csöppentem, hiszen minden szépen el volt magyarázva, és még azok számára is érthető volt, akik eddig nem nagyon olvastak ilyen jellegű könyvet. Ezért hálás köszönetem az írónak, mert nem éreztem magam ettől kezdő olvasónak, és nem akadtam el az olvasásban! Na, de akkor vissza Ádám karakteréhez. A férfi a történet során hatalmas fejlődéseken, jellemváltozáson megy át, amit én egyszerűen imádtam ! Nagyon jó volt a kötetben az, hogy Ádám, illetve a többi szereplőnél is, nem csak az erősségeit és a pozitív tulajdonágaikat ismertük meg, hanem a gyengeségeiket is, és szerintem ettől lettek olyan emberiek ezek a karakterek !

Folytassuk a sort Enikővel, Ádám feleségével. Sokáig nem nagyon tudott érdekelni ez a karakter, aminek én magam sem tudom igazán az okát. Aztán valahogy a történet egy pontján megtört a jég, és megbarátkoztam vele is. Enikő személyében egy erős és bátor nőt ismertem meg, aki nagyon kitartó és elszánt.

Bálint, Ádám és Enikő gyereke számomra végig egy nagyon izgalmas és titokzatos karakter volt a könyv során. Igaz, hogy rájöttem a körülötte rejlő titokra elég gyorsan, de ettől csak még jobban érdekelt a személye, és hogy mit miért és hogyan csinált. Róla most csak röviden ennyi, nehogy valamit véletlenül itt kikotyogjak nektek. :) Ha érdekel a titok, olvassátok el a regényt, és utána beszéljük ki együtt!


Írói stílus:
Számomra egy igazán jó stílusú, pörgő cselekményű regényről van szó. A karakterek sorsa érdekelt, és velük együtt fedeztem fel ezt a magából kifordult világot. Az időutazás témát nagyon ügyesen, és egyedi módon mutatta be számomra Brandon Hackett. Maga a történet pedig olyan izgalmasra és pörgősre sikeredett, hogy sokszor úgy éreztem, hogy még csak addig sem akarom letenni a könyvet, amíg eszek pár falatot. Nem is tettem le, egy igazi könyvmoly evés közben is tud olvasni !

Saját vélemény:
Nagyon örülök annak, hogy ez a kötet a kezembe került, kár lett volna kihagynom, de milyen kár ! Az időutazás számomra hihetőnek és valóságosnak tűnt a könyv lapjain, de azért lehet már nem is szeretném annyira, hogy legyen a világon valóban egy időutazógép. A szereplők számomra érdekesek és szerethetőek voltak, szívesen olvastam róluk. A cselekményszál végig nagyon izgalmas volt és fenntartotta az érdeklődésemet, teli volt nem várt fordulatokkal. Úgy gondolom ez a kötet nem csak a sci-fi műfaj kedvelőinek lehet jó kikapcsolódás, hanem mindenkinek aki szeret olvasni, vagy szereti az időutazós témákat.

Kinek ajánlom:
  • azoknak akik szeretik a sci-fi műfajt, és azoknak akik nem
  • akik szeretik az időutazós történeteket, azoknak ez egy ínyencség lesz
  • és mindenkinek aki szeretne valami jót és pörgőset olvasni
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Túl sokszor találkoztunk, túl sokat kérdezett, és sosem zavarta, hogy nem akarok vele beszélgetni. Túl sokat piszkálta az orrát. És még integrálni sem tudott. Azt mondta, régen tudott, de integrálni mindennap kell, különben elfelejtjük. Olyan alakkal, aki nem tud integrálni, ha nem muszáj, nem beszélgetek.”

„ – Mi lenne, ha egyszer végre magadba néznél, és elismernél valamit? Ha vállalnád a felelősséget?”

„ Valójában nem is kellene létezned.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok !



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése