2020. január 25., szombat

Papp Diána: Most élsz



2020-ban szeretnék minél több magyar szerzővel és kiadóval megismerkedni, így ennek apropóján tökéletes olvasmány számomra Papp Diána legújabb kötete, ami igazán meghozta a kedvemet ahhoz, hogy minél többet olvassak az Álomgyár Kiadótól.



Írta: Papp Diána
Cím: Most élsz
Oldalak száma: 300
Kiadta: Álomgyár
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: 85%
Műfaj: kortárs, emberi sorsok, romantikus
Fülszöveg:


Zoli ​egy hangulatos vidéki kisváros moziját vezeti, ami egykor romantikus búvóhelye volt az álmodozó szerelmeseknek.
Az utóbbi években azonban a szerencse elkerüli a férfit; a nézőszám apad, a tartozások nőnek, és hiába őrizte meg fiatalos sármját, a Nagy Ő sem akar betoppanni az életébe…
Egy nap azonban megtalálja a gimis osztálytársak annak idején rábízott lezárt leveleit, amelyekben arról írnak, vajon mi lesz velük, hol tartanak majd tizenötév múlva. Hirtelen feltárul a rég eltemetett múlt; a gondtalan évek, fergeteges bulik, életre szóló barátságok, soha be nem teljesült szerelmek, és a fogadalmak, hogy mindenáron boldogok lesznek…
Vajon mi lett abból a mosolygós srácból, aki mindenáron sikeresebb akart lenni országos hírnevű apjánál? Boldog-e az a lány, aki az érettségi banketten még titkolta pár hetes terhességét? Hová sodorta az élet az osztály zűrös csaját, akinek minden fiú az ágyába akart bújni, és legfőképpen, hol lehet Viki, akinek Zoli soha nem merte elmondani, mit érez iránta…

Mintha csak varázsütésre történne, meghívást kap az első osztálytalálkozóra, és
Zoli úgy dönt, titokban fog segíteni annak az öt embernek, akikhez még ma is szoros érzelmek fűzik, hogy az osztálytalálkozón már pontosan arról a boldog életről tudjanak beszámolni, amiről a majd' két évtizeddel ezelőtti levelük szól.

Hogy sikerül-e, kiderül a magazinszerkesztő és népszerű regényíró Papp Diána legújabb regényéből, amely az ábrándoktól mentes felnőttkorról, a nosztalgiázásról, a „majdegyszer” helyett a „mostélsz” melletti hajthatatlan kiállásról szól.

Köszönöm szépen az Álomgyár Kiadónak, hogy elolvashattam ezt az igazán motiváló történetet !


Borító:

Több bejegyzésemben is már bevallottam azt, hogy én egy gyenge ember vagyok, főleg könyvek terén, pláne, ha valamelyiknek megtetszik a borítója. A Most élsz esetében is természetesen a borító volt az első, ami megfogott. Tudom, sokan mondjátok, hogy borító alapján nem szabad könyvet választani, de most őszintén tegye fel a kezét, aki egy ilyen szép borítós könyv mellett el tud úgy menni, hogy még csak rá sem néz és igazi könyvmoly. Na, ugye? Egyébként a könyv elolvasása után csak azt tudom mondani, hogy amilyen szép a borító, olyan fontos gondolatokat rejt maga a regény. 


„ Hogy mennyire sokan tudják szerencsére humorral, iróniával kezelni az életet! Ahogy az elcsépelt mondás szól, mennyire sokan próbálnak az élet által ránk mért citromokból finom limonádét készíteni.”



Karakterek:
A történetben megjelenő szereplők számomra valódi személyiséggel rendelkező, hétköznapi személyek. Úgy gondolom, hogy ez igazán fontos volt a történet szempontjából, hiszen így vált hitelessé az egész. Egyik karakterre sem tudnám azt mondani, hogy jó, vagy rossz, hanem inkább szürkék, mint amilyenek mi emberek is vagyunk valójában.

Zoli, történetünk kulcsfontosságú szereplője, akinek a történetben nem csak az élettel, de saját magával is meg kell küzdenie. Az ő karaktere úgy gondolom mindenféleképpen tanítójellegű, hiszen az olvasó számára megmutatja azt, hogy hogyan is tudunk változtatni mi magunk a sorsunkon.

A történetben megjelenő többi szereplőről nem igazán szeretnék írni, mert úgy gondolom, őket a könyv lapjain kell megismerni, és azt úgy jó olvasni, ha semmit nem tud róluk az ember.

Írói stílus:
Papp Diána könnyed hangvételben ír, mégis azért nekem kellett egy kis idő mire megszoktam a stílusát. Ez körülbelül olyan 10-15 oldalt jelent, ami után úgy belejöttem, hogy le sem akartam tenni, annyira belemerültem ebbe a világba. Úgy gondolom a történetben megjelenő szereplők jól ki voltak dolgozva és hihető, valós személyiséget kaptak.

Gondolataim, érzéseim a kötetről:
Azt kell, hogy mondjam, hogy egyáltalán nem erre számítottam, amit kaptam, de ez egyáltalán nem baj! A fülszöveg elolvasása előtt arra gondoltam, hogy egy könnyed kis romantikus regény lesz, de e helyett kaptam egy olyan erős regényt, ami arra motivál, hogy éljek meg minden egyes napot.

Lassú folyású, mégis könnyed regényről beszélhetünk, aminek, ha elkap a stílusa, akkor berántja az embert. Ebben a könyvben nem igazán a cselekmények voltak a fontosak, hanem a szereplők és az ő küzdelmeik az életben. 

Papp Diána kötete egy szívhez szóló történet az életről,amit mindenkinek legalább egyszer el kellene olvasni, hogy tudja azt mi is az, hogy élni !

Kinek ajánlom:

  • akik szeretnének kicsit elgondolkozni az életről
  • akiket érdekel az emberi sorsokkal foglalkozó regények
  • akik szeretnének valami jót olvasni magyar szerzőtől
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ A világító füzéreket bekapcsoltam, nekem is tetszett a látvány, sosem gondoltam volna, hogy ilyesmire képes vagyok azok után, hogy évekig hogyan éltem, vagyis hogy tulajdonképpen elfelejtettem élni.”

 „– Hányni jár belém a lélek…”

„ Én nem rajzoltam olyan jól, mint ő, de elkértem a tollat, és közvetlenül Viki mellé odapingáltam pálcikaember magamat, a biztonság kedvéért fölé írtam a nevem, plusz odakanyarintottam egy szívecskét, és azt hiszem, ez volt az első szerelmi vallomás.”



Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése