2018. november 25., vasárnap

Ármány és kegyetlenkedés | Holly Black: A kegyetlen herceg

Halihó kedves Molyok !

A mai bejegyzésemben ismét egy olyan könyvről írnék, amit a Libri Olvasókörére olvastam el. Ez a könyv pedig nem lenne más, mint Holly Black Kegyetlen herceg című könyve.
Hát ez a könyv nagyon durva volt, és egyáltalán nem azt kaptam, amire számítottam, de nagyon tetszett még így is. Holly Blacktől eddig még nem olvastam más könyvet, de ha véletlenül szembe jönne velem egy, akkor tutira elolvasnám. Meggyőzött az írónő a tehetségéről.

Na de jöjjön is maga az értékelés, abból minden ki fog derülni !

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Holly Black
Cím: A kegyetlen herceg
Oldalak száma: 432
Kiadta: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 92%

Fülszöveg:


„Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.
Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.
Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.
A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.

Hagyd, hogy elbűvöljön!”




A könyv műfaja:
Ez a könyv egy igazán jó ifjúsági fantasy kategória, amelyben betekintést nyerhetünk a tündérek világába. 

Borító:
Na igen, hát mint azt sokan tudják rólam borítómániás vagyok, így ebbe a könyvbe is inkább elsőnek a borítójába szerettem bele. Tudom sokan mondják, hogy nem szabad egy könyvet borító alapján megítélni, tudom, de hát én ilyen vagyok, minek tagadjam. 
Szerintem ennek a könyvnek a borítója nagyon jól el lett találva. Mondjuk elsőnek amikor nekikezdtem az olvasásának a borító alapján nem gondoltam volna, hogy ilyen vérengzős, és sok durva jelenet van benne. De persze ez nem vont el az olvasmányélményből, nagyon szerettem az egész történetet. A borító nagyon szép, jó ránézni, és olvasás után kapja meg az igazi értelmét. Mint azt már olyan sokszor mondtam szeretem az olyan borítókat, amikre ha ránézek eszembe jut a könyv egy-egy jelenete.

Helyszín:
Történetünk helyszíne Elfhon, vagy másnéven Tündérföld. Nagyon tetszett ez az egész világ, amit Holly Black megalkotott. Egész Tündérföld olyan hihető, igazi volt. Engem teljesen elbűvölt ez a világ, és néhol elgondolkoztam, hogy szívesen elmennék erre a helyre pár órára, hogy jobban megismerhessem a tündérek minden napjait.

Karakterek:
Jude, történetünk főszereplője számomra egy nagyon jó karakter volt, akivel könnyen tudtam azonosulni a történet elején. A történet végére azonban olyan vérszomjas, és kegyetlen lett, hogy néhol megijedtem tőle, hogy most ezt megint miért csinálja. Nagy változáson ment át a történet során, én egyáltalán nem számítottam arra, hogy a történet végére az lesz belőle ami lett. De ettől függetlenül tetszett a karaktere, érdekesnek tartottam, csak váratlanul ért a változása, arra nem számítottam egyáltalán.

Saját képem Instagramról
Taryn, Jude ikertestvére nekem nem igazán tetszett. Valami miatt idegesített a személyisége.
Madoc karaktere már az első pár oldalnál megrémisztett, és ez így maradt végig. Ettől a karaktertől nagyon féltem, és nagyon örülök, hogy nem létezik, mert biztos, hogy nem mennék a közelébe se. Egyébként jól ki volt dolgozva a karaktere és érdekes is volt, na meg persze kegyetlen.

Na és akkor beszéljünk Cardanról pár szóban, a kegyetlen hercegről. Ő egy nagyon ellenszenves karakter volt az én szemszögemből, mert rossz volt látni, hogy mindig hogy megalázza Jude-ot. De megismerhettük a fiú másik oldalait is, és minden egyértelművé vált. Ez a része nagyon tetszett a könyvben. A történet végére már úgy gondoltam, hogy nem is ő, hanem Jude a kegyetlen.

Összegezve nagyon jó karakterek vannak a történetben, de úgy igazából egyik sem nőtt a szívemhez.

Írói stílus:
Nekem tetszett Holly Black írói stílusa, mert könnyen tudtam haladni vele, nem volt vontatott, és nagyon jó világot épített fel. A könyv teljes mértékig elrepített Tündérföldére, és nagyon élveztem ott lenni. A szereplők jók voltak, a cselekmény pörgött, a csattanókra nem számítottam. Szerintem Holly Black itt ennél a könyvnél nagyot alkotott.

Saját vélemény:
Összességében nekem tetszett Holly Black stílusa, és a történet is nagyon magával tudott ragadni. A szereplők jól ki voltak dolgozva, a történetben a csattanók jókor és jó helyen voltak, és így nagyon izgalmassá, letehetetlenné tették a könyvet. A tündérgyümölcs és a fűparipák tetszettek a történetben a legjobban, szerintem ezek nagyon jó ötletek voltak az írónőtől, és még jobban feldobta velük a történetet.

Kinek ajánlom:
Ajánlom a fantasy kedvelőinek, és akik szeretik a tündéres történeteket, mert azoknak ez a könyv egy kötelező olvasmány. Felhívnám a figyelmet, hogy a könyvben durvább jelenetek is vannak, így aki ezeket nem szereti nem biztos, hogy tetszeni fog, mert néhol már kicsit én is soknak éreztem az erőszakot, és az öldöklést.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„Miközben visszasétálok a tornára és a nővéreimhez, végig Cardan döbbent arckifejezése jár a fejemben…na meg persze Locke mosolya. Nem tudom eldönteni, melyik az izgalmasabb, és melyik a veszélyesebb.”

„– Szóval üljek itt, és lássalak el információval – dől Cardan egy hikorifának. – Te meg elbűvölöd az uralkodókat? Nem pont fordítva kellene?
Rámeredek.
– Téged is elbűvöltelek, nem igaz?
A szemét forgatja.
– Ne számíts rá, hogy másoknak is ilyen pocsék az ízlése.”


„A hatalomvágy különös dolog. Lázként kapja el az ember, és nem könnyű kigyógyulni belőle.”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése