2020. március 7., szombat

Amira Stone: Kitaszítottak




Először is köszönöm szépen a Könyvmolyképző Kiadónak és Amira Stone írónőnek, hogy kaphattam ebből a csodálatos történetből egy recenziós példányt! 

Amira Stone egy első könyves magyar szerzőnk, akinek első regénye a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelent meg. Az írónő legelső kötetében egy igazán izgalmas és rejtélyes fantasy világba csöppenhetünk.

Írta: Amira Stone
Cím: Kitaszítottak
Oldalak száma: 392
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: 84%
Műfaj: fantasy
Fülszöveg:

Elég ​bátor vagy új útra lépni?

A kissé neveletlen Ene hercegnő szabadságot szeretne, és szívesen elmenekülne a rá váró kötelezettségek elől. Mena pedig az egyetlen ember, akit az istenek mágikus hatalommal ruháztak fel. Ő inkább lenne hercegnő, mint magányos volur.

Egy politikai gond miatt a testvérpárnak veszélyes vidékre kell utaznia: egy néphez, akiket a királyi családjuk igázott le.

Lehet, hogy nem csak halálos veszedelem vár rájuk, hanem a szívükre is veszély leselkedik?

Ray nehéz családi titkokat hurcol. Harcokat vállal a csőcselék szórakoztatására, hogy húgáról gondoskodni tudjon. Ám egy nap nem lapulhat tovább, dühe új útra viszi.

Kein csak az élvezeteket és a dicsőséget hajszolja. De eljön a nap, amikor dönteni kell a saját, és a családja sorsa között.

A mágia valamelyik fiút a volur társának szánja.

De vajon melyiket? Ki az, akitől felragyog a volur ereje?

Egyikük sem tervezte, hogy szerelemre, barátokra, titkokra és intrikára lel.

Miközben mindannyian a saját céljaikért küzdenek, talán a legfontosabbat kell feláldozniuk ahhoz, hogy megmenthessék a szeretteiket és a világukat.


Szívesen olvasnál egy olyan világról, ahol egyetlen ember él, akit az istenek felruháztak mágikus hatalommal, de még ő sem képes az erejét használni? Egy olyan szerelemről, ami sutba veti a rangot és a szabályokat? Egy olyan fiúról, aki mindent titkol a múltjáról és a családjáról, hogy megvédje őket, vagy egy másikról, akit épp a saját apja árul el?

Ez a regény pont neked való.

Borító:
Tudom, tudom már ezerszer mondtam, hogy mennyire odáig vagyok a gyönyörű borítókért, de most őszintén, ennek a szépségnek ki tudna ellenállni? Én biztosan nem ! A fekete és kék színvilág engem egyszerűen elvarázsolt !Igazán megörültem, amikor az olvasás során rádöbbentem, hogy miért is ez a kék korona van a borítón. Zseniális megoldás és még gyönyörű is ! Egyszerűen imádom, a könyvespolcom éke !

„ Félig törött szárnnyal, megtépve és elhagyva
Felőröl a hiányod, megfojt a bánata.
Nélküled én sem lélegzem, hajnalra nem mozdulok.
A halál csókja után én is szárnyra kaphatok.
Aztán csak szállunk, szállunk egyre messzebb
Az égnél is feljebb,
Túl a végtelenbe
örökké szeretve.”


Karakterek:
A történetet több karakterünk szemszögéből ismerhetjük meg, ami szerintem egy szuper megoldás, hiszen ezzel sokkal izgalmasabbá és gördülékenyebbé tette az olvasást. Bár azt is meg kell vallanom, hogy az elején nagyon bajba voltam, hogy akkor most melyik szereplővel mi van, ez eleinte számomra nagyon zavaró volt. Viszont szerencsére a 100. oldal körül végre sikerült felvennem a fonalat, és minden akadály nélkül, gördülékenyen tudtam haladni az olvasással.

Számomra a két kedvenc szereplőm a történetben Ray és Mena volt. Ray személyiségét azért szerettem meg, mert számomra igazán megható volt, ahogyan próbált mindent megtenni azért, hogy a húgára vigyázzon, és a lány sorsát tudja jobbá tenni. Ez az önzetlenség és testvéri szeretet igazán becsülendő a fiú személyiségében. 

Menáról csak nagyon röviden annyit, hogy számomra ő is egy példaértékű személy a történetben, aki bármennyire is kiválasztott nem tud elszakadni az emberi léttől, illetve bizonytalan saját magában is. A ő részeit szerettem a legjobban olvasni.


Írói stílus:
Ahogy azt már fentebb is említettem nekem nagyon tetszett az, hogy több szereplő szemszögéből ismerhettük meg az eseményeket. Emellett fontosnak tartom megemlíteni azt, hogy az írónő gördülékenyen, könnyen olvashatóan ír ,akció dús jelenetekkel és sok érzelemmel fűszerezi a történetet.

Gondolataim a kötetről:
Amira Stone egy elsőkönyves szerzőnk, ami egyáltalán nem elhanyagolható tény, márpedig azért sem, mert én ezt egyáltalán nem éreztem a történeten. Szerintem az írónő egy hihető, szerethető fantasy világot alkotott, ahol azért egyáltalán nincs egyszerű dolguk a szereplőknek. Számomra a történetben megjelenő karakterek érdekesek és szerethetőek voltak, mindenkivel tudtam egy kicsit valami miatt azonosulni. A kötet vége felé pedig úgy beindultak az események, hogy csak kapkodtam a fejem, hogy mennyi minden történik. Remélem, azért az írónő dolgozik már a folytatáson mert már nagyon kíváncsi vagyok, hogy a számomra legkedvesebb szereplőknek hogyan is alakul a sorsuk.

Kiknek ajánlom:
  • akik szeretik a fantasyt
  • akik valami izgalmasra vágynak
  • akik szeretik a több szemszögből íródott történeteket

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★ 

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„Ha életemben lehetne még egy utolsó kívánságom, akkor őt kérném az égiektől.”

„Ha bántani mersz, sikítok.
Bántani? Amiket szívem szerint tennék vele, attól garantáltan sikoltozna, de nem segítségért.”

„ Tiszta szívemből gyűlöllek, mert még sose láttam nálad gyönyörűbbet.”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!



Legyetek jók! Sziasztok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése