2018. december 22., szombat

Interjú Martin Kay-jel, az Eastern írójával

Kedves Molyok !

A mai bejegyzésemben egy újabb interjúval készültem. Ezúttal Martin Kayről, az Eastern írójáról tudhatunk meg több információt.

Köszönöm szépen Martin Kaynek, hogy elfogadta tőlem ezt a lehetőséget, és válaszolt a kérdéseimre!

Remélem tetszeni fog nektek ez az interjú, és sok új információval bővültök az Eastern írójáról.

 Jó olvasást hozzá !




1. Mesélj magadról egy kicsit, mit lehet tudni rólad?
Hóbortos, gyermeklelkű fazon vagyok, aki a játékai között él. Régebben sokat lövöldöztem emberekre, bár csak hobbi szinten. Jelenleg a pályaautózás szenvedélyének hódolok, no meg a testépítésnek. A dolgos hétköznapokban egy szállodát vezetek.


2. Mióta írsz, mikor döntötted el, hogy író leszel? 
Már hetedik, nyolcadik osztály tájékán írtam rövid bohózatokat, amelyekkel jobbára magamat szórakoztattam. Megjegyzem; manapság feleslegesen sokan dobálóznak azzal, hogy íróként tevékenykednek. Én inkább szeretek magamra úgy hivatkozni, mint eltökélt őrültre, akinek hosszú évek kellettek ahhoz, hogy vállalhatót alkosson. 


3. Mit szól a családod ahhoz, hogy írsz, hogy író lett belőled? 
Amikor egy kiadó először ajánlott szerződést, apám kétszer is rákérdezett, hogy „ugye nem csak a barátaim szórakoznak” velem. 


4. Hogyan szoktál inspirálódni? Szoktál mondjuk filmekből, könyvekből, vagy esetleg valamilyen zenétől inspirálódni? 
Alapvetően filmfogyasztónak tartom magam, régen pedig fanatikus videojátékos voltam, mint minden rendes fiúgyerek. Nem titok, hogy egy olyan történetet szerettem volna papírra vetni, amely hozza egy közepesen komoly anime hangulatát.

Az írók közül Merle munkáit tudnám kiemelni, ha mindenképpen választanom szükséges, hiszen számolatlanul sok zseniális alkotó munkája létezik. 


5. Te magad szeretsz e olvasni, ha igen milyen jellegű könyveket olvasol szívesen? 
Legutóbb egy LMBTQ könyvet olvastam. Úgy vagyok vele, hogy mindent érdemes kipróbálni, ami tágíthatja a látásmódunkat, még ha alapvetően nem is nekünk íródott. 


6. Hogyan szoktál írni? Hogy történik nálad az írás folyamata? Hallgatsz e közben zenét, vagy teljes csöndre van szükséged? 
Írás közben minden zavar. Nem lehet szó zenéről.

Először is rá kell vennem magam, ami néha a legnehezebb, mert kell hozzá egy mentális irányultság. Egy-egy bekezdésre akár órákat is szánok, és teleírok majd egy egész oldalt a lehetséges verzióival.
Nekem ez sok izzadtsággal jár, de épp azért teszem, hogy az olvasó ebből ne vehessen észre semmit. 

7.Milyen visszajelzéseket kapsz, és ezeket hogyan kezeled? 
Jellemzően nagyon jó visszajelzéseket kapok a könyvemről. Ez talán annak is köszönhető, hogy az Eastern afféle csodabogár koncepció. Jobbára eddig megfogalmazatlan igényeknek felel meg, hiszen hazánkban egyáltalán nem honosodott meg a light novel zsánere. Japánban igen népszerűek ezek a művek, itthon viszont a kiadók nem ismerik. Az Eastern cselekménye és dramaturgiája egy klasszikus európai regény irányából reflektál rájuk. 


8.Valakiről formáztad a karaktereket, vagy csak kitalált személyek? 
Úgy gondolom, hogy minden karakternek szüksége van valamiféle forrása, majd a koncepció fejlődésével szereplő eltávolodik a gyújtópontjától. Ez éppúgy lehet egy már ismert, fiktív személy, mint a Józsi bácsi a szomszédból.

Az ad nekik hihetőséget és mélységet, ha az alkotónak van elég élettapasztalat és írói eszköz tarsolyában. 


9. Mesélj egy kicsit az Easternről, kinek ajánlod? 
Amikor belefogtam az Easternbe, egy nekem tetsző történetet akartam, következésképp olyan embereknek szántam, mint amilyen jómagam is vagyok. Csupán hetek voltak hátra a regény elkészültéig, amikor a szerkesztőm megjegyezte; „Ugye tudod, hogy a könyvedet fiatal lányok
fogják olvasni?”. Ez kicsit meglepett, és lám; igaza lett!

Úgy gondolom, hogy bárkinek ajánlanám a könyvet, amíg megvan benne az érdeklődés és az újdonságok befogadására való készség.


10. Milyen terveid vannak a jövőre tekintve? Min dolgozol éppen most? 
Tekintve, hogy a regényt már jobbára elkapkodták a boltok polcairól, a folytatás koncepcióján dolgozom ;)


Köszönöm szépen Martin Kay, hogy válaszoltál a kérdéseimre, további sok sikert kívánok az íráshoz, és reméljük, hogy még sok ehhez hasonló történetedet olvashatjuk majd !



1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a lehetőséget!

    Az Eastern folytatása 2020 őszén érkezik! Ha szeretnétek többet megtudni a regényről, kíváncsiak vagytok a műhelytitkokra, akkor kövessetek az alkotói oldalamon: https://www.facebook.com/martinkaywrites/

    VálaszTörlés