2019. február 14., csütörtök

Egy titokzatos szálló, ahol rengeteg rejtély lappang | Kerstin Gier: Fellegszálló

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben a sokak által kedvelt és szeretett írónő , Kerstin Gier Fellegszálló című kötetéről hoztam nektek értékelést.

Ez a könyv mostanában nagyon olvasott, ezért el is gondolkoztam, hogy talán nekem is el kéne olvasnom. Aztán jött a következő megerősítés, még pedig az, hogy a Kecskeméti Malom Libriben a holnapi kibeszélendő könyv ez a kötet lesz. Nagyon megörültem a lehetőségnek, így már nyugodt szívvel vehettem meg.

Az írónőtől olvastam már az Időtlen szerelem trilógiáját, azt nagyon szerettem, és valami ahhoz hasonló élményre számítottam. De nagy bánatomra sajnos nem így lett. Ez a kötet messze nem volt olyan élvezetes, mint az előbb említett trilógia. Ez a könyv számomra egy nagy csalódás volt. Egyáltalán nem azt kaptam, amire számítottam.

Minden könyvmolytól elnézést kérek, aki szereti ezt a könyvet, de sajnos nekem nem igazán nyerte el a tetszésemet. Persze voltak részek benne, amik tetszettek, nem erről van szó, de maga a kötet nem nyújtott igazi boldog olvasmányélményt.

Szeretném, ha mindenki elfogadná, hogy ebben a bejegyzésben a saját véleményemet le, és az érzéseimet a könyvvel kapcsolatban. Nem szeretnék senkit leszólni. Se az írónőt, se a kötetet, és főleg nem az olvasókat ! Ez a történetet szimplán nem talált be nálam, és most erről fogom leírni a véleményemet. Megértéseteket köszönöm !

Jó olvasást a bloghoz !


Írta: Kerstin Gier
Cím: Fellegszálló
Oldalak száma: 366
Kiadta: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 86%
Fülszöveg:


„Magasan ​fent a svájci hegyekben áll büszkén a Fellegszálló, egy patinás nagyszálló, melynek fénykora már rég letűnt. De mikor az év vége közeledtével a világ minden tájáról megérkeznek a vendégek a híres szilveszteri bálra, az épület úszik a gyönyörű csillárok fényében, a tágas folyosók pedig izgatott zsongással telnek meg.
A tizenhét éves Fanny Bennel, a szállodatulajdonos fiával és a személyzet többi tagjával együtt azonban ki sem lát a munkából, hogy előkészíthesse a vendégek fényűző kikapcsolódását, de nem kerüli el a figyelmét, hogy sokan valójában nem azok, mint aminek mutatják magukat. Milyen titkos tervek kovácsolódnak a hímzett bársonyfüggönyök mögött? Az orosz oligarcha felesége tényleg birtokában van a legendás Nadjeschda-gyémántnak? És miért a homlokzaton mászik fel inkább a jóképű Tristan Brown a 201-es szobából ahelyett, hogy a lépcsőt használná?

Mialatt Fanny megpróbálja Ben segítségével kibogozni a szálakat, még nem sejti, hogy hamarosan egy életveszélyes kaland kellős közepében találja, és nem csak az állása forog kockán, hanem a szíve is.”

A könyv műfaja:
Én ezt a kötetet a romantikus ifjúsági kategóriába sorolnám. 

Borító:
Oh igen, a borító ! Gyönyörű, és annyi rejtélyességre utal, amit végül a történetben meg is kapunk. Az az igazság, hogy nem igazán szeretem a lila színt, de ez a borító annyira jól néz így ki, és annyira figyelemfelkeltő, hogy kész vagyok... beleszerettem ! Nagyon sajnálom, hogy ilyen szép borító mellett maga a történet nekem annyira nem tetszett. De sebaj, legalább szép a könyv !

Helyszín:
Történetünk Svájcban a Fellegszállóban játszódik, ahol különböző rejtélyes dolgok történnek.
   
Képtalálat a következőre: „svájc karácsony”
Forrás
Idő:
A kötet napjainkban, a 21. században játszódik.

Karakterek:
Kerstin Gier nagyon jól kidolgozott karaktereket hozott létre, akiket tudtam szeretni és utálni is ! Na, de akkor említek is néhány szereplőt a kötetből.

A sort Fannyval kezdeném, a történetünk főszereplőjével. A könyv elején számomra egy nagyon naiv, kissé ügyetlen, de csupa szív lányt ismertem meg. A történet végére viszont  a lány bebizonyította a könyv olvasóinak, hogy bátorságban sincs hiánya. Megszerettem ezt a karaktert, a kötet végén pedig nagyon izgultam miatta, hogy hogyan is végződik a történet. Szerintem jó főszereplő volt, de több háttér információt is megtudhatunk volna róla, és lehetett volna kicsit ügyesebb a fiúkkal való kapcsolatában.

Ben Montfort, a szállodatulajdonos fiával folytatnám a sort. Sok lánynak bejön Ben, köztük Fannynak is. Nem tudom miért, de én ebbe a fiúba végig nem mertem megbízni. Annyira kiismerhetetlen, és fura volt számomra. Még mindig nem értem, hogy a főszereplőnknek mi tetszett annyira nagyon ezen a fiún. Nekem Ben karakterét egyáltalán nem sikerült megszeretnem, bocsánat érte.

Tristan karakterét nagyon szerettem. Ő volt az a fiú, aki nagyon érdekelt a történetben, és akiből szerintem nagyon keveset kaptunk. Szerintem nagyon jó páros lennének Fannyval, de hát az írónő lehet nem így gondolta. Érdekes volt a fiú háttér története, és az egész személyisége engem nagyon  megfogott.

Képtalálat a következőre: „macska gif”
Forrás
A történetben volt egy macska a szállóban, akiről szinte mindenki tudott, de csak ritkán látták. A szállodatulajdonos természetesen soha nem vette észre, így a macska bátran élhette kis életét nyugodtan a szállóban. Nekem ő nagyon tetszett, és szerintem egy nagyon aranyos cicáról van szó, mert olyan édes volt, amikor Fannyt is megvigasztalta. Érdekes, de Fanny és Tristan karakterén kívül, még őt szerettem meg nagyon !

Kicsi Donnal zárnám a sort. Ez a kisfiú állandóan bajba keverte Fannyt. Nem tetszett, hogy ő büntetlenül tehet bármit, mert neki az apukája gazdag, szerintem ez egyáltalán nem volt így helyénvaló. Nagyon idegesített a személyisége, és szerintem nyugodtan kihagyhatta volna az írónő őt a könyvből, én meg lettem volna nélküle !


Írói stílus:
Kerstin Giernek nagyon jó könnyed, gyorsan olvasható stílusa van, és ez ebben a kötetben is nagyon szépen megjelent. Azonban ebben a könyvében nagyon lassan indult be a történet, egy kevésbé kitartó könyvmoly talán le is teszi, és nem olvassa tovább. Sokáig azt hittem, hogy csak a bevezetés miatt ilyen lassú a cselekményszál, és majd idővel egyre jobban befog gyorsulni. Sajnos nem így történt. A könyv háromnegyede nagyon lassan folydogált, és csak a végére pörögtek be az események. A vége igaz nagyon izgalmas lett, de még így sem érzem magam kárpótolva a könyv többi részéért. Fanny és Tristan karaktere volt, aki végül is érdekelt, és tetszett a többiekkel nem nagyon voltam megelégedve. A történet végén a csavar meglepett, jó lett, arra igazán nem is számítottam, ügyes gondolat volt az írónőtől.
Képtalálat a következőre: „svájc”
Forrás


Saját vélemény:
Én úgy gondolom, hogy Kerstin Gier tud ennél sokkal jobban is írni, és ez a kötet most egy picit gyengébb lett. A karakterek közül Tristan karaktere mondjuk nagyon érdekelt, de belőle nagyon keveset kaptunk, és ezért mérges vagyok az írónőre. Tristan személyisége szerintem sokkal érdekesebb és jobb volt, mint Bené. A cselekményszál nagyon lassú volt, és sok helyen unatkoztam olvasás közben, és elkalandoztak a gondolataim. Ezt nem szeretem, mert nálam ez azt jelenti, hogy nem tudott teljesen lekötni, és magával ragadni a történet. Szerintem újra fogom olvasni az írónő Időtlen szerelem trilógiáját, hogy egy kicsit enyhítsek ezen a csalódáson. Ettől függetlenül még mindig szeretem az írónőt, és még biztosan fogok tőle valamit olvasni !

Kinek ajánlom:
Akik szeretik Kerstin Giert, azoknak ez biztos jó olvasmány, csak el kell vonatkoztatni az írónő előző könyveiről, így nem érhet csalódás !

Én ezt a könyvet 3 csillagra értékeltem.
★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak :

„Jelenleg a gyerekekre felügyelek.
Ha Tristan csalódott volt, jól titkolta.
– Milyen kár, hogy már nem vagyok gyerek!”

„Ez volt a végszó, ami után én következtem. A kutyapiszok volt a veszélyes szikla, én pedig a bátor lány, aki az élet vad tengerén hajózva megakadályozza a szerencsétlenséget.”


„Madisonon és Gracie-n kívül ma még három másik gyereket tettem boldoggá a csillámmal, többek között Antont és Eliast, egy híres thrilleríró két fiát, akiknek az apukája karácsony és szilveszter között felolvasóestet tart majd. Anton az egyszarvúját Csillámhalálnak nevezte, Eliasénak pedig Gyapjas Gyilkos lett a neve, de amúgy teljesen normális gyerekeknek tűntek. És így öten együtt megalapítottuk az egyszarvúak szupertitkos társaságát.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!


Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !



Legyetek jók! Sziasztok !



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése