2020. május 14., csütörtök

Emily Hart: Az örökség



Úgy gondolom Emily Hart a mi modern Jane Austen-unk!

Köszönöm szépen Emily Hart írónőnek és a Book Dreams Kiadónak, hogy kaphattam ebből a csodálatos könyvből egy recenziós példányt ! Ez a könyv abszolút nekem íródott !

Írta: Emily Hart
Cím: Az örökség
Oldalak száma: 454
Kiadta: Book Dreams
Megjelenés: 2020
Műfaj: történelmi romantikus
Fülszöveg:
A sikeres író Annie Scott, nyugodt életét hátrahagyva, visszautazik családja birtokára Abies Valleybe, hogy átvegye örökségét. Hazatérése egy új fejezetet nyit életében, amiben nem csak egy szőlőbirtok tulajdonosa lesz, hanem régi és új kapcsolatokra is szert tehet. A padláson rábukkan egy naplóra, melyben olyan titkokra derül fény, amik megváltoztathatják a sorsát.

Roseline családja generációk óta a szőlőbirtoknak szentelte életét. Azonban egy nemvárt látogató felkavarja a fiatal lány békés hétköznapjait, de a sors közbelép és akadályokat gördít elé. Vajon fel tudja venni ellene a harcot, vagy a döntései tévútra vezetik majd?

A két lány élete összefonódik az időn és téren át újabb esélyt adva nekik, vagy a végzetüket már nem kerülhetik el?

Borító:

Szerintem Az örökség borítója igazán látványos és szép lett. A történet hangulatát és stílusát igazán jól megidézi. Tetszik a maga egyszerűségével, hogy nincs telezsúfolva mindenféle elemmel, hanem csak olyan elemek jelennek, meg rajta ami a történet szempontjából fontos. 

„- Nem hiszek abban, hogy létezik igazán tökéletes ember. Ha létezne is, biztos nagyon unalmas lenne. Egyszerűen, csak mi látunk valakit annak, ha nagyon szeretjük. Akkor a hibák úgy eltörpülnek, annyira lényegtelenné válnak, hogy fel sem tűnnek már. Attól látjuk ideálisnak, mert a szívünkkel látjuk – mondta Annie a férfi arcát fürkészve, de semmit nem tudott róla leolvasni.”

Karakterek:

A történet két idősíkon játszódik, az egyik szál a jelen eseményeit meséli el, míg a másik szál a múltban a 19. században játszódik. Ezt csak a szereplők miatt gondoltam, hogy fontos legyen, hogy így könnyebben megértse az is, aki még nem olvasta a könyvet. 

A jelen szálban megismerhetjük történetünk főszereplőjét Annie Scott írónőt. Az ő személye számomra már az elejétől kezdve kedves volt. Úgy gondolom Annie egy igazán erős, határozott és okos nő, aki még így olvasva is motiválhatja az olvasót. Tetszik, ahogy az írásról és az alkotásról vélekedik, számomra ez teljesen pozitív volt. 

Annie legjobb barátnője Lisa, aki mindig próbálja támogatni és segíteni a nőt az írói sikerében, illetve bármi történik is, mindig a barátnője mellett van. A két nő kapcsolatáról nagyon szerettem olvasni, mert szerintem igazán különleges az ő kapcsolatuk, szerintem sokan szeretnénk olyan barátnőt, mint Lisa. Imádtam Lisa karakterében, hogy egy igazán vagány és belevaló lányról van szó, aki mindig megmondja a tutit. Sokszor jókat mosolyogtam egy-egy vicces beszólásán. 

Ebben a szálban nagyon szerettem még Tomi karakterét, aki olyan testvéri szeretettel szereti Anniet, hogy az irigykedésre adhat okot. Fontos még megemlítenem Brian karakterét, aki gyorsan elcsavarta a fejemet. Többet róla nem is mesélnék, csak annyit mondok, hogy szerintem imádni fogjátok. :) 

Beszéljünk egy kicsit a múltban játszódó szálban megjelenő karakterekről is. Roseline életébe kaphatunk betekintést ezeknél a részeknél, amelyek igazán jól megidézik a 19. századi hangulatot. A lány karaktere közel áll az én személyiségemhez, hiszen egy igazi könyvmolyról beszélünk. A lány személyiségében az tetszett a legjobban, hogy bátran kiállt mindig magáért, illetve ha elesett, akkor mindig igyekezett gyorsan újra talpra állni. 

Ebben a részben még imádtam Julien és Jean-Luc személyiségét, akik mindig igyekeztek támogatni a lányt. Többet róluk nem is mondok, mert úgy jó, ha olvasás közben ismered meg őket. 

Írói stílus:

Emily Hart olyan szépen és igényesen alkotta meg a szöveget, hogy élvezet volt olvasni. A könyv olvasása közben végig azon gondolkodtam, hogy kihez is tudnám hasonlítani ezt a finom, nőies, régies hangulatú írói stílust, és végül Jane Austen-ra esett a választásom. Én őt tudnám a legjobban Emily Harthoz hasonlítani. A könyvben egyébként is sok szó esik az írónőről, illetve a könyveiről, de szerintem ezek ellenére is csak ő kerülhet szóba. 

A kötetben megjelenő karakterek javarészét imádtam, ezért is lett most ilyen hosszú a karakteres pontom, pedig ennyit oda egyáltalán nem szoktam írni, de most tényleg rengeteg gondolatom, érzésem van a könyvvel kapcsolatban. Erősen fangirl pillanatokat élek át, ami egész régen volt velem! A cselekményszál nem volt gyors, inkább egy lassan építkezős regényről van szó, de mégis végig fenntartotta az érdeklődésemet, és meg tudott lepni bizonyos helyeken. 

Gondolataim a kötetről:

Ennyi ömlengés után mit is mondhatnék még? Engem ez a könyv teljesen beszippantott és imádtam minden egyes sorát. Úgy gondolom ez a történet a lehető legjobbkor talált rám, és igen úgy érzem, hogy nekem íródott. 

Kiknek ajánlom:
  • akik szeretik a romantikus történeteket
  • akik szeretik, ha egy történet két szálon fut
  • akik szeretik Jane Austen-t , mert szerintem nagyon hasonló hangulatot kap itt is

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.


Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„ Ő nem fogja egy hét után megkérni a kezed, drága húgom – felelte Jean-Luc. – Tiszteletlen sem lesz! Nyugodtan szólíthatod a keresztnevén.” 

„ A női lélek akkor a legszebb, ha hagyjuk szárnyalni.” 

„ Én édes Roseline-em, talán szemtelenségnek veszi, de lehet egy kérésem? – hajolt még közelebb és úgy suttogta, hogy a lány érezte forró leheletét. – Megcsókolhatom búcsúzóul?”


Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D 

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt! 

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok! 

Legyetek jók! Sziasztok!

Itt tudjátok beszerezni:

Itt találjátok az írónőt:


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett Emily Hart könnyed, elegáns stílusa, amit végigvitt a történelmi és az egyszerű romantikus szálon is. A regényen érződik, hogy Emily Hartban benne él a történelem és a romantika. Rendkívüli ízelítőt kaptam abból a korból, a 19. századi Franciaországból, amiben a főhősök éltek.
    Olyan érzelmi hullámvasútra ültem fel az elolvasásával, amelyről könnyekig meghatódva szálltam le.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen megfogalmaztad a gondolataimat, ezzel a szuper könyvvel kapcsolatban :) Örülök, hogy neked is ennyire tetszett!

    VálaszTörlés