2020. március 22., vasárnap

Sarah J. Maas: Üvegtrón


A sokak által olyan nagyon imádott Üvegtrón sorozatnak végre én is neki kezdtem. Azt kell, hogy mondjam, hogy engem is teljesen beszippantott ez a világ, és igazatok volt tényleg függőséget okoz ! 


Írta: Sarah J. Maas
Cím: Üvegtrón
Oldalak száma: 544
Kiadta: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 90%
Műfaj: fantasy, romantikus
Fülszöveg:

Az ​ismert világ leghíresebb orgyilkosa. Celaena Sardothien gyönyörű és halálos. A sors nagy dolgokat tartogat a lenyűgöző, ifjú nő számára.

Távolvég sötét, nyomorúsággal teli sóbányáinak mélyén egy megviselt,tizennyolc éves lány robotol a rabszolgák között. Életfogytiglanig tartó kényszermunkára ítélték. Hiába képezték ki a földrész legjobb orgyilkosai. Hiába lett a halálos mesterség leghíresebb művésze. Elkövetett egy végzetes hibát. Elfogták.

A kegyetlen börtönbe egy napon különös látogató érkezik. Az ifjú és felettébb jóképű Westfall kapitány meglepő ajánlatot tesz a rettegett orgyilkosnak. Szabad lehet, ha előtte végrehajt egy hihetetlenül vakmerő és elképesztően nehéz feladatot. Az ország koronahercege bajnokot akar küldeni az apja halálos versenyére. Csatasorba állnak a birodalom legtehetségesebb tolvajai és legkönyörtelenebb harcosai. A küzdelem tétje az életben maradás. Ha győz, Celaena visszanyeri a szabadságát. Függetlenül attól, hogy képes lesz-e megnyerni a kegyetlen versengést, megrázó felfedezés vár az ifjú hölgyre. Már csupán az a nagy kérdés, hogy meglágyulhat-e egy orgyilkos kőszíve.

Borító:
Szerintem ez a borító eszméletlenül jól néz ki, és igazán meghozza a kedvet az olvasáshoz. A képen megjelenő lány, jól tükrözi a történetben megismert Celaena Sardothien személyiségét.


„ Az éjszaka folyamán több dologról is álmodott. Egy látomás azonban újra és újra felbukkant előtte. Egy csodálatos lány bámulta a csillagokat, a csillagok pedig visszanéztek a lányra.”


Karakterek:
A kötetben számos szuper karakter jelenik meg, akiket gyorsan sikerült megszeretnem. Ezek a karakterek igazán érdekes személyiséggel rendelkeznek, illetve sok rejtéllyel és titokkal a múltjukban ez teszi őket olyan érdekessé és valóságossá.

Elsőnek röviden történetünk főszereplőjéről beszélnék Celaena Sardothien-ről. Igazán tetszett, hogy már rögtön a történet elején egy vagány, belevaló lányt ismerhetünk meg a személyében, aki nem hagyja magát megtörni. Ahogy az események haladnak előre egyre jobban kinyílik és még jobban előjön belőle ez az igazi bérgyilkos személyiség. A könyv olvasása közben jöttem rá, hogy én mennyire szeretem az ilyen belevaló főhősnőket, és hogy sokkal több ilyet kellene olvasnom. Végre egy igazi főhősnő, aki megmutatja azt, hogy nőként is van helye a bérgyilkosok között !

Röviden megemlítem Dorian és Chaol személyét is, akiket nagyon szerettem, annak ellenére is, hogy itt mondhatjuk úgy, hogy egy szerelmi háromszög alakul ki. Szerintem mind a két karakter igazán férfias és szerethető, bár azt kell, hogy mondjam, hogy én eddig Dorian párti vagyok. De majd kiderül, hogy a folytatásokban változik-e a véleményem.

Írói stílus:
Sarah J. Maas regényét a hossza ellenére is pár nap alatt simán elolvastam. Ennek legfőbb oka az volt, hogy a regény stílusa nagyon könnyed és gyorsan olvasható, illetve a fejezetek felosztása is sokat segített ebben. A szereplők szerethetőek, a cselekményszál pedig igazán izgalmas és rejtélyes.

Gondolataim a könyvről:
Már elég sokan és elég régóta ajánlgatták ezt a sorozatot. Végre rávettem magam és hát igen igazuk volt. Egy zseniális sorozatról van szó,amit kár lett volna kihagyni. Azt is mondják, hogy az első résznél az összes többi rész, csak még jobb lesz. Ha ez tényleg így van, akkor itt a blogon nem sokára újabb fangirl pillanatokról fogtok olvasni :D


Kiknek ajánlom:
  • akik szeretik a fantasyt
  • akik vagány főhősnőt keresnek
  • akik egy igazán jó sorozatra vágynak
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Mire éjfélt üt az óra, már a biliárd nagymestere lesz! Vagy kitanulja ezt a nevetséges játékot, vagy tűzifát hasogat az asztalból. Amin majd elevenen elégeti Káint.”

„ Bár Chaol nagyon is kedvelte, mégsem tudta, hogy képes lesz –e éjszakánként nyugodtan aludni, miután újra formába hozta és szabadon engedte a világ legfélelmetesebb orgyilkosát.”

„ A lány elkomorodott, és az ajtó felé mutatott:
– Felséged távozhat.
– Kidobsz engem? — hitetlenkedett a herceg. Nem tudta eldönteni,
hogy nevessen, vagy kiabáljon.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése