2018. szeptember 22., szombat

Egy fergeteges időutazás | Ryan Graudin: Invictus

Kedves Molyok !

A mai bejegyzésemben egy nagyon szuper időutazós könyvről hoztam nektek egy értékelést. Ezt a könyvet egy olvasókörre olvastam el, ami így még inkább tett hozzá a könyvélményéhez.
A könyv olvasása közben rádöbbentem, hogy én mennyire is szeretem az időutazós történeteket, de mostanában olyan keveset olvasok belőlük. Ezért gyorsan utána is néztem még néhánynak, hogy pótoljam ezt a hiányosságomat. Ha tudtok jó kis időutazós könyveket, ne tartsátok magatokban, írjátok meg nekem bátran !

Jó olvasást a bloghoz, és jó időutazást !


„Lélegzetelállító ​kaland, mely dacol térrel és idővel.

Farway Gaius McCarthy az időn kívül született egy XXIV. századi időutazó anyától és egy ókori gladiátor apától, így egész léte dacol a természet törvényeivel. Álma, hogy ő is időutazó lehessen, de megbukik a záróvizsgán, így be kell érnie a kapitánysággal egy kalózhajón, amellyel a feketepiacra szánt kincseket rabolja össze a múltból. Vele tart legjobb barátja, a zseni és kocka mérnök, Gram, a színes hajú történész, Imogen – akik titkon szerelmesek egymásba –, és az orvos Priya, akitől pedig Farway lélegzete akad el minden pillanatban. Egyik bevetésükön, a süllyedő Titanicon találkoznak egy Eliot nevű titokzatos lánnyal, aki mintha mindig előttük járna egy lépéssel, és drámai titkokat őriz, amelyek az első perctől meghatározzák Far életét. Eliot, aki pontosan tudja azt, hogy a történelem nem olyan megváltoztathatatlan, mint amilyennek látszik, őrült vágtába kezd Farwayjel és legénységével az időn át, hogy helyrehozzanak bizonyos dolgokat, amíg még van rá lehetőség.”

A könyv műfaja:
Én ezt a könyvet a fantasy és a sci-fi kategóriába sorolnám.

Borító:
Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de nekem nagyon tetszik ez a borító, nagyon jól el lett találva. Illik a történethez és nagyon jól visszahozza a könyv hangulatát. Személy szerint nekem nagyon tetszik benne, hogy a háttér nem szimplán szürke, hanem ott vannak más színek is csak halványabban , na meg az idővonalak, hát az egy baromi jó ötlet volt a könyvborító tervezőjétől.  A cím elrendezése is jól lett eltalálva, feldobja az egészet, hogy ilyen ferdén van berakva középre. Szerintem ez egy jól kitalált borító, és szép. A borítóimádó molyokat úgy vonzza, majd, mint méhet a méz. :D És ti észrevettétek a borítón a bal felső sarokban a kis város részletet ? Nagyon ötletes szerintem az is.

Helyszín:
Történetünk fő helyszíne az Invictus, de a történet során megfordulunk az ókori Rómában, Las Vegasban és még a süllyedő Titanicon is.

Karakterek:
Történetünk főszereplője Farway, aki az időn kívül született. Édesanyja egy XXIV. századi időutazó, az apja pedig egy ókori gladiátor, jó kis párosítás mi ? Farway nagy álma, hogy ő is időutazó lehessen, ám valami miatt mégis megbukik a záróvizsgán. Ám az élet ad neki egy újabb esélyt, amivel ő élni is fog. Nekem nagyon tetszett Far karaktere, szerintem nagyon jól ki volt dolgozva, érdekesnek és igazi személyiségnek tartom. Jól vezette a csapatot, én a személyében egy tisztaszívű fiút ismertem meg, aki bármit megtenne a barátaiért.
Következő szereplőnk Gram, aki egy igazi zseni és mérnöki pozícióban van jelen a hajón. Állandóan a tetrissel játszik, és sorban dönti meg a rekordokat. Szerelmes Imogenbe, de ezt sokáig még ő maga sem tudja.
Na és hát Imogen. Imádtam ezt a csajt, akkora nagy egyéniség, hogy, huh, nagyon durva! Nem sajnálja az idejét arra tölteni, hogy ő minden reggel más színűre fesse a haját, szerintem ez tette nagyon menővé, na meg az örökké pozitív gondolkodása. Jókat mosolyogtam rajta, ahogy áradozik Gram után. Sokszor már szívem szerint odalöktem volna már Gramhez, hogy 'Mondd már meg neki, hogy szereted !' Örülök, hogy a történet végére minden jól alakult köztük. Imogen a hajón a történész posztot töltötte be, és szerintem nagyon jól csinálta, ügyes volt benne. Külön tetszett, hogy Gram és Imogen becsülték a másikat azért, amit tesz a hajón, szerintem ez nagyon aranyos volt tőlük.
Na és akkor beszéljünk a hajó orvosáról, Priyaról, aki Farway párja. Már egy éve együtt vannak, és érdekes volt látni, hogy mennyire másképpen viszonyulnak egymáshoz, mint Gram és Imogen. Náluk sokszor éreztem azt, hogy megszokásból vannak együtt. Bár a történet végén azért láttam, hogy még mindig nagyon szeretik egymást, és fontosak a másiknak. Priya karaktere tetszett, mert okos volt, és mindig segített a hajó legénységének, amiben csak tudott. Amit még kiemelnék, hogy nagyon lelkiismeretes volt a lány, mert doktor lévén senkinek nem tudott ártani.

Írói stílus:
Nekem tetszett az írónő stílusa. Gyorsan, könnyen lehetett vele haladni. Azt éreztem, hogy végig fenntartja az érdeklődésem, soha nem unatkoztam a könyv olvasása közben.Jó volt, hogy a fejezetek rövidek voltak, és ezzel is segítette az olvasót a továbbhaladásban. Én azt mondom, hogy elégedett vagyok az írónővel, és ha lesz még magyarul könyve, akkor el fogom olvasni.

Saját vélemény:
Hádész mogyoróira, ez egy nagyon szuper könyv volt ! Engem teljesen levett a lábamról. A történet teljesen elrepített, magával ragadott, és megadott mindent,amire vágytam egy ilyen jellegű könyvben. Izgalmas volt, csak úgy pörögtek az események, hogy néha így kapkodtam a fejem, hogy te jó ég, mennyi minden történik. Bár nekem a történet vége egy kicsit kuszára sikeredett, de még így is nagyon tetszett. Meghozta a kedvem még jobban az olvasáshoz, aminek nagyon örülök, mert mostanában nagyon keveset olvasok, de nem tudom miért. :( Bízom benne, hogy ez az a könyv, ami végül kihozott engem az olvasási válságomból. 

Kinek ajánlom:
Ez tipikusan az a könyv, amit szeretném, ha mindenki elolvasna, mert jó és érdemes rá időt szánni. De természetesen itt is van célközönség, a fantasy és sc-fi kedvelőinek ez nagyon fog tetszeni. Én azt mondom, ha szereted az időutazós regényeket, és szeretnél valami olyat olvasni, ami kiragad a élet szürke hétköznapjaiból, akkor mindenképpen olvasd el, mert tetszeni fog, ezt garantálom !

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvhozónak :

„A múlt az a súly, amelyet az emberiségnek hordoznia kell, a gyökérzet, amelyet nem mi választottunk, hanem az választott minket.”


„Priya ajkának olyan íze volt, mintha a holdsugár öltött volna ezüstfényű titkoktól zománcos emberi alakot.”

„Mindegy, milyen erősek a téglák, mindegy, milyen magas a fal, mindig lehet egy rész, ami leomlik, mert hiába vagy te a rendíthetetlen, a világ sosem az.”

Borító: 5/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Írás stílus: 5/4
Oldalszáma: 432
Molyos értékelése: 87%
Kiadta: Maxim

Köszönöm, hogy elolvastad az érékelésemet. Ha te is olvastad már a könyvet, de neked más a véleményed, vagy ajánlanál nekem más ehhez hasonló könyvet, akkor kérlek tedd meg bátran ! Nagyon szívesen olvasom a véleményeteket, és, hogy ti mit láttok másképpen ebben a történetben, mert hát ahány olvasó annyi vélemény.



Következő bejegyzésről!

Most két könyvet olvasok jelenleg. Az egyik Renáta W. Müller Testvér című könyve, amiből már nem sok van hátra, lehet az lesz a következő könyv a blogon. A másik pedig A.M.Aranth Oculus című könyve, amit tegnap kezdtem el, de már most nagyon megnyert magának. Te olvastad már valamelyiket? Írd meg véleményed bátran kommentben !

Renáta W. Müller: TestVÉR 1                                    

Köszönöm, hogy itt voltatok velem és elolvastátok a gondolataimat. Ha érdekel jobban, hogy mit csinálok, akkor bátran keressetek Facebookon és Instagramon , mind a két helyen Papírra vettet gondolataim néven vagyok fent.

Legyetek jók, olvassatok sok jó könyvet !




2 megjegyzés: