2018. október 10., szerda

Utazás egy új világba, irány Avalon ! | A. M. Aranth: Oculus

Sziasztok Molyok!

A mai bejegyzésemben egy nagyon szuper sci-fit fogok nektek ajánlani egyenesen egy magyar írónk tollából. Ez a könyv pedig nem lenne más, mint A. M. Aranth Oculus című könyve. Először is szeretném megköszöni az írónak, hogy megkaphattam tőle ezt a csodás könyvet, hatalmas élményt okozott nekem ez a kötet!
Na és akkor jöjjön is maga az értékelés.

Jó olvasást mindenkinek a bloghoz !

Írta: A.M. Aranth
Cím: Oculus
Oldalak száma: 420
Kiadta: Főnix Könyvműhely
Megjelenés: 2016
Molyos értékelése: 88%

Fülszöveg:


„Mit ​tennél, ha tudnád, hogy egy napon elveszíted a nevedet, a családodat, a barátaidat, a jogaidat és jó pénzért egy vak Idős tudós mellé adnak oculusnak, hogy helyette láss és a nap harminckét órájából huszonhatban neki bámulj mikroszkópba?
Itt, Avalonon így megy. Akkor is, ha emiatt őrült szektások megpróbálnak felrobbantani, megutál a legjobb barátod, elszaporodnak a vágások a csuklódon… mert itt ez a rend.
A nevem Truth Dunn volt. Most már nem vagyok ember. Nem vagyok személy. Csak oculus.
Mit tennél, ha tudnád, hogy a legjobb barátod, egy lány, akit mindennél jobban szeretsz, rabszolga lesz? Végig tudnád nézni, ahogy tönkremegy? Hogy lassan megfojtja a rendszer? Mit éreznél, látva a híradóban egy robbantás helyszínén, mint szerencsés túlélőt?
Az én válaszom egyszerű. Én megpróbálnám kiszabadítani. Akkor is, ha nem akarja. Akkor is, ha nyakig véres leszek közben. Akármit is kelljen tennem.
A nevem Aoi Kane. És én nem fogadom el, hogy itt ez a rend.
Mit tennél, ha tudnád, hogy az Ellenséged, az, akinek a levadászására mindent feltettél, ott van az orrod előtt? Hogy még csak nem is tudja, hogy a világon vagy? Hogy elképzelni is képtelen, hogy mérgezett nyílvesszőként rohansz felé?
Én nem várok. Lecsapok rá, és eltaposom, ahogy érdemli. Bele sem gondolok, hogy mit ránt magával a semmibe.
A nevem nem számít. De mától én vagyok itt a rend. „

A könyv műfaja:
Úgy gondolom ez a könyv a disztópia és a sci-fi műfaj jeles képviselője. Ehhez a ponthoz még hozzá fűzném, hogy igaz a disztópia műfajában már olvastam néhány kötetet, és nagyon szerettem őket, de olyan igazi sci-fivel még nem nagyon volt dolgom. Mondhatnám úgy is szinte ez volt az első olyan igazi sci-fi könyv amit olvastam. Picit félve is kezdtem bele, bármennyire is elragadott a könyv fülszövege. Ez a kötet számomra egy vízválasztó volt, hogy fogom e szeretni a sci-fit, vagy pedig nem. Végérvénybe úgy döntöttem, hogy ha minden sci-fi kötet legalább csak ennyire magával visz, mint az Oculus, akkor nagyon fogok örülni, mert akkor egy újabb műfajjal bővültem, amiben olvashatok. A lényeg, köszönöm A. M. Aranth megszeretetted velem a sci-fi műfaját !

Borító:
Nagyon tetszik a borító, mert jól visszaadja a könyv hangulatát. A borító elején a lány szeme jól sugallja, hogy az egész történet úgy mond a látás köré épül. A háttér pedig nagyon jól felidézi bennem a kötet utolsó felét, amikor már a hajamat téptem a sok izgalomtól. Végérvényben én azt gondolom azok az igazán jó borítók, amelyek nem csak meggyőzik az olvasót, hogy vegyék meg, hanem a könyv elolvasása után az olvasó a borítóra nézve újra átélheti a könyv egy-egy jelenetét, vagy hangulatát. Na ,ez egy ilyen borító! Gratulálok hozzá a kiadónak, nagyon jól el lett találva!

Helyszín:
Történetünk helyszíne, Avalon, ahol minden szép és jó lenne, ha egy veszélyes amőba nem vakítaná meg az embereket. A társadalom úgy nevezett oculusokat képez ki,akiknek az a legfőbb feladatuk, hogy lássanak a gazdájuknak. Elégé durván hangzik tény és való. Nem merülnék bele jobban a dolgokba, mert ez úgy jó, ha olvasás közbe éli át az ember. 
Összegezve az Avalon egy nagyon jól kitalált és felépített bolygó, és ami arról tanúskodik, hogy micsoda fantáziavilággal rendelkezik az írónk, egyszerűen zseniális imádtam !

Karakterek:
A történet összes szereplője nagyon jól ki volt dolgozva és igazi személyiségek voltak, ami nekem nagyon tetszett, mert néha elhittem, hogy ezek az emberek léteznek, és nem csak egy könyv szereplői. Na, de azért néhányukról röviden beszéljünk.
A történetünk főszereplője, Truth Dunn egy nagyon szerethető, bátor karakter, akivel nagyon gyorsan tud azonosulni az olvasó. Számomra ő egy nagyon érdekes személyiség volt, annyi rosszon átment, mégis erős maradt, nem tört meg, és véghezvitte a céljait. Annyira megszerettem ezt a lányt !
Történetünk csodabogara Aoi Kane, aki a kötet elején egy kis vicces, barátságos lány, de hogy vele mi történt a kötet végére az szinte hihetetlen ! Nem akarok semmi spoilerest mondani, de gyökerestől megváltozik. Nagyon tetszett Aoi karaktere is, és a lila haját annyira szerettem, olyan egyedivé tette vele a lányt.
Ennek a két lánynak a barátsága példaértékű. Aoi szembe megy a rendszerrel, kifordul önmagából csak, hogy kimentse legjobb barátnőjét a rendszer karmai közül ! Imádtam mind kettőjüket, mert érdekes és különleges karakterek.
A történet összes szereplőjét tudtam szeretni, vagy utálni, éppen mit kellett, hogy kiváltson belőlem, de most róluk nem beszélnék részletesebben, mert rengetegen vannak, és mindről ódákat tudnék írni. :D

Írói stílus:
Nagyon szerettem olvasni az Oculust, mert könnyen olvasható volt, érdekes és végig fenntartotta a figyelmemet. Nem éreztem úgy, hogy unatkoznék rajta, vagy bármi ilyesmi. Könnyen és gyorsan tudtam volna vele haladni, ha nem lett volna ennyi tanulnivalóm ! ( szeretjük az iskolát:D ) Az alapgondolat nagyon izgalmas és egyedi volt. A karakterek jól ki voltak dolgozva, könnyen lehetett velük azonosulni. Lényegében nagyon jó írói tehetséggel megáldott íróról beszélünk, akitől a közeljövőben szívesen olvasnék mást is !

Saját vélemény:
Nálam ez a könyv tökéletesen betalált. Nagyon sajnálom, hogy nem nyáron kezdtem neki, mert akkor biztos hamarabb be tudtam volna fejezni, nem így, mint most iskola időben, de hát mindegy is, az a lényeg, hogy sikeresen befejeztem. Élvezetes volt olvasni, és egy fárasztó nap után jól esett elutazni Avalon világába. 
Az író a könyv elejébe ezt a mondatot írta nekem : Nyisd ki a szemed és láss ! Amikor először elolvastam csak néztem, hogy vajon ez itt mire akar utalni, mit akar sugallni nekem az író. A könyv elolvasása után csak ezt üzenném a könyv írójának: Kinyitottam a szemem, és láttam !

Kinek ajánlom:
Ezt a könyvet szívem szerint mindenkinek ajánlanám, mert szerintem érdemes legalább csak egyszer az életben elolvasni. Én még egyszer tuti újra fogom olvasni. De főként azoknak ajánlom, akik szeretik a disztópiás és sci-fis könyveket, és valami eredetit akarnak olvasni.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet kedvcsinálónak :

„– Mi számít károkozásnak? – fokozta Rastan. – Szerintem egy nukleárisan szennyezett kráter szeretetteli gesztus, mint egy simogatás.”

„De igen, személy. De igen, ember. Csak sajnos oculus.”

„Ezeket az égre teremtették. Az eget meg nekik. Egy nap látni akarom, ahogy minden rab szabadon szárnyal.”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám ! :D

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók ! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése