2019. április 17., szerda

Furcsa, szokatlan történetek Jane Austentől | Jane Austen: Szerelem és barátság

Sziasztok Molyok !

Ebben a bejegyzésemben egy számomra nagyon kedvelt és szeretett írónőmtől hozok egy kevésbé szeretett kötetét. Jane Austentól eddig csak a Büszkeség és balítéletet olvastam, és ez a kötet olyan élményt adott számomra, hogy úgy döntöttem, hogy az írónő összes könyvét el fogom olvasni. Így került a kezembe a Szerelem és barátság kötete, ami a korai rövid regényeit, drámáit tartalmazza. Hát nem teljesen azt kaptam ettől a kötettől,amire számítottam... De nézzük inkább az értékelést, abból minden ki fog derülni !

Kérek mindenkit, hogy fogadjuk el egymás véleményét! Nem vagyunk egyformák, így nem tetszhet mindenkinek ugyanaz a könyv! Köszönöm megértéseteket !

Jó olvasást a bloghoz !


Írta: Jane Austen
Cím: Szerelem és barátság
Oldalak száma: 158
Kiadta: Helikon
Megjelenés: 2015
Molyos értékelése: 69%
Fülszöveg:


„Jane ​Austen korai műveinek e kötete vidám és nélkülözhetetlen olvasmány, amely nem hiányozhat azok könyvespolcáról, akik szeretik a halhatatlan írónőt és írásait. Ezek az írások többnyire zabolátlanok, gyakran túláradóan vidámak, s tréfát űznek az általánosan elfogadott irodalmi és társadalmi szabályokból. A gyűjtemény egyesíti magában a túláradó ifjonti életerőt, valamint a szerző kései műveinek éleselméjűségét és lesújtó társadalomkritikáját, ezáltal nem csupán az érett írói látásmód csodálatos bizonyítéka, hanem az emberi ostobaság egyik legszellemesebb karikatúrája is az angol nyelvű irodalomban.
A címadó Szerelem és barátság az érzelmes regény vidám paródiája, melyet az egyre-másra előforduló tréfás, túlzó kijelentések tesznek szórakoztatóvá, A Lesley kastély című rendkívül mulattató, rövid írásban két-három regényre is elegendő bonyodalom akad, az Anglia történetében az írónő csúfot űz az iskolai történelemkönyvekből, míg A három nővér, a széptevés és haszonlesés e csúfondáros története akár a Büszkeség és balítélet mulatságos előfutára is lehet.”

A könyv műfaja:
A kötet műfaja romantikus, bár kicsit ironikus és elferdített ez az érzés az egész könyvben. Emellett találkozunk levélregénnyel és történetfüzérrel is a köteten belül.

Borító:
A borítóról nem igazán terveznék most sokat beszélni. Szép és letisztult az egész borító és nekem kicsit hozza ezt a Jane Austenbeli időszakot. Annyit még megemlítenék itt, igaz nem a borítóra vonatkozik, de szerintem nagyon minőségiek ezek a Helikonos kötetek. Jó bennük, hogy picik, könnyen tudom vinni őket bárhova, és nagyon könnyű őket fogni olvasás közben. A borítónak is ilyen nagyon jó simizős anyaga van. Nekem bejönnek ezek a kötetek.

Idő:
A történetek a 18. században játszódnak.

Helyszín:
A történetek helyszíne Anglia és környéke.

Karakterek:
Huh hát itt aztán volt mindenféle karakter. Voltak akiket megszerettem, de nagyon sok számomra idegesítő és buta karakter is volt. Tudom, hogy ennek a kötetnek a lényege, hogy ironikus, de nekem akkor sem voltak szimpatikusak és nem igazán tudtam azonosulni velük. Némelyik történet nekem túl rövid volt ahhoz, hogy megismerjem bármelyik karakternek a személyiségét. Látszik, hogy Jane Austen ezt a korai időszakában írta, mert én nagyon kevés hasonlóságot véltem felfedezni a Büszkeség és balítélet, illetve ennek a kötetnek a szereplői között.

Írói stílus:
Az írói stílussal itt úgy különösebben nem volt bajom, mert gyorsan és könnyen tudtam haladni a kötettel, és egyébként voltak jelenetek, amik nagyon tetszettek, ahogyan megvoltak írva. Ebben a kötetben nekem inkább a történet szereplői szúrnak szemet, mint maga az írói stílus, bár néhol az is furcsa volt még számomra.

Saját vélemény:
Nekem ez a kötet annyira nem nyerte el a tetszésemet. Voltak részek, ahol jókat mosolyogtam magamban, de egészében nekem inkább csalódás volt. Féltem is ettől a könyvtől, hát tessék itt van. Szerintem messze nem olyan jó, mint az írónő későbbi kötetei, amivel nincs is baj, hiszen látszik, hogy sokat fejlődött, de nekem akkor is furcsa és szokatlan volt ez az egész. Egyszer elolvastam, de többször nem valószínű, hogy fogom. Lehet nyereményjáték lesz neki is a sorsa, majd még kiderül .

Kinek ajánlom:
Jane Austen rajongóknak, de ne számítsanak nagy dolgokra !

Én ezt a könyvet 3 csillagra értékeltem.
★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak :

„Ó, egek! Mi mást tehettünk volna? Sóhajtozunk, és ájultan hanyatlottunk a pamlagra.”


„Ha nem veszed feleségül, azzal halálosan megsérted.”

„Barátai közül Lady Williamst, Miss Johnsont és a herceget sújtotta le a legjobban a hír; az utóbbi kettő őszintén tisztelte őt, különösen Alice, aki egy egész estét töltött a társaságában, és azóta egyszer sem gondolt rá.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése