2019. április 5., péntek

Csodás mesevilág felnőtteknek | Hans Christian Andersen: Mesék

Sziasztok Molyok !

Szerintem minden könyvmoly könnyen visszatud emlékezni arra az időszakára, amikor még nem nagyon tudott olvasni, és valamelyik családtagja olvasott fel neki meséket esténként. Ki ne emlékezne Hüvelyk Panni történetére, vagy éppen a rút kiskacsára. Ezek a történetek a nagy meseíró Andersentől származnak. A Libri kiadó által megjelentett gyönyörű kiadást olvastam most el, és hoztam róla nektek értékelést.

Ez a könyv visszahozta nekem egy kicsit a gyerekkoromat és a mesék varázslatos világát.

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Hans Christian Andersen
Cím: Mesék
Oldalak száma: 228
Kiadta: Libri
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 92%
Fülszöveg:


„Válogatásunk az összegyűjtött mesék bő egynegyedét tartalmazza a leghíresebbektől kezdve a feledésszámba menő ismeretlenekig, így rávilágít a dán meseköltő világirodalmi jelentőségére. Andersen tágan értelmezte a mese műfaját, kutatta a benne rejlő lehetőségeket, és rájött, hogy a meséken keresztül minden elmondható az emberi lélekről gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. Meséi nem egyformák: igaz, hogy mindegyikre erősen rányomja bélyegét a költő senki máséval össze nem téveszthető személyisége, ám mindegyik más-más ötletre épül, mindegyiknek más az előadásmódja, így mindenki találhat magának újabb kedvenceket a régiek mellé. Mesekönyvünk legnagyobb szenzációja az, hogy a fordítás dán nyelvből készült, melyre Magyarországon korábban soha nem volt példa. Kiadónk ezzel a különleges mesekönyvvel szeretné emlékezetessé tenni Andersen születésének 200. évfordulóját.”

A könyv műfaja:
Ebben a kötetben Andersen mesék válogatása található gyönyörű illusztrációkkal. A rajzok nagyon jól kiegészítik a történetet, és szerintem nem csak gyerekeknek tud örömet okozni, hanem akár nekünk felnőtteknek is.

Borító:
Szerintem nagyon jó választás volt A rút kiskacsa történetéből kivenni ezt az illusztrációt borítónak. Bennem ez a kép felidézi a gyerekkori élményeket, és azt a csodálatos mesevilágot, amit az Andersen által írt mesék váltottak ki belőlem. 

Karakterek:
Ebbe a kötetbe több mesét válogattak össze, így nem igazán tudok beszélni egy történet szereplőiről, inkább csak mesehősökről, akiket mindenki szeret és ismer. Számomra a kötet szereplői régi ismerősként köszöntek, ami nagyon jól esett a kis gyermek lelkemnek. Érdekes, hogy az idők során sokat változtam, de még mindig A kis gyufaárus lány történetét szerettem a legjobban olvasni, és hát ismét sikerült meg is siratnia...

Írói stílus:
A mesék stílusa nagyon könnyed, hangulatos és gyorsan olvasható volt, ami minimum elvárás egy gyerekeknek szánt könyvél. A történetek izgalmasak voltak és nagyon szerethetőek. Én nagyon élveztem olvasni ezt a kötet. Így érettségi idején a sok tanulnivaló mellett ez az olvasmány kész felüdülés volt a számomra.

Saját vélemény:
Szerintem nagyon jó ötlet volt a Libri kiadótól, hogy ezt a kötetet újra kiadták. Én nagyon szerettem ezt a kötetet olvasni, és jó érzés volt egy kicsit újra gyereknek érezni magamat. A könyv lapjai mögött én véltem felfedezni a régi önmagam, és hát érdekes, de még mindig ugyanazok a mesék voltak a kedvenceim, mint régen. Ezt a könyvet pedig elfogom tenni a gyerekeimnek, hogy ha majd olyan idősek lesznek, ebből fogok nekik olvasni esti mesét !

Kinek ajánlom:
Ajánlom olyan gyerekeknek, akik most ismerkednek az olvasással, illetve olyan hozzám hasonló gyermeklelkű felnőtteknek, akik valami könnyedebb olvasmányra vágynak.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak :

„A hableányoknak nincs halhatatlan lelkük, csak egy ember szerelme által nyerhetik el. Örök létük egy idegen hatalomtól függ.”

„Boldog, aki magáról megfeledkezik a másikért!”


„Mindnyájunknak vannak hibái, de adottságai is.”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése