2019. március 2., szombat

A rókatündérek varázslatos világa | Eszes Rita: Rókatündér

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben ismét egy magyar szerzőnktől hoztam könyvértékelést. Úgy néz ki 2019 a magyar szerzők éve nálam, de én ezt egyáltalán nem bánom, mert nagyon sok kedves íróval ismerkedtem meg és nagyon sok jó történetet olvastam. És még csak március van ! Remélem még sokkal, de sokkal több magyar írót ismerhetek meg és olvashatom el a könyvüket idén !

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából olvashattam el Eszes Rita Rókatündér című kötetét, amit nagyon szépen köszönök a kiadónak és az írónőnek  is ! Hálás vagyok a kiadónak, hogy az írónő előző kötetét az Illangókat is elküldték nekem, így ő lehet a következő olvasmányom.

Na, de nézzük is a véleményem Eszes Rita Rókatündér című kötetéről.

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Eszes Rita
Cím: Rókatündér
Oldalak száma: 290
Kiadta: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2018
Molyos értékelése: 87%
Fülszöveg:


„Ha igazán szereted, elengeded?
Midori nem hétköznapi lány – persze, minden tizennyolc éves így érzi. Ám ő az erdőben nevelkedett a kétszáz éves nagyanyóval, aki rókává tud változni. Midori is kicune, de még csak próbálgatja a képességeit.
Egy nap meglátja a vonzó és különleges Akirát. A fiú mesél magáról a rókának, de sejtelme sincs, hogy az érti minden szavát.
Csakhogy nagyanyó nem nézi jó szemmel Midori és Akira barátságát, ezért Oszakába küldi a lányt, hogy belekóstoljon a városi kamaszok életébe – és eltávolodjon Akirától.
Midori egy csapat külföldi cserediákkal együtt kipróbálja a japán középiskolások mindennapjait. Szert tesz két új barátra: a szívtipró Tristanra, és a lázadó Reire, akik ki nem állhatják egymást.
Mennyi titok szövi át a rituális szabályokat követő, fegyelmezett japánok életét?
Hogy érzi magát egy félénk rókatündér a gimnáziumban?
És mi történik, ha Akira egyszer csak felbukkan Oszakában?”

A könyv műfaja :
Eszes Rita története egy romantikus ifjúsági fantasy, amit én személy szerint nagyon imádtam, szerintem nagyon jó így együtt ez a párosítás.

Borító:
Oh, ez a borító ! A borítómániás énem hangosan síkit örömében, amikor ezt a könyvet meglátja ! Ez a könyv egyszerűen gyönyörű ! Amellett, hogy ez a borító meseszép , szerintem nagyon jól vissza is adja a könyv hangulatát. Hiába na, ez a borító egyértelműen bekerült a kedvenceim közé, emelem kalapom a kiadó borítótervezője előtt !

Helyszín:
Képtalálat a következőre: „japán”
Történetünk Japánban játszódik. Vicces, hogy én soha nem érdeklődtem úgy igazán Japán és az ő kultúrája iránt, mint sok könyvmoly, de ezután a könyv után, asszem én is elindultam ezen az  úton. :D Eszes Rita annyira jól megidézte Japánt, hogy kicsit néha úgy éreztem, mintha én magam is ott lennék. Lehet, hogy lassan egy Japán utazás is felkerül a bakancslistámra. Köszönöm Eszes Rita ! ;)



Karakterek:
Én úgy gondolom, hogy a kötetben szereplő karakterek nagyon rendben voltak. Minden szereplőnknek igazi, valós és kiforrott személyiséget alkotott az írónő. Nagyon tetszett, hogy nem csak a főszereplőnknek voltak problémái, hanem például kicsit kevésbé fontos szereplőknek is.

Képtalálat a következőre: „rókás képek”
Forrás
Midori karakterét nagyon megszerettem. Úgy gondolom ez a lány nagyon jó főszereplője lett a történetnek, akivel könnyen azonosul az olvasó. Tetszett nagyon, ahogy Midori próbálja a róka és az ember életét is élni, és egyiket sem feladni. Megmondom őszintén én még eddig nem olvastam, de még csak nem is hallottam rókatündérekről, ezért nekem ez a kötet üdítő újdonságként mutatott be egy új varászlatos lényt. Mert persze olvastam már vámpírokról, vérfarkasokról, varázslókról, sellőkről, meg minden más varázslatos lényről, de rókatündérekről eddig még nem. Nem azt mondom, hogy baj, ha valaki ezekről ír, de ez a rókatündéres történet valahogy hatalmas meglepetést, és újdonságot hozott számomra.

Akira karaktere is teljesen le vett a lábamról. Eszes Rita itt egy olyan jó férfi karaktert hozott létre, akit könnyen megszeret az olvasó, akár még egy kicsit bele is szerelmesedik egy kötet erejéig. Tetszett, hogy Akira személyében egy igazi jó barátot és egy hős szerelmest talál az olvasó. A fiú háttér története számomra nagyon érdekes volt, és örültem, hogy ilyen sok mindent megtudunk a múltjából.

Tristan, az igazi nőcsábász sem maradhat ki a sorból. Őt is nagyon megszerettem, és örültem annak, hogy a történet végére egy kisebb jellemváltozáson ment át. Hű barát, és hát azért valljuk be egy igazi macsóval van dolgunk. Nagyon szerettem az ő karakterét is.
Képtalálat a következőre: „rókás képek”
Forrás

Rei a lázadó kis csaj, aki mindig a saját feje után megy. Megmondom őszintén az elején csak így néztem, hogy egy ilyen fajta lánytól mit akar Midori, de végül beláttam, hogy jó barát ez a lány, csak talán egy kicsit bohókás. Érdekes, és nagyon különleges a személyisége nagyon megszerettem őt is.

Írói stílus:
Eszes Ritának szerintem nagyon jó írói stílusa van. A történet nagyon könnyed és egyszerű formában  van elmesélve, így hihetetlenül gyorsan lehet vele haladni. A cselekményszál izgalmas volt, és a karaktereket nagyon megszerettem. Azt hiszem pont ezek az összetevők a jó könyvhöz, amit Eszes Rita csinált.

Saját vélemény:
A lelkemet simogatta ez a történet. El sem tudom mondani, hogy milyen jól esett így érettségi idején egy ilyen kis könnyed romantikus regényt olvasni, amin szinte csak átszalad az ember. A mai napon csak azért dolgoztam ki három tételemet, hogy végre lelkiismeretfurdalás nélkül betudjam fejezni a Rókatündért. Szerintem ez jelent valamit. Számomra hatalmas élmény volt ez a könyv, köszönöm Eszes Rita ! Megmondom őszintén ilyenkor olyan büszke vagyok, hogy ilyen tehetséges magyar szerzőink vannak! Becsüljük meg őket, és támogassuk, hogy ők cserében minél több ilyen és ehhez hasonló történettel lássanak el minket !

Kinek ajánlom:
Ezt a könyvet tényleg mindenkinek ajánlom, hiszen egy csoda ez a történet ! Minden romantikus lelkületű lánynak, a fantasy kedvelőinek, és azoknak, akik valami jó kis hazait akarnak olvasni !

Képtalálat a következőre: „róka gif”
Forrás
Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„Ha most rókák lennénk, Szakura szenszei a földre szorítana, és a fogai között tartaná a nyakam. De emberek vagyunk. Így akár a hallgatásával is le tud győzni.”


„A pillanatok a tieid, de nem térhetsz már vissza hozzájuk. Az évek és hónapok nem várják meg az embert. A hajnalkavirág is csak egyetlen reggelen álomszép.”

„Tiszta virágillatot hoz felém a szél. Hamarosan itt a tavasz, az április. Az újrakezdés ideje.”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!


Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése