2018. július 31., kedd

Nicola Yoon: Minden minden

Halihó Molyok !

Fogadjátok tőlem sok szeretettel a számomra egy nagyon kedves regényt, ami nem lenne más, mint Nicola Yoon Minden minden című könyve.

Jó olvasást a bloghoz !


"Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem. 
Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel – fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve. 
Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége."




Véleményem

A mai blogbejegyzésemben egy nagyon különleges könyvről fogok írni. Megpróbálok nem lelőni semmilyen fontos csattanót, de ha véletlenül elszaladna velem a ló, és kikotyognék egy olyan fontos információt amit nem szabadna, akkor kérlek bocsássátok meg nekem.
Mint minden eddigi értékelésemnél most is a borítóval fogom kezdeni. Azért is a régebbi kiadást raktam be, mert nekem ez sokkal jobban tetszik, mint a filmes borító. Nem mondom, a filmes borító is nagyon jól sikerült, de valami miatt nekem ez jobban elnyerte a tetszésemet.
Maga a borító nagyon egyszerű, nekem igazából a színei miatt tetszett meg. Szerintem jól működik együtt a kék, a piros és a fehér szín. Tetszik a felirat fölött az a kis ház, mert szerintem nagyon jól szimbolizálja, és utal Maddy betegségére. Arra, hogy ő egész életében csak a házban lehetett, nem mehetett ki még az udvarra sem a betegsége miatt.
Na és akkor nézzük a rövid történetet, természetesen spoilermentesen ! Maddy egy tizenhét éves lány, aki egy furcsa betegségben szenved. Allergiás mindenre. Ez miatt nem mehet ki a házból, és ha hozzá be megy valaki őt is fertőtleníteni kell, hogy nehogy valamilyen baktérium átjusson a szervezetébe, mert az akár életveszélyes is lehet a számára. Két ember van a környezetében, az édesanyja, és az ápolónője, Carla. A lány apukája és testvére autóbalesetben meghalt, amikor ő még picike volt.
Maddy már egészen bele is törődött sorsába. Egész nap tanul és rengeteget olvas, egy igazi könyvmoly. Egészen addig meg is elégedik a helyzetével, amíg a szomszédba nem költözik egy új család, és egy új fiú, Olly. A lánynak rögtön megtetszik a fiú, ám tudja ebből semmi nem lehet. Maddy ablaka pont Ollyéval van szembe. Telefonszámot cserélnek ,elkezdenek beszélgetni, majd teljesen egymásba habarodnak. A probléma itt kezdődik. Maddy elkezd kutatni a papírjai után amelyen rajta van a betegsége, de egyet sem talál ! Egy hirtelen felindulásból Maddy áttöri saját gátjait és Ollyval elszökik a tengerhez. De ennek a tettének súlyos következményei lesznek.
Nekem nagyon tetszettek a könyvben a karakterek, mindegyiket tudtam szeretni valamiért. Még talán Maddy édesanyját is, bár a történet végén nagy empátiára volt szükségem ehhez. :D Aki olvasta a regényt az érti miért mondom ezt.
Tetszett az írónő stílusa, könnyed volt és gyorsan olvasható. Én ezzel a könyvvel egy nap alatt végeztem.
Szerintem a könyv mondanivalója, hogy merjünk kitörni a komfort zónánkból, törjük át a gátainkat, ne hagyjuk magunkat beskatulyázni!
Végérvényben ajánlom mindeninek ezt a könyvet, aki valami könnyű kis olvasmányra vágyik.

Én ezt a könyvet 5 csillagosra értékeltem. 
★★★★★


Pictures 4443
Nicola Yoon


Borító : 4/5
Történet: 5/5
Karakterek: 4/5
Írás stílus : 5/5
Oldalszáma : 334 oldal
Molyos értékelése : 87%
Kiadta: GABO Könyvkiadó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése