2020. március 31., kedd

Oscar Wilde: A boldog herceg



Valami klasszikust akartam olvasni, ami rövid és remélhetőleg tetszeni is fog. Oscar Wilde kötete szuper választás volt a részemről.


Írta: Oscar Wilde
Cím: A boldog herceg
Oldalak száma: 192
Kiadta: Helikon 
Megjelenés: 2015
Molyos értékelése: 92%
Műfaj: novella, klasszikus
Fülszöveg:

Oscar Wilde, „az élet királya” – ahogy magát nevezte – könyörületesebb volt az országló, a valóságos királyoknál. Meséi alapgondolatát a részvét ihlette; részvét a szegények, a nyomorékok, a szerelem áldozatai iránt. S a mesék tájai, a városok, a királyságok, a mágusok és kereskedők – mintha az Ezeregyéjszaka világa kelne új életre a múlt századvégi angol író tollán. Szánalom és áldozat, keleti egzotikum, gazdagság, szemkápráztató ékszerek – ebben a sokszor túldíszített keretben ad szívig ható képet Wilde az emberi lélek legbenső csodáiról.


Borító:
Azt kell, hogy mondjam, hogy én teljesen elfogult vagyok a Helikonos könyvekkel kapcsolatban. Imádom a tapintásukat, a méretűket és természetesen a borítójukat. Mindegyik annyira egyszerű, de mégis azért utal arra, hogy mire is számíthat az olvasó. Így van ez A boldog hercegnél is, aminek a borítóját azért szeretem, mert számomra teljesen visszahozza a címadó novella hangulatát. 


„ Így a fecske végigrepült a város felett, és látta, hogy a gazdagok szép házaikban boldogan vigadoznak, míg a koldusok a kapuk előtt üldögélnek. Berepült a sötét sikátorokba, és belenézett az éhező gyermekek fehér arcába, amint közömbösen bámulták a fekete utcát. Egy híd boltíve alatt két kisfiú feküdt, szorosan egymás karjában, hogy meg ne dermessze őket a hideg.”


Karakterek:
Konkrét szereplőkről itt nem igazán lehet beszélni, hiszen egy novelláskötetről van szó. Esetleg annyit említenék meg, hogy számomra ebben a könyvben a boldog herceg karaktere volt ami leginkább megfogott, még hozzá annyira, hogy meg is siratott. 

Írói stílus:
Az elején kicsit tartottam attól, hogy mivel klasszikust olvasok a nyelvezetével lesznek problémáim. Szerencsére kellemesen csalódtam, hiszen a novellák rövidek és igazán olvasmányosak voltak.Egyáltalán nem éreztem azt, hogy nehéz lenne olvasni, csak azt , hogy igen, ez valóban egy olyan olvasmány, amit minél több embernek el kell olvasni, mert nagy igazságok vannak benne !

Gondolataim a kötetről:
Egyik barátnőm már elég régóta mondogatta, hogy ezt a kötetet el kéne már olvasnom, mert nagyon jó, és én biztos, hogy szeretni fogom. Ezt már csak azért is furcsálltam, mert ő egyáltalán nem szokott klasszikus irodalmat olvasni, ajánlani pedig még soha nem is ajánlott. Végül is megvettem, elolvastam és már értem, hogy miért szerette annyira.

Ezek a kis rövid novellák a rövidségük ellenére is nagyon hatottak rám. Némelyik történet úgy a szívembe mart, hogy le kellett tennem a könyvet és megemésztenem az eseményeket. Oscar Wilde ebben a kötetében olyan valós igazságokra világít rá a novelláin keresztül, amiről az ember egyébként nem biztos, hogy szívesen beszélne.

Igazán örülök annak, hogy elolvastam ezt a könyvet, mert elgondolkoztatott és úgy érzem, hogy az olvasmányélményen kívül sokkal többet adott, mint amire én csak számítani mertem volna.

Kiknek ajánlom:
  • azoknak, akik szeretik a klasszikus irodalmat
  • akik szeretnének valamit olvasni Oscar Wilde-tól 
  • akik szeretik a megható, tanulságos történeteket

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ – Ostobaság! – morogta a farkas. – Mondom nektek, mindez a kormány bűne, és aki nem hiszi, azt megeszem!

A farkas ugyanis módfelett gyakorlatiasan gondolkozott, és egy jó érvért sosem ment a szomszédba.”

„ A madarak persze egy árva szót sem értettek mindabból, amit mondott. De ez nem volt baj, mert oldalra fordították a fejüket és okosan néztek, ami éppen olyan jó, mi t a megértés, és annál sokkalta könnyebb.”

„– A háborúban – felelte a takács – az erős szolgájává teszi a gyengét, a békében pedig a gazdag teszi szolgájává a szegényt. Nekünk dolgoznunk kell, hogy megéljünk, de ők olyan silány bérrel fizetnek, hogy éhen pusztulunk.”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D


Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!

Legyetek jók! Sziasztok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése