2018. december 11., kedd

Lehet szeretni egyszerre két embert ? | Szaszkó Gabriella: Beszélj hozzám

Halihó Molyok!

A mai bejegyzésemben az egyik kedvenc magyar írőnőmtől hoztam értékelés, ami nem lenne más, mint Szaszkó Gabriella Pennington-fiúk trilógiájának a második része, a Beszélj hozzám.

Ezt a könyvet maga az írónő adta át, és hát hatalmas örömet szerzett nekem a bizalmával, és ezúton is köszönöm szépen neki ezt a csodálatos könyvet !

Akik már régebb óta követik a blogot tudhatják, hogy a Maradj velem óta én hihetetlen imádattal vagyok Gabi könyvei iránt. Az már tényleg csak egy plusz, hogy az írónővel már többször is volt alkalmam találkozni, és szerintem egy csodálatos személyiség.

A Beszélj hozzám mondhatni ugyanúgy elrabolta a szívemet, mint az első kötet, így hát most már tényleg eldöntöttem, hogy amit Szaszkó Gabriella ír, azt én tuti elolvasom. Sőt nem tudom, hogy hallottátok e, de most fordít is ! Na én még azokra a könyveire is kíváncsi vagyok ! :D

Na de elég is már a rizsából, jöjjön maga az értékelés!

Jó olvasást a bloghoz !


Írta: Szaszkó Gabriella
Cím: Beszélj hozzám
Oldalak száma: 416
Kiadta: Maxim
Megjelenés: 2017
Molyos értékelése: 93%

Fülszöveg:


„Amy ​Forester élete nem könnyű; úgy tűnik, senki sem érti meg tetteinek mozgatórugóit. Amy a híres íróval, David Penningtonnal él párkapcsolatban. A férfi nem olyan régen publikálta gyerekkori memoárját, amiből ország-világ számára kiderül, hogy Amy korábban az író bátyjával, Chrisszel járt jegyben. David testvére öngyilkosságát követően határozza el, hogy megosztja mindenkivel gyermekkora borzalmait, alkoholista édesanyjuk bántalmazásait és zűrös kapcsolatát Amyvel.
Amy a rágalmazások után dönt úgy, hogy megírja a saját történetét, és elmélyed a múlt eseményeiben. Emlékeit a Pennington fiúkról egészen a megismerkedésüktől kezdi, majd elmeséli Chrisszel való kapcsolatát, és azt, hogy milyen is volt egy súlyosan önbántalmazó fiú és drogfüggő testvére mellett élni. Bár az írás ad némi megkönnyebbülést neki, de a visszaemlékezés és Chris halálának közelgő évfordulója feltépi a fájó sebeket. Vajon sikerül majd Amynek a felszín felett tartania Davidet? Túlélheti szerelmük a próbatételt? Egyáltalán lehetséges egy elvesztett személy árnyékában felépíteni egy párkapcsolatot?”




A könyv műfaja:
Itt is ugyanazt tudom mondani, mint az első résznél. Komoly témákkal foglalkozó, nehéz könyv, amelyben azért van egy kis szerelem is, de nem ez a könyv fő mondanivalója. Itt nagyobb hangsúlyt kap az, hogy a gyerekkori bántalmazás hogyan hat ki az ember életére, szó van benne a függőségről és az alkoholizmusról.


Borító:
Ismét egy plusz pont a Maxim kiadónak, hiszen olyan gyönyörű borítókat készítenek a könyveikhez, és ez alól Szaszkó Gabriella könyve sem kivétel. Nagyon jól passzol az előző részhez, és nagyon szép a színvilága ennek a borítónak is. Tetszik, hogy a borítón most csak egy lány ül a padon, ami nagyon jól utal arra, hogy ebben a kötetben Amy kerül a középpontba. A kedvenc borítóim között van ez a szépség.

Helyszín:
Történetünk helyszíne New York államban egy Glens Falls nevű kisváros.

Idő:
Ebben a kötetben is váltakoznak az idősíkok,egyszer a jelenben vagyunk, majd néhol betekintést kaphatunk a múlt sötét mocsarába. Nekem személy szerint nagyon tetszik ez a váltás, mert nem zavar be, mint ahogy ettől tartottam, hanem mindig ad valami újat a történethez. Szaszkó Gabriella ezt nagyon jól csinálja.

Karakterek:
Ebben a kötetben Amy és az ő múltja kap nagy szerepet, így most róla beszélnék elsőnek. Nekem már az első részben is szimpatikus volt Amy, és egyet tudtam érteni a döntéseivel, és ez a kötet megint csak megerősített benne, hogy igen én szeretem Amy-t. Sokan vannak, akik nem szeretik Amy karakterét, amit én sokáig nem értettem. Persze fura, és szokatlan, amit tesz, de mégis. Ha jobban belegondolunk, ha mi lennénk ilyen helyzetbe, akkor vajon mi is így cselekednénk ? Elgondolkoztató. Én becsülöm Amy-t, és nagyon szeretem a karakterét, mert nem hagyta cserben a fiúkat, hanem mellettük volt, még akkor is ha ez neki nagyon nehéz volt, és fájt.

A fiúkról most csak röviden írók, hiszen ennek a résznek a középpontjában most Amy állt. Még mindig nagyon tetszik, mind a két fiú karaktere, és hogy mennyire különbözőek. Sokat gondolkoztam, hogy én mégis melyiküket választanám, de végül arra jutottam, hogy az első részben inkább Christ szerettem jobban, míg itt Davidet. De persze azért Davidnek is volt jó néhány furcsa dolga, de valamiért mégis közelebb állt hozzám ebben a részben.

Összegezve imádom ezt a három főszereplőt, és kíváncsian várom, hogy Szaszkó Gabriella mit tud még kihozni ebből.

Írói stílus:
A Beszélj hozzámot olyan könnyedén tudtam elkezdeni, hogy az valami hihetetlen. Szaszkó Gabriella stílusa annyira ismerős volt, és annyira jól esett újra olvasni ebben a stílusban, hogy én nem is gondoltam volna. Mint valami régi ismerős úgy köszönt nekem ez a könyv. Tudtam mi lesz a vége, de még nem tudtam minden részletet, és ez nagyon kíváncsivá tett. Imádom Gabi stílusát, mert annyira könnyen, és gyorsan tudok vele haladni, annak ellenére, hogy milyen borzalmakról ír. Amit nagyon köszönök az írónőnek az az, hogy annak ellenére, hogy milyen komoly témákról esik szó a regényben a könyv elolvasása után mégsem érzem azt, hogy méh az életkedvem is elment. Ez szerintem nagyon fontos, hogy tud egy kis napfényt vinni a sötétségbe.

Saját vélemény:
Számomra ugyanakkora élményt tudott nyújtani, mint az első rész. Régi ismerősként köszönt nekem ez a történet, és én boldogan fogadtam őt. Szaszkó Gabriella könyveiben én azt szeretem a legjobban, hogy hiába a kemény történet, hiába a sok negatív dolog, mégis annyira élvezem olvasni. 

Szaszkó Gabriella könyveit mindenkinek szívből ajánlom, hiszen maradandó élményt adnak, és tökéletes kikapcsolódást, még akkor is, ha sok komoly probléma tűnik fel a könyv lapjain.

Kinek ajánlom:
Én ezt a könyvet szívem szerint mindenkivel elolvastatnám, hiszen olyan fontos témák merülnek fel, amiről fontos és kell beszélnünk. De ha már ajánlanom kell valakinek, akkor azt mondanám, hogy azok olvassák, akik bírják a durvább jeleneteket, és valami olyan olvasmányra vágynak, ami ad is nekik valamit.

Én ezt a könyvet 5 csillagra értékeltem.
★★★★★

Néhány idézet egy kis kedvcsinálónak :

„– Azt hiszem, hogy van, amiért megéri rettegni. Van, amiért érdemes legyőzni a félelmet.


„Az élet néha a legvadabb meglepetéseket produkálja.”

„Ő maga is pont olyan volt, mint a betűi. Hektikus, feszült, zavart, és mégis varázslatosan kanyarította a szavakat.”

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, remélem tetszett nektek az értékelésem. Ha kedved kaptatok a könyv elolvasásához kezdjetek neki bátran, de véleményeket kérek ám! :D

Ha esetleg már te is olvastad ezt a könyvet, akkor írd le bátran, hogy neked miért tetszett, vagy éppen nem tetszett. Gyere és beszéljük ki együtt!

Hagyjatok magatok után nyomot, bátran jelezzétek véleményeteket a blogon, ígérem nem harapok !

Legyetek jók! Sziasztok !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése