2018. december 18., kedd

Egy vagány főhősnő és egy életunt kalandor izgalmas kalandjai| Martin Kay: Eastern

Kedves Molyok !

A mai bejegyzésemben a Twister Media egy  bekezdés- díjas szerzőjének tollából hoztam egy fantasztikus történetet, ami nem lenne más, mint Martin Kay Eastern című kötete.

Ez a könyv a Twister Media jóvoltából került hozzám, amit ezúton is nagyon szépen köszönök nekik, és remélem, hogy a jövőben más könyveiket is elolvashatom, hiszen egy kiváló, elismert könyvkiadóról beszélünk.

Hatalmas megtiszteltetésnek érzem, hogy én ezt a könyvet megkaphattam, és köszönöm még egyszer a kiadó, és Martin Kay bizalmát !

Na, de elég is a szóból jöjjön maga az értékelés !

Írta: Martin Kay
Cím: Eastern
Oldalak száma: 400
Kiadta: Twister Media
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 93%

Fülszöveg:


„A Titánokkal vívott háborúban porrá lett földön Yuko hírhedt törvényen kívüli. Az elárvult lányt már csak szíve haragja élteti. Konok kitartással űzi Corbent, a gyűlölt zsoldosvezért, hogy elégtételt vegyen élete megnyomorítóján. Útja során nem várt társaságba botlik nővére egykori kedvese személyében. Vajk, az életunt kalandor egyetlen célja, hogy felderítse szerelme halálának körülményeit. Az elkövető nyomai a rettegett zsoldossereghez vezetnek.
Yuko és Vajk kényszerű szövetséget kötnek, hogy kézre kerítsék Corbent, a rájuk leselkedő veszélyek mellett azonban saját démonaikkal is meg kell küzdeniük. Hiába a kettejük között kibontakozó érzelmi kötelék, ha a zsoldosvezéren való elégtételt más módon képzelik el. Vajon sikerül felülkerekedniük önös érdekeiken egymás javára?

Martin Kay mesterien kombinálja a YA klasszikus elemeit a manga akciódús cselekményvezetésével egy fantasztikusan felépített posztapokaliptikus westernvilágban.Könnyed és humoros, letehetetlen olvasmány.”



A könyv műfaja:
Huh, hát azért ennek a könyvnek nem egyszerű meghatározni pontosan, hogy milyen zsánerbe is tartozik, mert Martin zseniálisan ötvözi regényében a különböző műfajok elemeit. Ezért inkább csak felsorolnám, hogy milyen zsánerek is jelentek meg ebben a kötetben. 

A könyvben találkozhattunk fantasy, posztapokaliptikus és utópisztikus elemekkel. De emellett a könyvnek nagyon jó kis westernes hangulata van  és teli van humorral. 

 Ha most esetleg megijedtél egy kicsit, hogy te jó ég mennyi minden egy könyvbe, akkor kérlek ne tedd ! Martin nagyon ügyesen kombinálja ezeket az elemeket, és ettől válik igazán izgalmassá, és egyedivé ez a kötet. Ilyen könyv szerintem még nem igazán volt a piacon, érdemes Martinra figyelni, lehet egy új stílust hoz be hozzánk! 

A fantasztikus rajzokról se feledkezzünk meg, hiszen külön élményt okoz olvasás közbe, és még add a könyvnek egyféle manga hatást is.

Borító:
Egy hatalmas dicséret jár részemről a borítótervezőjének. Egyszerűen tökéletes lett ez a borító. Nagyon jól meg lett rajzolva két főhősünk karaktere, és ez csak még inkább adott a történethez és ahhoz, hogy a szereplők még közelebb kerüljenek hozzánk olvasókhoz.

Olvasás után elnézegettem, simogattam a könyvet, és rájöttem arra, hogy azért is tetszik nekem ez a borító így olvasás után, mert annyira visszaadja a könyv hangulatát, hogy ha ránézek szinte magam előtt látom a történet egy- egy jelenetét. Mindig szoktam mondani, hogy az ilyen borítók az én gyengéim, és hát ez a könyv mind a történettel, mind a borítóval betalált.

Még csak nagyon röviden annyit, hogy nagyon jó színeket választott a borítótervező, engem már maga a borítóval megvett, és büszkén helyezem fel a könyvespolcomra.

Karakterek:
Történetünk két főszereplőjét Yukot és Vajkot a történet legelejétől imádtam. Martin Kay nagyon jó karaktereket hozott létre, amelyek érdekesek és könnyen szerethetőek lettek az olvasók számára.

Először Yukoról mondanék pár szót. Amikor elkezdtem olvasni ezt a könyvet csak néztem, hogy te jó ég, mit csinál ez a lány. Számomra nagyon durva volt, de ezáltal felkeltette az érdeklődésemet is. Ahogy haladtunk egyre jobban a történetben egyre inkább már egy vagány de megsebzett lányt láttam Yuko személyében. Nagyon tetszett az a sok háttérinformáció, amit megtudtunk róla, mert ettől az egész karakter még valósághűbb, még egyedibbé vált a szemembe. Yuko karaktere nálam nevez az év női főszereplője díjra, mert hogy micsoda vagány és vicces ez a csaj, minden megszólalását imádtam.

Vajk szuper személyisége mellett sem szeretnék elmenni szó nélkül. Nagyon tetszett a férfi karaktere, jó volt benne, hogy vagány volt, laza, de mégis nagyon okos és ravasz. Tetszett, hogy ha Yukonak szüksége volt rá ő mindig mellette volt, még akkor is, amikor nem számított rá a lány.

Összegezve Martin karakterei szinte életre keltek a könyvlapjain. Az olvasó számára nagyon gyorsan szerethető és érdekes karakterek, akiknek olyan jó beszólásaik vannak egymáshoz, hogy az olvasó olvasás közben nevetve lefordul az ágyról.

Írói stílus:
A könyv elején kellett egy kis idő amíg megszoktam Martin Kay stílusát, de hát szerintem ez így van minden új íróval, akivel ismerkedik az ember. Miután megszoktam a stílusát a történet teljesen magával ragadott és nem engedett szabadulni többet. Az író nagyon jól vezeti a cselekményt, izgalmas a történet, a szereplők szerethetőek, vagy néhol még félelmetesek is. A könyv hangvétele könnyed volt, és pörgős, ha az embernek van ideje leülni olvasni ,akkor csak úgy pörögnek a lapok. Én azt mondom, hogy Martin Kay egy nagyon tehetséges magyar írónk, és remélem még sok ilyen jó történetet olvashatok tőle!

Saját vélemény:
Engem ez a könyv teljesen elvarázsolt ! Bíztam benne, hogy tetszeni fog ez a könyv, de hát ilyen kellemes olvasmányélményre igazán nem számítottam. Yuko és Vajk karakterét nagyon megszerettem, és már alig várom, hogy olvashassam a következő részt ! Az akció dús jeleneteknél azon gondolkoztam, hogy ebből a könyvből miért nem csinálnak filmet ? Annyira jó lenne moziban látni egy ilyen jó történetet.

Na, de ne ha már elmondtam százszor, hogy mennyire szerettem a történetet, akkor most ejtenék néhány szót, a könyvben lévő gyönyörű rajzokról is, ami fölött nem szabad csak átsuhanni ! A történethez Megyeri Manó készített nagyon látványos és elképesztően vagány rajzokat. Sokszor megálltam olvasás közben, hogy elnézegessem valamelyik képet, amelyik annyira jól visszaadta az adott jelenetnek a hangulatát. Hatalmas köszönet innen Megyeri Manónak, mert ezek a rajzok annyira sokat adta még az olvasási élményhez, hogy az valami hihetetlen!

Kinek ajánlom:
Én ezt a könyvet bárkinek örömmel merem ajánlani, mert szerintem nagyok jó olvasmány, csak azt emelném még ki, hogy néhol azért vannak a könyvben elég durva részek, és aki az ilyeneket nem bírja annak lehet ez a könyv nem annyira tetszene. Egyébként tényleg bárkinek merem bátran ajánlani, fiúknak, lányoknak egyaránt!

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„– Miért nem alszol a másikon? Pont a méreted – bökött oldalra Vajk rosszul mímelt gyámoltalansággal.
Yuko vére forrni kezdett a méregtől.
– Az egy gyerekágy, cseszd meg! Én pedig nem vagyok törpe!!!”

„– Hová, hová, szépségeim? Melyikteknek tépjem le elébb a pelenkáját?
– Álmodozz csak, zsírpogácsa! – kiáltotta vissza Yuko zsigerből jövő daccal.”


„Hiába volt az elmúlt évek alatt egyedüli oltalmazója a magány, Yuko máris attól rettegett, mi lesz, ha visszatér.”


Ha esetleg megtetszett a könyv az értékelésem alapján, és szívesen elolvasnád te is, akkor IDE kattintva megrendelheted.

Itt megnézhetitek az Easternhez készült könyvtrailert.



Nagyon szépen köszönöm még egyszer Martin Kaynek és a Twister Media kiadónak ezt a csodálatos élményt !

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !


Legyetek jók! Sziasztok !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése