2019. március 17., vasárnap

Varázslatos utazás Erdélyben két ikerpárral | Eszes Rita: Illangók

Sziasztok Molyok !

A mai bejegyzésemben ismét Eszes Ritától hoztam egy könyvet, ami nem lenne más, mint az Illangók. Akik látták a Rókatündéres bejegyzésemet azok tudhatják, hogy nagyon imádtam azt a könyvet, és hát meg kell vallani az írónő másik könyve is teljesen le vett a lábamról.

Eszes Rita: Rókatündér
Ide kattintva elolvashatjátok az értékelésemet a könyvről :)

Bátran kijelenthetem, hogy Eszes Rita könyvei nagyon jó kikapcsolódást és élményt tudnak okozni kicsiknek és nagyoknak egyaránt !

Köszönöm szépen a Könyvmolyképző Kiadónak, hogy megkaptam tőlük ezt a könyvet, és köszönöm Eszes Ritának, hogy őt megismerhettem, és már nagyon várom a további köteteit !

Na, de jöjjön is az értékelés, amit remélem már sejtetek, hogy egy öt csillagos értékelés lesz.

Jó olvasást a bloghoz !

Írta: Eszes Rita
Cím: Illangók
Oldalak száma: 400
Kiadta: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017
Molyos értékelése: 74%
Fülszöveg:

„Mark ​és Patrick testvérek, és évek óta Írországban élnek. Egy vadászkastélyt örökölnek Erdélyben, ami elhagyatottnak és lepukkantnak tűnik, ám különleges titkot rejt.
A nagyvárosi élet után a vidék unalmas, füves cigit keresnek, és az egyik helyitől egy bódító gombát kapnak. Kiderül nem véletlenül, egy különleges, vad lány csempészte eléjük.
Ki az a titokzatos lány a kocsmából, akinek szókimondó stílusa leveszi a lábáról Patricket? És ki az a szőke, időtlen szépség, akiről Mark nem tudja levenni a szemét?
Lehet-e szívből szeretni valakit, aki ennyire más?
Az egyik lány veszélyes, a másik finom lelkű és érzékeny, de közös bennük, hogy azt állítják, egy másik világból jöttek, és a fiúkra küldetés vár. Történeteik nyomán megelevenednek az ősi legendák, és miközben várak és mesebeli lények bukkannak fel, minden hely valamilyen titkot sejtet.
Mark segíteni akar, Patrick mindig új élményeket keres – de jó ötlet elindulni a két furcsa lánnyal?
A hatalmas fantáziával megírt történet az erdélyi mondavilágba kalauzol el.
Az V. Aranymosás Irodalmi Válogató Public Star kötete.”

A könyv műfaja:
Eszes Rita története egy ifjúsági fantasy könyv, amelyben nagyon érdekesen megjelenik Erdély mondavilága. Annak ellenére, hogy nagyon sok információ és történet van a könyvbe szőve én egyáltalán nem éreztem ezeket a részeket unalmasnak, sőt nagyon is érdekesnek találtam. Emelem kalapom az írónő előtt, aki ezt a rengeteg anyagot összegyűjtötte és belegyúrta ebbe a szuper történetbe.

Borító:
Nem olyan szép ennek a könyvnek a borítója, mint a Rókatündérnek, de mégis valami ebben is nagyon megfogott. Tetszik, hogy a borítón megjelenik a kastély és a két főszereplő fiú. Számomra ez a borító nagyon jól hozza a könyv hangulatát.

Képtalálat a következÅ‘re: „erdély”Helyszín:
Történetünk helyszíne Erdély.

Karakterek:
Szerintem a kötetben szereplő karakterek nagyon valóságosak és szerethetőek lettek. Szeretem az olyan karaktereket, amelyeknek van igazi személyiségük, és nem csak egy papírmasé szereplők, ilyenek voltak a kötet karakterei is. Nagyon gyorsan megbarátkoztam velük, megszerettem őket, és most, hogy elolvastam a könyvet nagyon hiányoznak is. Hát végül is ezen is látszik, hogy Eszes Rita nagyon jó karaktereket alkotott meg. Na, de röviden a kedvenceimről pár szóban.

Kezdjük a sort a fiúkkal, Markkal és Patrick-kel. Mark karaktere nekem nagyon tetszett, ő valamiért sokkal jobban vonzott, mint a másik fiú karaktere. Remélem a következő kötetekben többet tudhatunk meg róla. Patrick karaktere is nagyon fontos lett számomra. A kötet elején nem igazán tudtam vele azonosulni, és nem is nagyon érdekelt a karaktere, aztán a történet egy pontján megtört a jég, és őt is megszerettem. Tetszett, hogy a fiúk csipkelődései nagyon humorossá tették a történetet, még a legrosszabb helyzetekben is. Bárki bármit mond, én megszerettem a fiúkat!

Beszéljünk a másik ikerpárról is, Firtosról és Tartodról. Elsőnek nagyon furcsa, és szokatlan volt nekem ez a két név, aztán a történet előrehaladtával megbarátkoztam nem csak a nevekkel, de a lányokkal is ! Tartod karaktere a szememben hatalmasat fejlődött a kötet során, és hát megmondom őszintén meglepett a dolog, de nagyon tetszett is ! Firtos karakterét pedig egyszerűen imádtam ! Ez a lány teljesen elvarázsolt engem ! Ha egyszer valamilyen csoda folytán illangóvá változnék szerintem én is olyan lennék, mint Firtos, vagy legalább is szeretnék olyan lenni ! 

Képtalálat a következÅ‘re: „erdély”Írói stílus:
Eszes Rita szerintem nagyon könnyeden és élvezetesen ír. Én nagyon szerettem olvasni a gondolatait, és hát megint elvarázsolt ezzel az új világával. Az írónő valahogy mindig olyan témához ír, ami számomra kevésbé ismert, és így én általa ismerem meg. Nekem nagyon tetszik ez a dolog, tehát várom , hogy mi lesz a következő érdekesség, amit Eszes Rita mesél el nekem ! Jártunk már Japánban, bolyongtunk már Erdélyben... mi a következő állomás ?


Saját vélemény:
Nagyon szerettem az írónőnek ezt a könyvét is. Lassan úgy néz ki, hogy arra a határozásra jutok, hogy Eszes Rita bármit ír, azt én biztos elolvasom, már csak az Illangók vége miatt is ! Érdekes helyszínek, varázslatos szereplők, izgalmas cselekmény. Én így jellemezném Eszes Ritát !

Kinek ajánlom:
Én ezt a könyvet azoknak ajánlom, akik szeretik a tündéres történeteket, és érdekli őket Erdély mondavilága. Na nekik ez egy tuti biztos jó könyv !

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak:

„– Mindig a tökéletlen az igazi – suttogta. – Nem érdekel, akárki legyél is. Nem vágyom másra, csak hogy hazamenjünk innen. Együtt.”

„Mindig megnevettet, hogy mennyire lekezelően tudsz beszélni a megmagyarázhatatlanról.”

„Hol van már a boldog békeidő, amikor az emberek szerették kibeszéletlenül szőnyeg alá söpörni a problémáikat?”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem.
Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!
Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !
Legyetek jók! Sziasztok !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése