2019. május 17., péntek

Interjú Ruby Saw-val, a Gázt neki, Chiara! írónőjével

Kedves Molyok !

A mai interjút egy számomra nagyon kedves íróval készítettem, aki nem más, mint Ruby Saw. Eddig az írónő összes könyvét olvastam, és egyszerűen imádtam mindet !

Szerintem Ruby könyvről könyvre egyre ügyesebb és egyre jobb történeteket álmodik meg.  Az eddig elolvasott könyveiről lentebb találjátok meg az értékelésemet ! Kiemelném Ruby Saw munkásságában, hogy izgalmas témákat dolgoz fel, és nagyon egyedi történeteket ír. De amellett, hogy tehetséges író, szerintem csodálatos ember is. Nagyon kedves és csupa szív emberke, és örülök , hogy megismerhettem őt. Amikor elindítottam a blogot, ő az elsők között volt, aki bizalmat szavazott nekem. Én azóta is hálás vagyok neki, azért a sok mindenért, amit kaptam tőle.

Ruby Sawnak idén június 6. jelenik meg a legújabb kötete, a Gázt neki Chiara !, erről a könyvéről kérdezgettem egy kicsit az írónőt.

Jó olvasást a bloghoz !

Ruby Saw: Pillangó-hatás     Ruby Saw: Az igazi    Ruby Saw: Csak két lépés Észak



1. Honnan jött az írói neved, hogyan találtad ki?
A Ruby, mint név mindig is tetszett, ám nem ez volt az elsődleges ok, amiért erre a keresztnévre esett a választásom. Rubinvörösre van festve a hajam, így ez voltaképpen adta magát. Vezetéknévnek szerettem volna valami "fémeset". Szerettem volna megtartani a családnevem - Bárdos -, viszont az angol megfelelője nem tetszett. Gondolkodtam. A férjem éppen a Fűrész sokadik részét nézte, és akkor jött az isteni szikra: Saw.



2. Mesélj magadról egy kicsit, mit lehet tudni rólad?
Elmúltam harminc - szerencsére ez nem látszik rajtam -, férjnél vagyok. Egyelőre egy cicánk van, de jövőre szeretnénk bővíteni a családot. Én kislányt szeretnék, de ikreknek is nagyon örülnék.
Szeretem a történelmet, imádom az ismeretterjesztő és a törvényszéki műsorokat. Szabadidőmben általában írok, ha van rá prioritásom, ha nincs, akkor a PS4-et gyűröm.


3. Mióta írsz, mikor döntötted el, hogy író leszel?
Általános iskolás korom óta írok kisebb, nagyobb kihagyásokkal.
Azt, hogy író leszek sosem döntöttem el. Azt igen, hogy szeretném kiadni a történeteim. Ez tavaly előtt ütött szeget a fejembe, azóta pedig igyekszem méltó lenni az írói címre.


4. Hogyan szoktál írni? Hogy történik nálad az írás folyamata? Hallgatsz-e közben zenét, vagy teljes csöndre van szükséged?
Szeretem a határidőket, hogy tudjam mihez tartani magam. Általában a könyv megjelenése előtt két-három hónappal állok neki. Aztán ahogy sikerül. Eleinte kellett a teljes csend, de ma már inkább a zenét igénylem.


5. Valakiről formázod a karaktereket, vagy csak kitalált személyek?
Nem igazán szoktam kiemelni személyiség foszlányokat olyan emberekből, akiket ismerek, inkább filmes karakterek szoktak a segítségemre lenni. Liv apját - Pillangó sorozat - például a The Walking Dead Neganje ihlette. A kinézetét is róla mintáztam.


6. Mi inspirálta a Gázt neki, Chiara ! című könyvedet ?
Nagyon régen éltem-haltam a Forma-1-ért. Akkoriban kezdtem el írni. Aztán tavaly nyáron nézelődtem az Instagramon. A régi pilóták profiljait nézegettem. Elborzasztott, hogy eltelt majd' tizenhét év. Aztán elgondolkodtam rajta, hogy mi lenne, ha írnék egy könyvet a témában. Az alapot a Felpörgetve című film adta.


7.  Milyen műfajba sorolnád a Gázt neki, Chiara ! kötetedet?
New Adult. Azon belül inkább romantikus.




8. Mire számíthatunk az új könyvedben ?
Aki olvasta a Pillangó sorozatot, azt nem fogja meglepni a négy szemszög. Ezen belül igyekeztem kézzel foghatóvá tenni a karaktereket. Történet szempontjából szerelem, szenvedély, felszakított sebek, a helyes út és az élet értelmének a megtalálása a főbb jellemzők.



9. Kinek ajánlod a Gázt neki, Chiara ! című kötetedet ?
Akinek tetszett a Felpörgetve, annak nyugodt szívvel J


10. Mik a terveid a jövőre, min dolgozol éppen most?
Jelenleg a Kertvárosi pletyka című könyvem írom, amit december 12-én szeretnék kiadni. Valamint A bolondok aranya sztorit is írom, amikor éppen van rá időm. Ez csak a Facebook csoportomban elérhető.
Jövőre még tervezem A rezervátum titkát, ami nem készül lányregénynek. A Wind River és az Elrabolva filmek adtak ihletet.
Szeretnék mégtöbbet fejlődni szerkesztés és korrektúra téren, valamint történetmesélés szempontjából is. Nem igazán írom le a környezetet. Nekem ugyan mellékes, de másnak nem, így ebben szeretnék még jobban elmerülni.
Nagyon sok tervem volt, de jelenleg nem merek ezen kívül mást bevállalni. Nem tudom hogy alakul a jövő babavállalás szempontjából. Szerencsére elmondhatom azt, hogy elértem arra a szintre, ahol bármit ki tudok adni egyedül. Tehát előttem már nincsenek korlátok. De egyelőre tényleg a kicsi az első, ezt tartom szem előtt, aztán bármi lehet. J



Köszönöm szépen Ruby Saw, hogy válaszoltál a kérdéseimre, további sok sikert kívánok az íráshoz, és reméljük, hogy még sok ehhez hasonló történetedet olvashatjuk majd!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése