2020. április 2., csütörtök

Sütő Fanni: Csudapest világvége


Végre megjelent Sütő Fanni legelső kötete, ami kirángat minket ebből a zord és jelenleg eléggé ijesztő világból. Karantén idejére erősen ajánlott olvasmány, csak vigyázat, mert függőséget okoz a kötetben megjelenő varázslat !




Akik már régóta követik a blogomat, azok nagyon jól tudhatják, hogy én mennyire szeretem Szaszkó Gabriella írónőt és az ő könyveit,illetve sokat adok a véleményére. Több író-olvasó találkozón is mesélt barátnőjéről Sütő Fanniról, aki szerinte nagyon tehetséges, és már nagyon várja, hogy végre meg is jelenjen kötete. Azt kell, hogy mondjam, hogy Gabi elmondása alapján már nagyon sokan vártuk azt a pillanatot, amikor valami megjelenik Sütő Fannitól. Ez a pillanat is eljött, és hát Szaszkó Gabinak igaza volt, engem is elvarázsolt Fanni tehetsége !

Írta: Sütő Fanni
Cím: Csudapest világvége
Oldalak száma: Epub-ba letöltve 96 oldal nekem
Kiadta: TBA Könyvek
Megjelenés: 2020
Molyos értékelése: még nincs, mert nagyon friss megjelenés, de szerintem nem sokára elég magas százalékon lesz !
Műfaj: novella, vers, fantasy
Fülszöveg:


„Novellák ​és versek a város másik oldaláról. Színes szösszenetek, világok közötti várakozás, verses világvége, alliteráló apokalipszis. Ha nyomaszt a valóság, vessz el kicsit Csudapesten!”

Sütő Fanni tehetségéhez kétség sem fér, ráadásul sokoldalúan csillogtatja meg a tudását. Versek, dalszövegek, novellák, vicces-őszinte blogbejegyzések, mind-mind az ő hatáskörébe tartoznak. Ráadásul két nyelven alkot, angolt tanít, és minden érdekes lehetőséget megragad, hogy tovább szélesítse a tudását, és minél izgalmasabb dolgokat alkosson.

A Csudapest világvége egy különleges különleges kötet, ugyanis feltárja nekünk Budapest eddig nem ismert oldalát. A metróvonalon utazva új, eddig nem látott helyeket fedezhetünk fel. Ha felpattanunk a villamosra és a vonatra szintén olyan helyszínekre lelhetünk, amire nem is gondoltunk volna. Vége az unalmas utazásnak, Csudapesten egy pillanatra sem fogunk unatkozni. Fanni ezekkel a novellákkal és versekkel egyedülállót alkotott, ugyanis Magyarországon nincs erősen meghonosodva az urban fantasy zsánere.

Borító:
Most legyünk nagyon őszinték! Kinek ne akadna meg a szeme ezen a gyönyörűségen? Ez a rengeteg szín és kavalkád, áh imádom.*-* Biztos vagyok benne, hogy sokan már csak a borító miatt is kezdenek a kötet olvasásába. Nem akarok sokat áradozni róla, mert szerintem tudjátok, hogy mennyire imádom azt, hogy ha egy könyvnek ilyen szemet gyönyörködtető borítója van. Odavagyok érte, és nagyon jól visszaadja a versek, novellák hangulatát. Csak annyit tudok mondani, hogy elismerésem a borító készítőjének !


„ Belélegezte a táncolók közelségét, az édes olvadást, ahogy a hétköznapok gondja lefolyt róluk. Vezette őket az elektromos gitár szólója, mint egy vad kígyóbűvölő, el a valóságtól, le a kollektív tudatalatti árnyéktestű emlékekkel és vágy-kimérákkal teli barlangjába. Itt, ahol a többség élvezettel hullott a mély, testetlen szabadságba, Morának üzleti megbeszélése várt.”


Írói stílus:
Maga a kötet három részre van osztva, amelyben a novellák és versek lazán kapcsolódnak egymáshoz. Nekem ebből az első rész tetszett a legjobban, ahol egy urbanfantasy világot kapunk, Csudapestet. Számomra ez a rész varázslatos és felemelő volt. Néhol olyan érzésem volt, mintha egy mesebeli álomba csöppentem volna bele, és soha nem akarnék kiszakadni ebből a világból, mert még annyi minden vár felderítésre. Ettől függetlenül természetesen a másik két rész is tetszett, viszont ez az első volt, ami a szívemhez a legközelebb áll.

A második rész egy rövidke kis átvezetés, amelyben két verset és két novellát olvashatunk. Nekem ebből a részből az Északi pályaudvar novella tetszett a legjobban. Furcsa,de végig olyan érzésem volt a novella olvasása közben, mintha én ezt már egyszer álmodtam volna. 

A harmadik, és egyben utolsó részben eléggé apokaliptikus helyzeteket tárt fel elénk. Fontos és sajnos igaz tényekre világít rá az írónő a novellákon és a verseken  keresztül. 

Sütő Fanni igazán gördülékenyen és izgalmasan ír, amit könnyen lehet olvasni. Novelláiban és verseiben sokszor alkalmaz metaforákat, képeket, amelyek szívet gyönyörködtetőek az olvasó számára. Némelyik mondata olyan szép és hangzatos, hogy párat ki is jegyzeteltem magamnak. 

Gondolataim a kötetről:
Volt szerencsém személyesen is találkozni Sütő Fannival, és már akkor eldöntöttem, hogy bármit is ír el fogom olvasni, már csak a pozitív és kedves személyisége miatt is. Így is tettem, és nem kellett csalódnom. Szaszkó Gabriella előszavát olvasva melegség öntötte el a szívemet, hiszen annyiszor mesélt már drága Sütő Fanni barátnőjéről, és most végre  megjelent az első kötete. Csak gratulálni tudok kedves Sütő Fanni, mert szerintem csodálatosat alkottál ! Ezt a kötetet pedig mindenkinek csak ajánlani tudom, főleg ilyen nehéz időkben. Fanni álmodott nekünk egy olyan világot, ahova elmenekülhetünk ebből a zord és színtelen világból.

Kiknek ajánlom:
  • akik szeretnének valami  különlegeset olvasni
  • akik szeretik a verseket és novellákat
  • akik valami varázslatosra vágynak
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Ti emberek néha olyan lassúak vagytok, mint a 7-es busz a reggeli csúcsban.”


„ Istenhozott Budapesten, az ezer őrült városában!”

„ – Ha nem tartanám gondosan számon, kivel adom össze magam, még azt hinném, Mark volt az apád, amilyen harcias vagy. Bár ki tudja, sűrű hónap volt az a március.”



Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!


Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!

Legyetek jók! Sziasztok!


Itt letudod tölteni és elolvasni Sütő Fanni kötetét: 

Jó olvasást hozzá !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése