2018. november 19., hétfő

Mentsük meg Primumot ! | Póli Matilda: Az őrzők tüze

Sziasztok Kedves Könyvmolyok !

A mai bejegyzésemben ismét Póli Matildától hoztam egy könyvet, ezúttal A csikó,aki tűzben született sorozatának a harmadik részét, Az őrzők tüzét. A sorozat első két részét már olvastam, és tettem fel róla értékelést a blogra, ha érdekel itt azt is eltudod olvasni:

 
       Póli Matilda: Sárkánytűz értékelésem





Póli Matilda: Futó tűz értékelésem

                                        











Az első két rész nagyon tetszett és megfogott,  azonban ez a harmadik rész annyira nem nyerte el a tetszésemet, mint a másik kettő. És ezen még az sem segített, hogy Bellona személyiségét jobban megismerhettük ebben a kötetben. Nem volt rossz olvasási élmény, mert egyáltalán nem erről van szó, egyszerűen csak valami miatt ez a rész kevésbé nyerte el a tetszésemet, mint a többi.

Na de jöjjön is az értékelés, és derüljön mindenre fény !
Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Póli Matilda
Cím: Az őrzők tüze
Oldalak száma: 200
Kiadta: Hungarovox
Megjelenés: 2017
Molyos értékelése: még nincs, de olvassuk sokan, hogy legyen !

Fülszöveg:

„A ​könyv szerzője az élő példa arra, hogy a kor csak egy szám. Tizenhárom évesen pattant ki fejéből a történet, mely köré azóta kitartóan épített fel egy teljes univerzumot. Szorgalmasan, eltökélten, átgondoltan. A regényt olvasva beláthatjuk, hogy bölcs nem csak az lehet, aki idős, és hogy egy fiatal hang is közvetíthet fontos mondanivalókat – ilyen hangja van Póli Matildának, a 17 éves, ló-bolond, könyvmoly gimnazistának is.

A regény A csikó, aki a tűzben született, azaz Főnix történetének III. könyve, amelyben: Bellona otthona veszélyben van, és Főnix az egyetlen, aki segíthet a kancának felvenni a harcot az ellenséggel, ami nem más, mint egy eltévedt római légió. A két ló közösen utazik el Primumba, az első dimenzióba, ahol a Praesidiák, az Őrzők laknak. Azonban mielőtt Főnix bármit is tehetne, meg kell védenie Bellonát, akit saját dühe elvakít.
Mindeközben A Csikó, Aki Tűzben Született érzi, hogy valami nagyobb feladat vár rá a közeljövőben, aminek semmi köze a Primumot fenyegető emberekhez, de annál több a Kontinenshez. Az álmok élénkülnek, ahogyan azt Ariolo megjósolta, és a csődör egyre kétségbeesettebb.
Segítenie kell Primumnak, mindeközben szíve hazahúzza. A felelősség súlya egyre jobban nyomja Főnix vállát, és nem tudja, képes lesz-e véghezvinni azokat a tetteket, amelyeket kell, annak érdekében, hogy a Világ, amit eddig ismert, ne omoljon össze.
De ez már egy másik történet lesz, melyet a IV. könyvben ismerhetünk meg.”

A könyv műfaja:
Póli Matilda A csikó, aki tűzben született sorozatát én az ifjúsági fantasy kategóriába tenném.

Borító:
Ismételten egy nagyon szép borító került ki Matilda kezéből. Szerintem nagyon jól eltalálta ezt a háttérszínt a sorozatnak, nekem kimondottan tetszik. Az a jó ezekben a borítókban, hogy mint ennél a könyvnél is van egy szuper színű háttér egy egyszerű fáklya,ami tök egyszerű, de mégis jól mutat, és ötletes. Jó ötlet volt na, tetszik a sorozat kivitelezése.
Helyszín:
Ebben a kötetben Priumba zajlanak a cselekmények kedvenc szereplőinkkel. Jól kidolgozta Matilda ezt a világot, számomra érdekes volt, tetszett, jó volt róla olvasni.

Karakterek:
Ebben a részben nagyon nem tudtam megbékélni Főnix-szel. Az előző részekben nagyon szerettem, és jó főszereplőnek tartottam, de ebben a kötetben megmondom őszintén sokszor nagyon idegesített a viselkedése. Ennek több oka is van. 
Az első ok az, hogy nem tetszett, hogy amikor tök feszült helyzet volt a könyvben, akkor Főnix nem, hogy megoldotta volna ezt, hanem hülyeségeket kérdez inkább.

Az őrzők tüze
Főnix
A második ok az, hogy mindig makacskodik. Sokszor már így mondtam volna neki, hogy ezt most abba hagyod, és teszed amit kell !

A harmadik ok pedig az, hogy minden olyan lassan esett le neki. Amikor én már rég kitaláltam, hogy na végül is itt mi történt, ő csak jó pár oldallal gondolkozott, majd jött rá a rejtélyre, de még akkor sem volt teljesen biztos magában.

Na de végül is a lényeg az, hogy összességében nincs bajom Főnix karakterével, csak ebben a részben kicsit más volt már, mint amire én számítottam. Nekem ő, a második kötetben volt teljesen önmaga, ott szerettem meg leginkább.

Nagyon örültem, hogy Bellonáról sok mindent megtudtunk, már az előző részekben is nagyon érdekelt a története, ezért egy plusz pont Matildának.

Írói stílus:
Itt is voltak még azért kevésbé jól sikerült párbeszédek, de összességében jó olvasási élményt nyújtott ez a kötet. Matilda nagyon jól tud mesélni, és ügyesen hat az érzelmekre. Úgy gondolom sok jó könyvet olvashatunk még majd tőle, ha így folytatja. Én azt mondom csak így tovább, nekem bejön amit csinálsz !

Saját vélemény:
Az őrzők tüze
Bellona
Sajnos ez a kötet kevésbé nyerte el a tetszésemet, mint a másik kettő, de természetesen ettől még nem beszélünk egy rossz olvasásról. Élveztem olvasni a könyvet, de azért voltak benne részek, amik nekem furák voltak, vagy nem éppen nyerték el a tetszésemet. Bocsánat érte, én nem leszólom ezt a könyvet, mert erről szó sincs, hiszen szerettem ezt a könyvet, szimplán csak Főnix karakterével volt néhol gondom, de maga a kötet jó volt, és tetszett.

Kinek ajánlom:
Ezt a kötetet azoknak ajánlom, akik kíváncsiak Bellona történetére, szeretik a lovas történeteket és szeretik az ifjúsági irodalmat. Azt hiszem nagyjából ebbe minden benne van, természetesen spoilermentessen.

Én ezt a könyvet 4 csillagra értékeltem.
★★★★

Köszönöm szépen Matildának ezeket a könyveket, köszönöm az élményt és, hogy egy kicsit újra gyereknek érezhettem magamat. :)

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„Mindannyian teszünk néha őrültségeket, amikről azt hisszük, hogy helyes. És lehet, hogy helyesen is tesszük. Még akkor is, ha ezt mások nem veszik észre először, csak később, vagy esetleg soha.”

„Gondold át mi lesz, ha a mérgedet mindennél előbbre helyezed, és eközben elnézel afölött, hogy mi az, ami számít.”

„Akkor futni kezdtem, a bokáim körül táncoló lángokkal, de hiába galoppoztam, a hang követett.”

A képeket Póli Matilda oldaláról másoltam ki, ha van kedvetek, kukkantsatok be hozzá, sok információt rejt az oldal a könyveivel kapcsolatban.  polimatilda.eu


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám ! :D

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !
Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése