2019. december 12., csütörtök

Szabad- e szeretni ? | Szabó Tamás : Holdvíz

Sziasztok Molyok !

Szabó Tamás Holdvíz című kötetéről hoztam ma nektek el a véleményemet. Ahhoz képest, hogy Tamás egy első könyves szerző rögtön egy elég erős kötetet adott az olvasóinak , ami egy nehéz tabu témával foglalkozik. Eleinte pont ezért tartottam egy kicsit tőle, de nem kellett volna, mert a történet szerencsére végig vitt magával, és egy igazán jó olvasás kerekedett belőle.

Köszönöm szépen a Maxim Könyvkiadónak, hogy kaphattam belőle egy recenziós példányt !

Na, és akkor jöjjön is végre az értékelés !


Írta: Szabó Tamás
Cím: Holdvíz
Oldalak száma: 368
Kiadta: Maxim
Megjelenés: 2019
Molyos értékelése: 86%
Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz !

Zolit, a burokban nevelkedett, milliomos egyetemista ficsúrt sokkolja a hír: „örökölt” egy 16 éves lánytestvért apja, a néhai KGB-tiszt után! A két tinédzser kapcsolatát nagyban befolyásolja, hogy külön nőttek fel, nem is tudva egymásról. A báty tanácstalan; hogyan viszonyuljon a hányatott sorsú, öntörvényű kis vadóchoz, aki egyből felforgatja az ő nyugodt életét?

Mikor a lány minden addiginál nagyobb zűrbe keveredik és eltűnik Brazíliában, a fiú kénytelen otthagyni mindent; Noémi után ered, majd a Polícia korruptságát látva maga kutatja fel a húgát. Vajon képes felnőni a feladathoz, és egyedül megmenteni őt? Túlélik a testvérek könyörtelen megpróbáltatásaikat távol az otthonuktól, vagy elbuknak az alvilággal, a természeti erőkkel, illetve az önmagukkal vívott harcban, hogy beteljesedjék a családi karma?





A könyv műfaja:
Szabó Tamás kötetét én a romantikus és kalandregény zsánerbe tudnám elhelyezni, mert ebben a kötetben van romantika, de kaland is rendesen ! Jó kis páros együtt, ettől senki ne ijedjen meg !

Borító:
Akik már régebb óta követik a blogomat azok nagyon jól tudhatják rólam, hogy imádom a szép borítókat. Azt is tudhatják, hogy a Maxim Könyvkiadónak imádom a borítóit. Természetesen ez alól nem kivétel Szabó Tamás kötete sem. Imádom ahogy a kék és a piros szín működik a borítón. A képen látható lány, ahogy éppen süllyed a vízben szerintem igazán művészire sikeredett. A borító tökéletesen visszaidézi bennem a könyv keltette élményeket. Úgy gondolom pont ez lenne az egyik fő feladata a borítónak , hogy hasson az olvasóra a könyv olvasása előtt, de után is ! Egyetlen pici megjegyzésem azonban mégis lenne a borítóval kapcsolatban, de csak egy kicsi. Az pedig az lenne, hogy a címben a D betű első olvasásra tűnhet O betűnek, és ez megzavarhatja az olvasót. De ettől függetlenül minden nagyon jó rajta !


 „Mindenem megvan, szuper zsebpénz, drága verda, sportsikerek, de akkor is hiányzik valami. Illetve valaki. Egy lány az életemből. Túl régóta vagyok egyedül. Bár lenne végre valaki, akit szerethetek!”



Karakterek:
Történetünk két főszereplőjéről Zoliról és Noémiről fogok csak beszélni, de róluk is csak röviden, mert nem szeretnék még véletlenül sem semmi olyat írni, ami esetleg valakinek elrontaná az olvasmányélményét.

Zoli tökéletesnek tűnő életébe hirtelen betoppan egy lány, Noémi, akiről még mellesleg az is kiderül, hogy a testvére. Zoli számára az egész eddigi nyugodt élete a feje tetejére fog állni. Nem igazán tudja, hogy hogyan is kezelje ezt a hirtelen jött helyzetet, és hogyan viszonyuljon Noémihez, aki annyira más, mint ő. Sajnáltam szegény fiút, nem tudom én hogyan viselkedtem volna egy hasonló helyzetben. Szerettem Zoli karakterét, mert őszinte, bátor és nagyon önfeláldozó szereplőnek ismertem meg a történet során. 

Noémi a kis vadóc, aki annyira más, mint Zoli és akit rengeteg titok leng körül. Az ő karaktere már nem volt annyira pozitív számomra. Személyében egy olyan önfejő, makacs lányt ismertem meg, aki csak a saját feje után hajlandó menni, és ezzel másokat is bajba sodor. Néha azért hallgathatott volna Zolira is, bár akkor biztos nem lett volna ilyen izgalmas a történet.

Írói stílus:
Szép magyaros, jó hangzású, talán kissé művészies mondatok jellemzik számomra ezt a kötet. Ami szerintem abszolút pozitív, és nem egyszer esett meg velem olvasás közben, hogy megálltam, és egy-egy mondatot újra elolvastam, mert tetszett a hangzása, vagy a mondandója. Természetesen ez még a kötet elején volt csak így, amikor a kötet végén úgy felgyorsultak az események akkor ez már egyáltalán nem volt jellemző, akkor csak szaladtam a sorok között. Megvoltam elégedve a szereplőkkel is, még akkor is ha Noémi karaktere sokszor idegesített. Persze megértem, hogy erre azért volt szükség, hogy az események úgy történjenek ahogy történtek. A cselekményszálról pedig csak annyit, hogy az elején lassan folydogált, de a végére durván bepörgött, imádtam !

Saját vélemény:
Igazán örülök annak, hogy ez a kötet a kezembe került, mert úgy gondolom, hogy fontos gondolatokat tár az olvasó elé. Itt senki ne egy egyszerű romantikus történetre számítson, ahol a szereplők mondvacsinált okok miatt nem lehetnek együtt. Itt komoly tabu témákat feszeget a kötet ! Sokszor én magam is elgondolkoztam, hogy hogyan is kéne viszonyulnom ehhez a helyzethez, ami bennem is feszültséget keltett. A történet végére együtt sírtam és nevettem a szereplőkkel, és még Noémi karaktere is közelebb került hozzám. Innen üzenem az Írónak, hogy többször is sikerült becsapnod és igazán meglepned olyan nem várt eseményekkel, amire egyáltalán nem számítottam, és ezt köszönöm !

Kiknek ajánlom:
  • akik szeretnének valami különleges romantikus történetet olvasni
  • akik nem riadnak el tabu témáktól
  • akik készen állnak egy erős kötetre
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:


„ Egy évig jártunk, bár így utólag nézve inkább kettőnek tűnt, a háborús évek ugyanis köztudottan duplán számítanak.”

„Tűnés vissza a kacsalábon forgó palotádba, te mázlista, rózsadombi hülye gyerek!”

„Istenem, több csavar van a családunk történetében, mint egy kibaszott barkácsüzletben!”



Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok!


Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése