2019. május 14., kedd

Interjú Csernovszki-Nagy Alexandrával, a Lina múltja írónőjével

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben egy interjút hoztam el nektek. Egy első könyves szerzőről van szó, Csernovszki- Nagy Alexandráról, aki volt olyan kedves, hogy névre szóló tisztelet példányt küldött nekem az első kötetéből ! Nekem ez a könyv nagyon tetszett, és mivel az írónő is bele egyezett, így megszületett ez az interjú.

Jó olvasást a bloghoz !


A képre kattintva eltudjátok olvasni a Lina múltjáról írt véleményemet ! ;)



1. Mesélj magadról egy kicsit, mit lehet tudni rólad? 
28 éves vagyok, jelenleg Pesten élek a vőlegényemmel és itt is dolgozom. Imádom a XIX. századot, minden mennyiségben jöhet könyvben, filmben, sorozatban. J Nem véletlen, hogy a Lina múltja című könyvemben is ezt a kort próbálom megeleveníteni a lapokon. Imádok olvasni, és a barátokkal társasjátékozni. Történelem és HR végzettségem van.


2. Mióta írsz, mikor döntötted el, hogy író leszel? 
Már gyerekkoromtól kezdve írogattam, majd az általános iskolai magyar tanárom meglátta bennem a fantáziát, és novella író pályátok felé terelgetett.:) Legkiemelkedőbb teljesítményem, hogy a Janikovszky Éva mese-és novellaíró pályázaton I. helyezést értem el. Az, hogy író leszek, mindig is benne volt a levegőben, de az, hogy kiadjuk a regényem -leginkább a párom unszolására - mostanra érett meg bennem elhatározássá. 


3. Hogyan szoktál inspirálódni? Szoktál mondjuk filmekből, könyvekből vagy esetleg valamilyen zenétől inspirálódni? 
Sokszor elég, ha a napi életből inspirálódok. Sétálok az utcán, szép az idő és eszembe jut valami, amit bele tudok szőni a történetbe. Rögtön keresek valamit, amire leírhatom, mielőtt elszáll az ihlet.J Ha ez még sem történik meg, akkor pedig könyvekből.


4. Te magad szeretsz e olvasni, ha igen milyen jellegű könyveket olvasol szívesen? 
Nagyon szeretek olvasni, de sajnos nincs annyi időm rá, mint szeretném. Kedvenc íróim Fábián Janka és Böszörményi Gyula, akiket példaképeimnek tekintek. J Regényeikben ők épp azt a korszakot ölelik fel, amit nagyon szeretek.



5. Milyen visszajelzéseket kapsz, és ezeket hogyan kezeled? 
Egyelőre nagyon jókat és ez megtisztelő! J Sokáig nem mertem kiadatni a regényem, mondván, mi lesz, ha nem tetszik valakinek? De ezt el kell engednem. Ha kapok is majd negatív kritikát, azt inkább be szeretném építeni, nem összeroskadni alatta.


6. Mit szól a családod ahhoz, hogy írsz, hogy író lett belőled? 
Mindenki nagyon büszke rám! Én vagyok az első a családban, akinek regénye jelent meg. Támogatnak. J



7. A regényeidben megjelenő karaktereket valakiről mintázod, vagy szimplán csak a fantáziád szüleménye? 
Én úgy gondolom, hogy a fantáziám szüleményei, de biztosan hatással voltak rám azok a könyvek és/vagy regények, amiket olvastam! J

8. Hogyan szoktál írni? Hogy történik nálad az írás folyamata? Hallgatsz e közben zenét, vagy teljes csöndre van szükséged? 
Szeretem, ha csend vesz körül, akkor tudom legjobban kiadni a gondolataimat, de ha esetleg benne vagyok egy izgalmas jelenetben, akkor nehezen tudnak kizökkenteni a zajok.


9. Mesélj egy kicsit a Lina múltjáról, kinek ajánlod? 
Mindenkinek, aki szereti az olyan történeteket, ami kicsit történelmi, kicsit romantikus és nyomozós! J  Nagyon szerettem írni, minden szereplő, minden esemény elevenen élt előttem, amikor papírra vetettem a regényt. Remélem, hogy ez a szeretet az olvasót is magával ragadja majd. Lina története tavaly nyáron fogalmazódott meg a fejemben és egy hosszú munkafolyamat eredményeképp áprilisban jelent meg. Szinte szürreális élmény volt a kezemben tartani a munkám eredményét! J Még most is nehéz elhinni, de egyre természetesebb a gondolat, hogy mások is olvassák a könyvem rajtam kívül. Imádom, ezt az érzést!


10. Milyen terveid vannak a jövőre tekintve? Min dolgozol éppen most?
A Lina múltja regényem egy regény trilógia első része. Most a 2. részén dolgozom lelkesen, hosszabbra tervezem, mint az első könyvet! Jó lenne, ha idén megjelenne! ;)

Köszönöm szépen Csernovszki - Nagy Alexandra, hogy válaszoltál a kérdéseimre, további sok sikert kívánok az íráshoz, és reméljük, hogy még sok ehhez hasonló történetedet olvashatjuk majd!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése